Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pearlsofpassion
Wat geeft ze precies over? Wit schuim?

Ik weet niet of het helpt maar melk die terugkomt wordt meteen vlokkerig. Echt meteen.. Dus schuim kan maar er zitten meteen vlokken in (komt van het maagzuur in combi met de melk). En als het niet meteen na het drinken is, wordt het ook erg zuur.

Ruikt het zuur?

Want als het niet meteen na het drinken komt, ruikt niet zuur, en er zitten geen vlokken in, zou ik denken dat het geen melk is die terugkomt.. Dan moet het dus van iets anders komen..

Misschien dat dat helpt om een idee te krijgen van de oorzaak of trigger.

Krijgen ze al vlees?
Door viperenoscar
Het vlokt niet en ruikt ook niet zuur.
Vandaag alleen melk van moeder gekregen.
Helaas toch beetje moeten spugen. Het is ook echt niet veel wat eruit komt. Ze schud dan ook met haar hoofdje op en neer.
Ik was de eerste keer ook bang dat het iets anders was dan braken.
Ongeveer 1,5 uur nadat ze gegeten heeft. Ze krijgen nog geen vlees zijn vandaag vier weken geworden. Nu ik niet weet wat er is ben ik daar wat voorzichtiger mee met de overstap naar vlees.
Door viperenoscar
Ja nu je het zegt zou dat heel goed kunnen. Af en toe niest een hondje uit het nest, maar echt niet vaak. Ik heb deze pup het niet direct zien doen. Maar er hadden een paar een klein loopneus daarom had ik die ook meegenomen naar de dierenarts. Hij heeft naar de longen geluisterd en dat klonk allemaal goed. Als er iets was dan zou het aan de bovenste luchtwegen liggen had de dierenarts gezegd.
Is het dan toch weerstand opbouwen waar ze mee bezig is ? Dan is het misschien slijm wat ze ophoest.
Door viperenoscar
Volgens mij is het idd toch een luchtweginfectie. Als ze blaft is ze duidelijk hees. Zou ik haar twee keer per dag een kwart euchinia tabletje kunnen geven?
Het is wel een opluchting als het dit is, geen akelige afwijking.
Door MillyMol
viperenoscar schreef: zo 03 jan 2021, 09:31 Volgens mij is het idd toch een luchtweginfectie. Als ze blaft is ze duidelijk hees. Zou ik haar twee keer per dag een kwart euchinia tabletje kunnen geven?
Het is wel een opluchting als het dit is, geen akelige afwijking.
En je weet zeker dat pup geen kans heeft gezien iets in te slikken dat ergens is blijven hangen? Je zou verwachten dat als 1 pup dergelijke klachten heeft, de rest op den duur dezelfde symptomen ontwikkelt. Ze liggen immers dicht op elkaar. Geen kennelhoest in de nabije omgeving o.i.d?

Ik noem maar een paar zaken...
Door viperenoscar
Ja dat is idd wel tegenstrijdig. Er zijn een paar pups die een enkele keer niezen ( ca 1-2 keer per dag) en een natte neus hebben. Maar verder helemaal geen klachten. Ze liggen veilig in de werpkist waar ze niet zomaar iets op kunnen eten en de dierenarts kon vorige week niks voelen bij haar keel.
Ik heb ook een paar keer gecontroleerd maar zie daar ook niks.
Door Hanny
Mijn ervaring met kennelhoest en jonge puppen is niet best. Ze hoesten hun longen er bijna uit, dat klinkt echt wel anders dan een kuchje. Te erg.
Ik ging voeren en dan zou ik wel merken hoe en wat. Beetje papachtig hapje maken en dan maar zien. Of ze nu spuugt van het één of het ander, zal niet veel uitmaken.
Even voor de duidelijkheid, ik ben heel zuinig op mijn honden en zeker ook op de pups, maar ik ga niet tellen hoe vaak er wordt geniest enz. Probeer wat relaxed te blijven, prettig voor je zelf en zeker voor de pups. Trouwens in de werpkist kunnen ze ook wel een pluisje lospeuteren en opeten en ik neem aan, dat ze wel wat speeltjes hebben.
Mocht er toch iets met het pupje zijn, dan merk je dat wel t.z.t.

Hanny
Door tt-tjes
viperenoscar schreef: za 02 jan 2021, 14:33 Er komt niet eens zoveel uit als ze over geeft. Meer wit schuim, ik denk dat het melk is. Ze heeft er wel last van want daarna hoor je haar wel beetje klagelijk kreunen.
Misschien ben ik overbezorgd maar misschien ook niet. Ze zijn ook nog maar zo klein. Ik vind advies van mensen die al eerder een nestje hebben gehad misschien nog wel waardevoller dan mijn dierenarts vandaar dat ik het hier ook vraag.
Ell is nog goed te doen, Budel trouwens ook
Ik ken de praktijk zelf niet. Maar een vriendin van mij kreeg daar het pushende advies om haar hond in te laten slapen terwijl ze daarna terug ging naar haar eigen DA en met prednison en osteopaat haar hond weer op de rit kreeg. :-\
Door viperenoscar
Ai ja ell is een grote praktijk. Misschien ligt het ook net aan welke arts je krijgt.
Maar ik heb nog geen arts gevonden die zo goed door vraagt en uitleg geeft als de mensen op dit forum.
Ik heb het dit weekend nog afgekeken. Gelukkig heeft ze vanaf gisteren niet meer overgegeven. Ze eet goed en is levendig. Alleen blaffen lukt nog steeds niet. Is hartstikke hees.
Ik geeft haar nu paar keer per dag een kwart pilletje euchinia en wacht nog een paar dagen af. Hopelijk knapt ze zelf op.
Als ik verergering zie ga ik toch maar naar de dierenarts.
Door hannabelgje
tt-tjes schreef: Ik ken de praktijk zelf niet. Maar een vriendin van mij kreeg daar het pushende advies om haar hond in te laten slapen terwijl ze daarna terug ging naar haar eigen DA en met prednison en osteopaat haar hond weer op de rit kreeg. :-\
Ell of Budel?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Hanny
Gelukkig lijkt het wat beter te gaan.
Je zou kunnen overwegen om haar een hoestdrankje te geven, of een ietsje honing van een lepeltje te laten likken, vinden ze meestal wel lekker, maar of het echt helpt?
Kinderhoestsiroopje en dan even lezen wat er zoal in zit.
Even iets anders, je hebt toch geen "lekker"luchtje aan de bedden, of verdamper tegen vieze luchtjes in je huis? Lijkt me voor pupjes niet zo prettig. Misschien ben ik op dat punt wel een oude zeur, maar bij ons zo weinig mogelijk luchtjes bij de puppen.

Hanny
Door pearlsofpassion
Waarom zou je een hoestdrank geven?
Hoesten heeft zijn nut (slijmen afvoeren) , dat stilleggen neemt de oorzaak niet weg. Doet meer kwaad dan goed. Tenzij het hoesten schade oplevert aan de luchtwegen en dat net het hoesten triggert, zou ik dat net niet doen.
Door Hanny
Ik ben zo simpel, dat ik dacht een zacht drankje kan wat verlichting geven aan de irritatie.
Jij bent medisch beter onderlegd, dus ik zal het verkeerd hebben.

Hanny
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door