Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
millyckk schreef: di 22 dec 2020, 18:51 De corona app werkt.... :-\
Morgen testen.
Heb geen klachten maar begin nu van alles te voelen....spierpijn, oorpijn.. :-X
Oh jee. Nou sterkte! Laat ons ff weten hoe het afloopt? Ik duim dat je negatief bent :-*
Door hannabelgje
Hanny schreef:Even over fysio. Zit niet in het basis parket, maar met een kleine aanvullende verzekering krijg je het 9 maal vergoed. Zo slecht is dat dus niet.

Hanny
Als je bedenkt wat je betaald voor een basisverzekering vind ik dat wel erg slecht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Too
Ronald schreef: wo 23 dec 2020, 12:42 Wordt fysio vanuit medische noodzaak niet altijd vergoed? Kijk eens of de huisarts niet kan verwijzen naar een fysio.
Dat gaat niet (meer) zo makkelijk met een chronische indicatie betaal je nóg de eerste 20x zelf (of vanuit de aanvullende verzekering)

Overigens , even een zijweg, zit herstel ( oa fysio) van covid wel in het basispakket
Door Ronald
Too schreef: wo 23 dec 2020, 12:51 Dat gaat niet (meer) zo makkelijk met een chronische indicatie betaal je nóg de eerste 20x zelf (of vanuit de aanvullende verzekering)

Overigens , even een zijweg, zit herstel ( oa fysio) van covid wel in het basispakket
Aha... zie je, dan had ik de kok horen fluiten, want die wist niet waar de lepel hing.

En ik heb zo'n beetje de duurste aanvullende verzekering, dus voor mij maakt het niet uit. Iets van 36x per jaar mag ik naar de fysio.
Door millyckk
Lizzy schreef: Oh jee. Nou sterkte! Laat ons ff weten hoe het afloopt? Ik duim dat je negatief bent :-*
Duimen heeft geholpen: negatief! Een uur nadat ik bij de ggd post was geweest, ben ik naar een particuliere sneltest aanbieder gegaan, daar kwam de uitslag na 5 minuten. Bij de ggd moest ik max. 48 uur wachten, tegen die tijd ben ik rijp voor ggz opname, dus dan maar dokken :biggrin2:

Had nooit verwacht dat ik bericht van die app zou krijgen want we komen eigenlijk nauwelijks ergens.
Volgens de app zou ik vorige week donderdag 15 minuten in de buurt van een besmet persoon zijn geweest, we hebben toen boodschappen gedaan in een uitgestorven Sligro, kan me niet voorstellen dat ik 15 minuten bij iemand in de buurt was maar het zal blijkbaar toch wel :-\
Afijn, goed afgelopen, nóg beter opletten maar.
Door eelke
millyckk schreef: wo 23 dec 2020, 19:55 Duimen heeft geholpen: negatief! Een uur nadat ik bij de ggd post was geweest, ben ik naar een particuliere sneltest aanbieder gegaan, daar kwam de uitslag na 5 minuten. Bij de ggd moest ik max. 48 uur wachten, tegen die tijd ben ik rijp voor ggz opname, dus dan maar dokken :biggrin2:

Had nooit verwacht dat ik bericht van die app zou krijgen want we komen eigenlijk nauwelijks ergens.
Volgens de app zou ik vorige week donderdag 15 minuten in de buurt van een besmet persoon zijn geweest, we hebben toen boodschappen gedaan in een uitgestorven Sligro, kan me niet voorstellen dat ik 15 minuten bij iemand in de buurt was maar het zal blijkbaar toch wel :-\
Afijn, goed afgelopen, nóg beter opletten maar.
Maar dat is de uitslag van de sneltest? Die is toch wel minder betrouwbaar, zeker als je nog klachtenvrij bent... :-\ ik zou toch echt de uitslag van de ggd test nog maar even afwachten voordat je echt gaat jubelen.

Bijzonder dat je wel de melding hebt gekregen dan ook! Hoe is het met je buren? Ik heb toch ook al wel gehoord van mensen die de melding kregen door corona-buren, door de muur heen. En kreeg je echt een melding dat je moet laten testen?
Door eelke
Oh met minder betrouwbaar bedoel ik vooral; wat minder gevoelig. Dus kan op een vals-negatieve uitslag, omdat er niet genoeg virusdeeltjes opgepakt worden terwijl je dus wel besmet kunt zijn. Zeker in een vroeg stadium met weinig of geen klachten.
Door millyckk
Er staat op het formulier dat de test een specificiteit van 99 % heeft en de sensitiviteit 92% :-\ is van Bright Plan, ze geven aan dat deze papieren ook geaccepteerd worden als inreispapieren voor noodzakelijke reizen.

De buren zijn gezond, daar kan het niet door komen, en ja, ik kreeg een melding dat ik op donderdag 17 december langer dan een kwartier bij een besmette persoon in de buurt was en dat ik me moest laten testen.

Ik wacht de GGD test idd voor de zekerheid ook maar af.
Door eelke
millyckk schreef: wo 23 dec 2020, 20:17 Er staat op het formulier dat de test een specificiteit van 99 % heeft en de sensitiviteit 92% :-\ is van Bright Plan, ze geven aan dat deze papieren ook geaccepteerd worden als inreispapieren voor noodzakelijke reizen.

De buren zijn gezond, daar kan het niet door komen, en ja, ik kreeg een melding dat ik op donderdag 17 december langer dan een kwartier bij een besmette persoon in de buurt was en dat ik me moest laten testen.

Ik wacht de GGD test idd voor de zekerheid ook maar af.
Ja wel verstandig toch denk ik. Wel lastig hoor, ik weet niet hoe die cijfers bij de PCR zijn. Maar er zal wel een verschil zijn, want bij ons, en volgens mij bij de meeste zorginstellingen, worden de sneltests daarom niet gebruikt. Ook niet te sneltests van de ggd trouwens.

Wat vreemd dat je die melding dan krijgt joh. Zeker als je nog weet waar je die dag was. Ik heb hem er weer afgehaald, die app. Zeker omdat ik ivm zorg toch wel bij veel mensen in de buurt ben, en dat ding op je telefoon staat en mijn telefoon is niet altijd waar ik ben en ik ben ook nog extra beschermd ivm mondkapje en een miljoen keer handen wassen.
Door millyckk
eelke schreef: Ja wel verstandig toch denk ik. Wel lastig hoor, ik weet niet hoe die cijfers bij de PCR zijn. Maar er zal wel een verschil zijn, want bij ons, en volgens mij bij de meeste zorginstellingen, worden de sneltests daarom niet gebruikt. Ook niet te sneltests van de ggd trouwens.

Wat vreemd dat je die melding dan krijgt joh. Zeker als je nog weet waar je die dag was. Ik heb hem er weer afgehaald, die app. Zeker omdat ik ivm zorg toch wel bij veel mensen in de buurt ben, en dat ding op je telefoon staat en mijn telefoon is niet altijd waar ik ben en ik ben ook nog extra beschermd ivm mondkapje en een miljoen keer handen wassen.
Ik lees net op hun site dat ze gebruik maken van door de RIVM goedgekeurde testen, dat moet dan toch goed zijn? :-\
Ik kan me heel goed voorstellen dat je hem er om die reden weer af hebt gegooid. Mijn man heeft hem ook verwijderd, hij heeft een oudere telefoon en de boel liep steeds vast :biggrin2:
Door eelke
millyckk schreef: wo 23 dec 2020, 20:29 Ik lees net op hun site dat ze gebruik maken van door de RIVM goedgekeurde testen, dat moet dan toch goed zijn? :-\
Ik kan me heel goed voorstellen dat je hem er om die reden weer af hebt gegooid. Mijn man heeft hem ook verwijderd, hij heeft een oudere telefoon en de boel liep steeds vast :biggrin2:
Hier staat wel informatie;
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ten-testen

Bij testen zonder klachten ivm een corona contact altijd een pcr of lamp-test. Die laatste is wel een van de sneltesten, als ik dat zo lees, maar daar zijn er dus meerdere van, dus ik weet niet welke jij dan gehad hebt. In de omschrijving lijkt het alsof een lamptest niet al binnen 5 minuten de uitslag heeft, maar wel sneller dan de pcr.
Door millyckk
Nou, deze geeft na 5 minuten een eerste indicatie en wordt na 15 minuten definitief.
Ze gaven aan dat ze nog niet hadden meegemaakt dat mensen die na 5 minuten negatief testten, na een kwartier positief blijken te zijn. Maar mocht dat het geval zijn, dan wordt je gebeld.

Ik ga morgen eens bellen of het een lamptest betrof, soms lijkt het wel hogere wiskunde! :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door