Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Lizzy schreef: zo 10 jan 2021, 08:46 Ik ken het boek van Peter. En heb ook heel veel joetoepjes van hem gezien. Het is een zeer bevlogen man. En ik moet zeggen dat ik ook totaal niet vrolijk werd bij het lezen van zijn boek en het zien van tientallen filmpjes. En ik ga ze nu ook bewust niet opnieuw kijken want dan durf ik die enting ook niet meer te nemen.
Het zijn inderdaad geen boeken om blij van te worden maar zetten je wel aan het denken.
Het boek "Dodelijke leugens " vind ik zelf nog erger dan het boek van Peter omdat het niet alleen over de farmaceutische industrie gaat maar de cirkel van voedingsmiddelenindustrie/farmaceut/gezondheidszorg.

Waar dit naar toe gaat...geen idee. Maar als je nu ziet wat er in Engeland gebeurd is dat wel heel zorgelijk.
Of het vaccin de oplossing is zullen we zien.
Siberienne wederom hartelijk dank voor de informatie!

Ook ik heb een gezond wantrouwen jegens de farmaceutische industrie. Ook al ben ik er een doelgroep voor, het griep vaccin heb ik telkens geweigerd.

Soms is de farmaceutische industrie echter toch de beste keuze.
Toen ik opeens een veel te hoge bloeddruk had, weigerde ik aanvankelijk de bloeddruk medicatie. Ik was er van overtuigd dat ik met een andere levensstijl het zelf kon oplossen. Dus: afvallen (10 kg afgevallen), minder stress (gestopt met kastenfokken naast mijn baan) en meer bewegen (zo kwam Borke in mijn leven, dagelijks flink wandelen).
Na 2 jaar had ik wel door dat dit niet hielp en ben ik met bloeddruk medicatie gestart die ik nu 14 jaar slik. vanaf die dag nooit meer last van migraine gehad, die mijn leven daarvoor nogal beheerste.
Dus soms is chemie toch beter...

Ik heb enorm getwijfeld over dit vaccin. Mede dankzij de informatie hier, zal ik zeker het vaccin graag ontvangen. Zowel voor mijzelf, mijn kwetsbare dierbaren als voor de rest van de mensen. Ik hoop dat er voldoende mensen zijn die er zo over denken.

Tegelijkertijd hoop ik dat er dingen veranderen in de wereld, want na Covid-19 komen er wel weer andere virussen. Ik hoop toch niet de rest van mijn leven met mondkapjes op te lopen... :D
-Annemarie- schreef: zo 10 jan 2021, 13:32 Heb jij het interview gekeken met deze meneer? Waarin hij uitlegt hoe het geregeld is, met een filmpje van het schip en powerpoint waarin uitgelegd wordt hoe het schip ingericht is en hoe het personeel geregeld kan worden? Dat dit schip in het voorjaar al ingezet is in Italië. Heb je het echt allemaal zelf doorgelezen? En toen geconstateerd dat het niet kan?

Onze minister niet hè, die veegt het van tafel zonder ook maar een regel verder te lezen. En ik zeg niet dat dit aanbod perfect is hoor, maar er zou op zijn minst serieus naar gekeken moeten worden. En ik krijg niet de indruk dat dat gebeurt. Niet bij dit plan, niet bij veel andere initiatieven.
Dat stoort mij in hoge mate.

Ik heb hem gezien, maar die meneer is gewoon een makelaar in boten.....en wil dus gewoon centen verdienen nu alles op zijn gat ligt.

Op dit kaartje kan je zien die befaamde veerboot momenteel gewoon dienst doet als veerboot
https://www.vesselfinder.com/nl/vessels ... -247136000

Ook is het niet zo dat tijdens de eerste golf het schip werd gebruikt voor behandeling van Covid-patienten.....het was opvang voor mensen die 'genezen' waren maar nog niet goed genoeg om naar huis te kunnen, dus als drijvend revalidatiecentrum.
En als ik me goed herinner waren dat een stuk of 300 patiënten

#edit.....191 'patienten' in 3 maanden hebben gebruik gemaakt
" One hundred and ninety-one patients were treated over three months, with a favorable outcome in all cases, confirmed by their recovery and negative swab results."
Zie conclusie onderaan dit artikel (waar overigens nergens sprake is van mensen die gebruik moeten maken van IC bedden of andere zware klachten die in ziekenhuizen behandeld moeten worden)
https://www.mdpi.com/1660-4601/17/23/8976/htm

Naar mijn idee kan je daar veel goedkoper en praktischer een hotel voor gebruiken, net als de vorige keer gebeurd is....voor zowel nazorg aan Covid-patienten als voor kraamkamers etc.
En als hij toch zomaar zoveel zorgpersoneel uit zijn binnenzak kan toveren, waarom die dan niet laten werken in de reguliere ziekenhuizen waar een groot te kort is aan personeel.....niet direct aan bedden

Deze meneer heeft gewoon een verdienmodel bedacht wat niet praktisch is en wat hij niet waar kan maken maar waar hij een aantal tegenstanders van het huidige beleid handig voor zijn karretje heeft gespannen (laatste stand van personeelsaanbod is 20 tot 40 geïnteresseerden :o .... zonder aan te geven of dat mensen zijn die willen schoonmaken, bekwaam en gediplomeerd zijn tot medisch handelen etc.)
Ina schreef: zo 10 jan 2021, 14:22 Ik heb hem gezien, maar die meneer is gewoon een makelaar in boten.....en wil dus gewoon centen verdienen nu alles op zijn gat ligt.

Op dit kaartje kan je zien die befaamde veerboot momenteel gewoon dienst doet als veerboot
https://www.vesselfinder.com/nl/vessels ... -247136000

Ook is het niet zo dat tijdens de eerste golf het schip werd gebruikt voor behandeling van Covid-patienten.....het was opvang voor mensen die 'genezen' waren maar nog niet goed genoeg om naar huis te kunnen, dus als drijvend revalidatiecentrum.
En als ik me goed herinner waren dat een stuk of 300 patiënten

#edit.....191 'patienten' in 3 maanden hebben gebruik gemaakt
" One hundred and ninety-one patients were treated over three months, with a favorable outcome in all cases, confirmed by their recovery and negative swab results."
Zie conclusie onderaan dit artikel (waar overigens nergens sprake is van mensen die gebruik moeten maken van IC bedden of andere zware klachten die in ziekenhuizen behandeld moeten worden)
https://www.mdpi.com/1660-4601/17/23/8976/htm

Naar mijn idee kan je daar veel goedkoper en praktischer een hotel voor gebruiken, net als de vorige keer gebeurd is....voor zowel nazorg aan Covid-patienten als voor kraamkamers etc.
En als hij toch zomaar zoveel zorgpersoneel uit zijn binnenzak kan toveren, waarom die dan niet laten werken in de reguliere ziekenhuizen waar een groot te kort is aan personeel.....niet direct aan bedden

Deze meneer heeft gewoon een verdienmodel bedacht wat niet praktisch is en wat hij niet waar kan maken maar waar hij een aantal tegenstanders van het huidige beleid handig voor zijn karretje heeft gespannen (laatste stand van personeelsaanbod is 20 tot 40 geïnteresseerden :o .... zonder aan te geven of dat mensen zijn die willen schoonmaken, bekwaam en gediplomeerd zijn tot medisch handelen etc.)
Vooropgesteld: ik probeer helemaal niets te verkopen of goed te praten voor deze meneer. Het gaat mij om het feit dat ik op geen enkele manier zie dat onze minister iets, maar dan ook iets doet aan het opschalen van de zorg. Geen boot-hotel of verzin het maar.

Er zijn genoeg mensen in NL én het buitenland die op een andere manier naar deze situatie willen kijken, en meedenken, dáár wordt niets mee gedaan. Nogmaals, dat stoort mij.
Het is blijkbaar nog steeds veel makkelijker om initiatieven de grond in te boren, dan ze op te zetten. En dan heb ik het niet tegen jou persoonlijk, maar over het beleid van onze regering.

Ik ben nu klaar met deze discussie, het gaat al weer verder dan ik van plan was om te tikken. Dit topic gaat over het vaccin. Ik hoop dat iedereen die het zou willen, de vaccinatie kan halen. En dat er keuzevrijheid blijft.
-Annemarie- schreef: zo 10 jan 2021, 15:41 Vooropgesteld: ik probeer helemaal niets te verkopen of goed te praten voor deze meneer. Het gaat mij om het feit dat ik op geen enkele manier zie dat onze minister iets, maar dan ook iets doet aan het opschalen van de zorg. Geen boot-hotel of verzin het maar.

Er zijn genoeg mensen in NL én het buitenland die op een andere manier naar deze situatie willen kijken, en meedenken, dáár wordt niets mee gedaan. Nogmaals, dat stoort mij.
Het is blijkbaar nog steeds veel makkelijker om initiatieven de grond in te boren, dan ze op te zetten. En dan heb ik het niet tegen jou persoonlijk, maar over het beleid van onze regering.

Ik ben nu klaar met deze discussie, het gaat al weer verder dan ik van plan was om te tikken. Dit topic gaat over het vaccin. Ik hoop dat iedereen die het zou willen, de vaccinatie kan halen. En dat er keuzevrijheid blijft.

Het was ook niet om jou aan te vallen hoor, maar ik krijg een beetje de kriebels als ik Haga of Baudet rare uitspraken hoor doen en als ik dan online een draadje tegenkom die hun bewering totaal ontkracht (de bootmeneer is zeer actief op twitter en dat is lang niet allemaal zeer vriendelijk) dan vind ik dat ook dat getoond mag worden
Dat de minister niet haar papieren op orde heeft is heel jammer, want dit debat had zo in 2 zinnen kunnen stoppen......maar ik geloof zomaar dat ze heel veel papieren toegestopt krijgt van jan en alleman waarvan het gros waarschijnlijk totaal onuitvoerbaar is.

En ik wil ze niet goedpraten hoor, er had door de departementen veel meer en betere voorbereidingen gedaan kunnen worden.
Dat wat ik kan uitzoeken, dat kunnen zij ook....en ze lopen vaak rennend achter de feiten aan......maar of er niks gedaan wordt met aangedragen oplossingen, dat kan ik niet zeggen....geen idee wat er wordt aangedragen en wat werkzaam en uitvoerbaar is.

En ja, ik ben het met je eens, het topic ging over het vaccin en ja ook ik hoop dat iedereen die het vaccin wil zo snel mogelijk die mogelijkheid krijgt.....en dat iedereen dat helemaal voor zichzelf mag blijven kiezen zoals dat altijd geweest is in Nederland.
-Annemarie- schreef: zo 10 jan 2021, 15:41 Vooropgesteld: ik probeer helemaal niets te verkopen of goed te praten voor deze meneer. Het gaat mij om het feit dat ik op geen enkele manier zie dat onze minister iets, maar dan ook iets doet aan het opschalen van de zorg. Geen boot-hotel of verzin het maar.

Begrijpelijk maar ik vind het wel jammer want ik neem jouw mening serieus en stel 'm ook op prijs en heb deze link : https://www.herstel-nl.nl/ goed gelezen. Ik snap en zie ook om me heen dat de frustratie enorm hoog is. Mensen gaan met bosjes naar de kl*ten met hun bedrijf (horeca, kappers, osteopaten, winkels, etc. etc. - en de Ap maar lachen ::) ) en dat is vreselijk en mensen zijn de opgelegde lockdown meer dan beu. En dat snap ik. Ik zou serieus willen dat Nederland van het slot af kon. En aangezien de huidige maatregelen niet echt lekker helpen, wordt het nu misschien wel tijd om het over een andere boeg te gaan gooien. Van mij mag het. Ik blijf samen met Leo wel binnen (op onze wandelingen met de honden na en de wandelingen met mijn moeder) totdat we gevaccineerd kunnen worden en ik denk echt dat de bereidheid bij mensen met een zwakke gezondheid en ouderen heel groot is, zo langzamerhand.
Annemarie, ik mis ook wel creativiteit en ‘andersom denken’. Tegelijk is er op sommige vlakken wel heel creatief gedacht. Bij de ontwikkelaars van testen en bij de vaccin makers.

Zo’n tien jaar geleden bij de Mexicaans griep werd pijnlijk duidelijk dat daar echt anders naar gekeken moest worden, naar vaccins en de technieken om ze te maken. Nu plukken we ook de vruchten van wetenschappelijk onderzoek dat al die tijd gedaan is.

Een bedrijf als Moderna bv is in 2010 opgericht, met subsidies van wetenschappelijke instituten, om mRNA vacins te gaan ontwikkelen zodat bij een nieuwe ziekte snel en flexibel gereageerd kon worden. Dat vond ik toch wel een beetje geruststellende informatie. Dat het niet in een achternamiddag in een schuurtje in elkaar geflanst is maar gemaakt door een bedrijf dat er toch wel echt verstand van lijkt te hebben. En een bedrijf dat er heel veel baat bij heeft als dit goed werkt - en veel kan verliezen als het niet veilig blijkt.

Geen garanties, verre van, maar wat Lizzy schrijft, we moeten toch een keer wat. Noorwegen heeft het virus aardig buiten weten te houden en doet het goed, tegelijk lees ik in de kracht dat 34% van de Noren zich eenzaam voelt. De continue maatregelen hier beginnen ook zo hun tol te eisen, je kunt hier niet eindeloos mee door gaan.
Ik krijg steeds vragen waarvan ik het antwoord ook niet zeker weet. Dus vraag ik het maar hier :biggrin2:
Er was wat onduidelijkheid over wat men nu wilde weten maar het is nu wel duidelijk;
Ben je net zo besmettelijk bent na inenting?

Ikzelf denk van niet. Je hebt immers weinig tot geen klachten van de besmetting dus kun je het -als je je aan de hygiene voorschriften houdt- ook niet doorgeven.
En ik las ook in het artikel dat er nog onderzoek naar gedaan word en men dat dus ook nog niet helemaal weet.
En iemand zei ook dat de besmetting die je overdraagt nadat je gevaccineerd bent, milder zou verlopen. Geen idee waar die persoon dat vandaan had.

Hopelijk heeft iemand hier een duidelijk antwoord.
pearlsofpassion schreef: ma 11 jan 2021, 10:27 Kan niet he, dat het dan milder verloopt.
Niet als die persoon zelf niet gevaccineerd is.
De ernst van de ziekte is afhankelijk van de ontvanger, niet van de besmetter.
Ik heb wel een keer voorbij zien komen dat de heftigheid ook mede afhankelijk is van aan hoeveel virusdeeltjes je bent blootgesteld. Wanneer iemand is gevaccineerd lijkt het mij logisch dat als diegene nog wel virusdeeltjes uitstoot bij besmetting dit minder zijn dan zonder vaccinatie. Volgens die lijn zou iemand anders dan dus aan minder virusdeeltjes worden blootgesteld waardoor het verloop minder ernstig zou zijn dan bij blootstelling aan veel virusdeeltjes.
Maar ik weet niet of dit inmiddels al is achterhaald of ontkracht?
dinky89 schreef: ma 11 jan 2021, 11:00 Ik heb wel een keer voorbij zien komen dat de heftigheid ook mede afhankelijk is van aan hoeveel virusdeeltjes je bent blootgesteld. Wanneer iemand is gevaccineerd lijkt het mij logisch dat als diegene nog wel virusdeeltjes uitstoot bij besmetting dit minder zijn dan zonder vaccinatie. Volgens die lijn zou iemand anders dan dus aan minder virusdeeltjes worden blootgesteld waardoor het verloop minder ernstig zou zijn dan bij blootstelling aan veel virusdeeltjes.
Zelfs wanneer een gevaccineerd persoon besmet is en door een goede immunorespons minder virus kan overdragen, het virus zal zich in de ontvanger snel vermeerderen en voor symptomen kunnen zorgen. Wanneer de ontvanger niet gevaccineerd is kan het ziekteverloop ernstiger zijn dan bij iemand die wel gevaccineerd is.

Ik schrijf dit alles wel onder voorbehoud: de komende maanden en jaren zal onderzoek moeten uitwijzen hoe groot het beschermend effect van de diverse vaccins zal zijn en hoe lang dit aanhoudt.
dinky89 schreef: ma 11 jan 2021, 11:00 Ik heb wel een keer voorbij zien komen dat de heftigheid ook mede afhankelijk is van aan hoeveel virusdeeltjes je bent blootgesteld. Wanneer iemand is gevaccineerd lijkt het mij logisch dat als diegene nog wel virusdeeltjes uitstoot bij besmetting dit minder zijn dan zonder vaccinatie. Volgens die lijn zou iemand anders dan dus aan minder virusdeeltjes worden blootgesteld waardoor het verloop minder ernstig zou zijn dan bij blootstelling aan veel virusdeeltjes.
Ja, OK, maar de hoeveelheid virusdeeltjes is van zoveel meer factoren afhankelijk dan enkel de besmettelijkheid van die persoon.. Ook de wijze van, hoe dichtbij, hoe lang, en andere omstandigheden..
Om dan te zeggen dat je een milder ziekteverloop gaat geven wanneer je als gevaccineerde toch iemand besmet vind ik niet correct. Dat is maar een klein deel van het verhaal.

In bepaalde gevallen zal een gevaccineerd persoon die toch besmettelijk is (als blijkt dat dat effectief kan) misschien meer virusdeeltjes overgeven (vb bij knuffelen of nauw contact) dan iemand die niet gevaccineerd is en besmet is, maar bij minder nauw contact.

En dan nog, bij veel of minder virusdeeltjes is het nog steeds van de ontvanger afhankelijk hoe zijn/haar lichaam daarop reageert...
Lizzy schreef: zo 10 jan 2021, 16:53 Begrijpelijk maar ik vind het wel jammer want ik neem jouw mening serieus en stel 'm ook op prijs en heb deze link : https://www.herstel-nl.nl/ goed gelezen. Ik snap en zie ook om me heen dat de frustratie enorm hoog is. Mensen gaan met bosjes naar de kl*ten met hun bedrijf (horeca, kappers, osteopaten, winkels, etc. etc. - en de Ap maar lachen ::) ) en dat is vreselijk en mensen zijn de opgelegde lockdown meer dan beu. En dat snap ik. Ik zou serieus willen dat Nederland van het slot af kon. En aangezien de huidige maatregelen niet echt lekker helpen, wordt het nu misschien wel tijd om het over een andere boeg te gaan gooien. Van mij mag het. Ik blijf samen met Leo wel binnen (op onze wandelingen met de honden na en de wandelingen met mijn moeder) totdat we gevaccineerd kunnen worden en ik denk echt dat de bereidheid bij mensen met een zwakke gezondheid en ouderen heel groot is, zo langzamerhand.
Dankjewel!
Ik vind het altijd lastig, dit soort discussies op papier. En wil al helemaal niet gelinkt worden aan Baudet of van Haga. Maar blijkbaar zit je toch al snel in een bepaald hokje met een bepaald standpunt. Dat is wel het laatste wat ik wil, want ik ben juist heel erg vóór het respecteren van elkaars mening.
Enfin, ik ga voorlopig even op m'n handen zitten. Dat zal ná vanavond wel weer lastig worden. :biggrin2:

En nogmaals, ik ben echt niet tegen vaccinatie, of ontken dat er een virus is. Inmiddels in de familie twee Covid-overlijdens, ik ga morgen naar de uitvaart van mijn lievelingsoom.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door