Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Siberienne
Orijen is een hele rijke en compacte brok. Het nadeel daarvan is dat het juist moeilijker kan zijn om alles effectief op te nemen, zeker bij wat gevoelige darmen. Best veel honden hebben last van stinkende scheten en dunne poep van Orijen omdat het zo compact is dat de opname verstoord is en er te veel voedingsstoffen in de darm achterblijven. Vulmiddel in brokken kan een functie hebben: darmpassage vertragen zodat componenten opgenomen kunnen worden. Maar genoeg over brokken.

Ik zou inderdaad ook eerder over gaan op KVV. Ik heb bij een van mijn honden in die levensfase die te mager was wel wat koolhydraten toegevoegd, toen in de vorm van brok, nu zou ik eerder gekozen hebben voor iets als zoete aardappel oid. Maar ik heb huskies en die hebben wel vaker wel wat koolhydraten nodig (kunnen er genetisch ook iets makkelijker mee overweg).
Door spreeuwtje
pike schreef:Als ik mij goed herinner woonde je in Noord-Holland, nog steeds? Je kan voor 2 januari nog bij Floris bestellen (https://www.florisvlees.nl/bezorging/). Volop keus.
Ja klopt!

Ik ga eerst even kijken hoe dit gaat.
Een vriezer vol is nog even niet nodig. Afbeelding
Hoewel ik mijn verzamelwoede alweer voel opborrelen Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door spreeuwtje
Siberienne schreef:Orijen is een hele rijke en compacte brok. Het nadeel daarvan is dat het juist moeilijker kan zijn om alles effectief op te nemen, zeker bij wat gevoelige darmen. Best veel honden hebben last van stinkende scheten en dunne poep van Orijen omdat het zo compact is dat de opname verstoord is en er te veel voedingsstoffen in de darm achterblijven. Vulmiddel in brokken kan een functie hebben: darmpassage vertragen zodat componenten opgenomen kunnen worden. Maar genoeg over brokken.

Ik zou inderdaad ook eerder over gaan op KVV. Ik heb bij een van mijn honden in die levensfase die te mager was wel wat koolhydraten toegevoegd, toen in de vorm van brok, nu zou ik eerder gekozen hebben voor iets als zoete aardappel oid. Maar ik heb huskies en die hebben wel vaker wel wat koolhydraten nodig (kunnen er genetisch ook iets makkelijker mee overweg).
Ik wilde een brok waar veel vlees in zat. Afbeelding
Orijen is hartstikke duur. Maar met de kivo die ik daarnet gekocht heb, gaan we ook over de €100 per maand met de percentages die ik wil gaan uitproberen.
Eerst even zien of ik er een spek laagje op krijg bij hem.

Door pearlsofpassion
Ik zou ook koolhydraten toevoegen. Maar zo natuurlijk mogelijk. Maar gewoon omdat dat aankomen gemakkelijker maakt en beetje honger geeft.
Door spreeuwtje
pearlsofpassion schreef:Ik zou ook koolhydraten toevoegen. Maar zo natuurlijk mogelijk. Maar gewoon omdat dat aankomen gemakkelijker maakt en beetje honger geeft.
Bijv iets van pompoen?

Door spreeuwtje
pearlsofpassion schreef:Daar zijn anderen beter in thuis, in wat je dan best heeft. Misschien ook afwisselen ?
Oke. Dank je. Afbeelding
Inmiddels poept hij nog steeds dun maar meer als een rijksdaalder was t niet

Door spreeuwtje
hannabelgje schreef:Is ie getest op giardia?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ik begreep van de baas van zijn broertje dat het nest giardia heeft gehad en daarvoor behandeld is. Ik vind zijn ontlasting niet naar giardia ruiken. Ik heb kittens in de opvang gehad die het hadden. Wolffe zijn poep ruikt gewoon naar poep.
Bij het gastgezin had hij bij de wandeling redelijke ontlasting. Maar hier denk ik door stress weer minder goede drol. Hij liet wel doorlopend scheten en poepte vaak en veel. Vandaar dat we op zoek zijn naar betere voeding. Niet alleen vw de dunne ontlasting. Hij is hier in een week tijd een kilo afgevallen en hij weegt al veel te weinig.

Probiotica is binnen.
Psyllium vezels hebben ze hier niet bij de etos Afbeelding

Door pearlsofpassion
Psyllium kan je ook bij pit-pit.be bestellen..

Giardia is niet altijd zo typisch. Het kan vele reacties geven. En kan ook wisselen.
Door zurca
Wat een leukerd!!
Heb je ook een foto van hem als tie staat? Een windhond die ligt dat ziet er altijd wat "ondervoed" uit ;) Onze podencomix en galgo hadden amper een vetlaagje, mooi schraal waren ze. Maar in de winter kregen ze altijd meer te eten dan in de zomer. In de herfst begon ik dan met meer voeren, in de hoop dat als ze de winter in gingen ze wel net een beetje vet op de botjes hadden. Dat vet verdween in de loop van de winter. Ze verbruiken dan veel energie om zichzelf warm te houden. Een jas kan daarbij helpen!
Door spreeuwtje
zurca schreef:Wat een leukerd!!
Heb je ook een foto van hem als tie staat? Een windhond die ligt dat ziet er altijd wat "ondervoed" uit ;) Onze podencomix en galgo hadden amper een vetlaagje, mooi schraal waren ze. Maar in de winter kregen ze altijd meer te eten dan in de zomer. In de herfst begon ik dan met meer voeren, in de hoop dat als ze de winter in gingen ze wel net een beetje vet op de botjes hadden. Dat vet verdween in de loop van de winter. Ze verbruiken dan veel energie om zichzelf warm te houden. Een jas kan daarbij helpen!
Nee geen duidelijke foto wel filmpjes maar die kan ik niet plaatsen? Zijn rug is heel duidelijk te zien, ook zijn schedel en zijn ogen liggen diep. Er moet echt wat bij.

Door spreeuwtje
pearlsofpassion schreef:Psyllium kan je ook bij pit-pit.be bestellen..

Giardia is niet altijd zo typisch. Het kan vele reacties geven. En kan ook wisselen.
Ik zal eens kijken daar. Dank je
Hij heeft sinds gisteren middag kvv 3x daags 300 gr. Vandaag voor het eerst heeft hij alleen vanmorgen ontlasting gehad ter grootte van een rijksdaalder. De rest van de wandelingen alleen geplast ipv 5x per dag poepen. Ook geen vieze scheten gehad. De rijksdaalder was wel vla dun.

Ik kan er evt wel twee kuurtjes panacur in doen. Maar liever eerst kijken of ik hem zo op de rit krijg

Door spreeuwtje
pearlsofpassion schreef:Psyllium kan je ook bij pit-pit.be bestellen..

Bedoel je pit&pit.com?

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door