Siberienne schreef: ↑wo 06 jan 2021, 10:08 Even heel kort; de vaccins die nu op de markt komen, zowel de Pfizer als ook de Moderna en de Astra Zeneca zijn sterk ‘immunogeen’ oftewel ze roepen een flinke afweerreactie op. Dat betekent bijwerkingen; veel mensen in de studies hebben een pijnlijke arm, grieperig gevoel en koorts. Tot wel 80% van de deelnemers in de Astra Zeneca studies melden iets van een bijwerking. Ernstige allergische reacties zijn zeldzaam (anaphylaxis). In eerste instantie werd bij Pfizer, nadat twee mensen in Groot Brittannië een ernstige allergische reactie hadden, dat mensen die ooit ergens een ernstige reactie op hadden gehad, niet zomaar gevaccineerd moesten worden. Dan moet je echt denken aan het soort reacties waarbij je op de eerste hulp beland / epipen nodig hebt ed. Inmiddels zie ik in de bijsluiters staan dat dat weer is bijgesteld naar ‘allergie voor onderdelen van het vaccin’. Ik ben nog aan het nazoeken of ik kan vinden waarom dat weer is aangepast. Ik denk dat men er inmiddels achter is waar de twee mensen in GB op gereageerd hebben maar zeker weten doe ik dat niet. Wordt vervolgd.Nee die weten het dus niet. Maar mijn groep start nu wel met gevaccineerd worden. Ik vind het zo gek nog niet hoor, dat we niet eerder begonnen zijn. Als een huisarts nu nog niets weet van een vaccin wat zijn patienten vandaag al krijgen (ik niet, ic personeel hier wel, daar zal ie er ook vast een van onder zijn hoede hebben). Kweet niet, vind ik toch niet oké. Voor mij nog geen drama, want ik krijg die prik dus nog niet vandaag, maar toch.
Bij twijfel; overleg met je huisarts, de zal het ook niet direct weten maar die kan contact opnemen met de GGD en die moeten wel informatie hebben hierover.
Oh ja, ik heb ook nog een auto imuumachtige ziekte. Maar ik heb zelf het idee dat ik wat dat betreft net zo veel risico loop als in aanraking komen met een virus, dat lijkt me niet zooo anders dan een vaccin krijgen. En virussen kom je toch wel tegen.