Basil schreef: ↑vr 08 jan 2021, 22:31
Er is nog te weinig bekend over bijwerkingen op de lange termijn want daarvoor is het er nog te kort.
De farmaceutische industrie vertrouw ik absoluut niet en daar komt de informatie vandaan.
En daarbij vertrouw ik op mijn eigen imuunsysteem en 98% van de mensen krijgt lichte symtomen.
Het beschermen van mensen in risicogroepen, ouderen etc lijkt me prima als mensen dat willen maar iedereen gaan vaccineren daar ga ik niet in mee.
Tijdens deze hele coronaperiode wordt er alleen ingezet op een vaccin.
De wereld staat in brand en daar heeft niemand het over, we moeten hier een les uit leren.
Doen we dat niet gaat een vaccin ons echt niet helpen.
Gelukkig komt dit besef bij steeds meer mensen alleen die worden niet gehoord.
Het draait allemaal om macht en geld.
Ik ben met je eens dat de wereld in brand staat. Maar als we moeten wachten tot de mensch tot inzicht komt..... (Wist je trouwens dat avocado's buitengewoon milieuonvriendelijk zijn? Links of rechtsom doen we allemaal dingen die niet goed zijn voor moeder aarde. Zelf rijd ik in een diesel). Dat gaat ons niet helpen bij deze crisis.
Ik ken mensen die zich juist wel laten vaccineren omdat ze niet kunnen wachten weer in het vliegtuig te stappen naar Japan, China en Verweggistan. Ik ken mensen die juist ontzettend boos worden dat er al eens gesuggereerd is dat je een bewijs van inenting moet laten zien om weer naar Verweggistan te kunnen reizen. Die willen dus wel naar Verweggistan, maar geen enting. Mensen willen dus reizen, ook al weten ze willens en wetens dat dit de pestpleuris is voor onze planeet.
Zolang onze politiek bio-brandstof nog steeds stimuleert denk ik dat je kunt dromen van een betere wereld. Zolang iedereen z'n oogjes toe doet voor de smeltende ijsbergen en denkt "het zal mijn tijd wel duren", zal het jou en mijn tijd inderdaad wel duren. Mensen willen van alles maar het mag ze niet persoonlijk raken. Mensen willen windmolens. Maar niet bij zichzelf in de buurt.
Maar goed, dat je de farmaceutische industrie niet vertrouwt: ik kan je echt geen ongelijk geven hoor. Maar aan de andere kant vind ik dat we ook niet te idioot moeten doen. In 1957 werd het polio vaccin geïntroduceerd en was de mens ook proefkonijn. Alles wat nieuw is: daar zijn wij proefkonijn voor. Nieuwe medicijnen, nieuwe zoetstoffen, nieuwe vaccins. Want uiteindelijk moet het de markt op en pas dan gaan grotere hoeveelheden mensen gevaccineerd worden en over de veiligheid op termijn weet je gewoon nu nog niks. Dat is nooit. Maar er zit zat levensreddend spul tussen natuurlijk, wat die "grote maffia-bende" maakt (we zijn wat blij met de Parvo enting, anders lagen onze hondjes nog steeds massaal dood te gaan aan dat kl*te virus). En tuurlijk, ze maken ook rotzooi. DES werd tussen 1947 en 1976 voorgeschreven en de ellende kwam jaren tot tot meerdere generaties daarna.
Maar ja, ik kan me jou redenatie goed voorstellen hoor! Je bent kritisch wat je in je lijf stopt, mag je van mij sowieso kritisch zijn op dit vaccin!
De andere kant van het verhaal is dat 2% van de mensen wel heel erg ziek worden van Corona. En als je de boel in NL lekker z'n gang laat gaan: komen er 340.000 mensen in het ziekenhuis terecht. Geeft niet, maar wel als ze zo'n beetje allemaal tegelijkertijd binnen komen. Het VK heeft 65,8 miljoen inwoners. Als daar 2% van in het ziekenhuis terecht komt, komen er 1.360.000 mensen in het ziekenhuis te liggen. Geeft niks hoor, maar wel als ze bijna allemaal tegelijkertijd naar binnen gereden moeten worden en de ambulances voor de deuren in file staan te wachten tot ze hun patiënten kunnen lozen........
Er is dus wel iets aan de hand!
En ik word buitengewoon kriegel van mensen die net doen alsof er niks aan de hand is, die denken dat we nu terug kunnen naar het oude normaal want zo erg is het allemaal niet. Yo! De wereld staat ook in de Corona-flik.
Maar dat jij de enting niet neemt: ik geef je groot gelijk. Vooralsnog lijkt het de mensen om jou heen niet perse te hoeven beschermen op besmetting. Dus als je vaccineert: doe je het alleen voor jezelf. Mocht in de toekomst blijken dat als je gevaccineerd bent jij ook de ouderen niet meer te kunnen besmetten met wie je werkt: wordt het wel een iets ander verhaal. Maar vooralsnog is dat helemaal niet evident en maakt het voor je omgeving niet uit of je wel/niet gevaccineerd bent.
Kunnen we verder alleen maar hopen dat er in NL een hoge vaccinatiebereidheid is om kudde immuniteit te bereiken op relatief korte termijn. Want dat we links of rechtsom best van dit kl*te virus af willen lijkt me duidelijk (en ja hoor, met de manier waarop de mensch leeft staat het volgende virus alweer te trappelen van ongeduld, dit was natuurlijk niet de laatste pandemie). De mensen die de enting niet willen: die bouwen hopelijk/mogelijk immuniteit op door tegen het virus aan te lopen.
Ben trouwens ook met je eens dat de buitengewoon matige voorlichting over het verbeteren van je gezondheid, gezondere leefgewoontes en het bijvoorbeeld extra slikken van vitamine D (en misschien zink en dergelijke) veel beter had gekund. Ik krijg ook heus niet op alle fronten een warm gevoel van de Corona-aanpak.....