Moderator: Lizzy
pike schreef:Als ik mij goed herinner woonde je in Noord-Holland, nog steeds? Je kan voor 2 januari nog bij Floris bestellen (https://www.florisvlees.nl/bezorging/). Volop keus.Ja klopt!
Siberienne schreef:Orijen is een hele rijke en compacte brok. Het nadeel daarvan is dat het juist moeilijker kan zijn om alles effectief op te nemen, zeker bij wat gevoelige darmen. Best veel honden hebben last van stinkende scheten en dunne poep van Orijen omdat het zo compact is dat de opname verstoord is en er te veel voedingsstoffen in de darm achterblijven. Vulmiddel in brokken kan een functie hebben: darmpassage vertragen zodat componenten opgenomen kunnen worden. Maar genoeg over brokken.Ik wilde een brok waar veel vlees in zat.
Ik zou inderdaad ook eerder over gaan op KVV. Ik heb bij een van mijn honden in die levensfase die te mager was wel wat koolhydraten toegevoegd, toen in de vorm van brok, nu zou ik eerder gekozen hebben voor iets als zoete aardappel oid. Maar ik heb huskies en die hebben wel vaker wel wat koolhydraten nodig (kunnen er genetisch ook iets makkelijker mee overweg).
pearlsofpassion schreef:Ik zou ook koolhydraten toevoegen. Maar zo natuurlijk mogelijk. Maar gewoon omdat dat aankomen gemakkelijker maakt en beetje honger geeft.Bijv iets van pompoen?
pearlsofpassion schreef:Daar zijn anderen beter in thuis, in wat je dan best heeft. Misschien ook afwisselen ?Oke. Dank je.
hannabelgje schreef:Is ie getest op giardia?Ik begreep van de baas van zijn broertje dat het nest giardia heeft gehad en daarvoor behandeld is. Ik vind zijn ontlasting niet naar giardia ruiken. Ik heb kittens in de opvang gehad die het hadden. Wolffe zijn poep ruikt gewoon naar poep.
Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
zurca schreef:Wat een leukerd!!Nee geen duidelijke foto wel filmpjes maar die kan ik niet plaatsen? Zijn rug is heel duidelijk te zien, ook zijn schedel en zijn ogen liggen diep. Er moet echt wat bij.
Heb je ook een foto van hem als tie staat? Een windhond die ligt dat ziet er altijd wat "ondervoed" uitOnze podencomix en galgo hadden amper een vetlaagje, mooi schraal waren ze. Maar in de winter kregen ze altijd meer te eten dan in de zomer. In de herfst begon ik dan met meer voeren, in de hoop dat als ze de winter in gingen ze wel net een beetje vet op de botjes hadden. Dat vet verdween in de loop van de winter. Ze verbruiken dan veel energie om zichzelf warm te houden. Een jas kan daarbij helpen!
pearlsofpassion schreef:Psyllium kan je ook bij pit-pit.be bestellen..Ik zal eens kijken daar. Dank je
Giardia is niet altijd zo typisch. Het kan vele reacties geven. En kan ook wisselen.
pearlsofpassion schreef:Psyllium kan je ook bij pit-pit.be bestellen..Bedoel je pit&pit.com?
Giardia is niet altijd zo typisch. Het kan vele reacties geven. En kan ook wisselen.