Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

sam28 schreef: wo 16 dec 2020, 19:26 Ik heb een pleurishekel aan heel december. Geen familie en vrienden die in december amper tijd hebben. Prima hoor, maar schiet mij maar neer op 30 november, ik zie het 8 januari wel weer. En dan 8 januari omdat iedereen dan hopelijk is opgehouden met "gelukkig nieuwjaren". Het is geen gelukkig nieuwjaar. Het is wel weer een nieuw jaar, dat klopt.
Ooh, ik ben veel te cynisch. ;D
ok ik ben niet de enige dus ;D ;D ;D
Kaio schreef: do 17 dec 2020, 17:31 ok ik ben niet de enige dus ;D ;D ;D
Nope... wat mij betreft ga ik veel liever ergens in een hutje op de hei zitten. Telefoon en internet uit, goed boek, lekker hapje en drankje, open haard.

En wat Sam ook zegt: na driekoningen weer eens opduiken.

Dat is trouwens wel een groot voordeel van dat hele corona-gedoe: geen handjesschudden meer met mensen die het toch niet menen en eindelijk van die verplichte 3 zoenen af!
Wij zijn allebei niet zo voor alle verplichtingen rondom kerst en oud en nieuw.
Dit jaar blijven we sowieso thuis en krijgen ook geen visite.
Voor visite hebben we ook helemaal geen plek op het moment. Zonder keuken en een woonkamer van ongeveer 15 M2 die tevens dienst doet als eetkamer werkkamer en regelmatig ook slaapkamer en waar behalve wij met zijn tweeën ook nog 2 grote honden verblijven, zal afstand houden zeker niet lukken ;D
Ronald schreef: do 17 dec 2020, 20:09 Nope... wat mij betreft ga ik veel liever ergens in een hutje op de hei zitten. Telefoon en internet uit, goed boek, lekker hapje en drankje, open haard.

En wat Sam ook zegt: na driekoningen weer eens opduiken.

Dat is trouwens wel een groot voordeel van dat hele corona-gedoe: geen handjesschudden meer met mensen die het toch niet menen en eindelijk van die verplichte 3 zoenen af!
Oh ja! Wat een genot dat dat dit jaar niet hoeft :D
Ronald schreef: do 17 dec 2020, 17:12 Helemaal niks, nada, nakka. Ik probeer nog een dagje met de kinderen te plannen, maar niet persé met kerst of oud en nieuw.

Ik heb op dit moment er ook niet zo'n behoefte aan. Ongeveer hetzelfde als Sam. Vrienden die verschrikkelijk druk zijn met van alles te plannen en ik vind het allemaal maar onzin, zeker in de huidige tijd.

Ik heb voor mezelf wel een lekker pakketje besteld voor kerstavond en oudejaarsavond. Lekkere hapjes en drankjes. Met als extraatje smoothies voor de morning after :cool:

Goed zo, lekker jezelf verwennen!
Ronald schreef:En wat Sam ook zegt: na driekoningen weer eens opduiken.
Ik ben zo erg van het geloof gevallen dat ik denk huh? Drie koningen? Is dat dan? ;D
Doranto schreef:Aaaahh shit balen zeg. :-\
Ja das balen maar wel te verwachten omdat de druk natuurlijk niet alleen in mijn ziekenhuis steeds maar verder oploopt.

En Kaio, je bent zeker niet de enige. Ik vind het fijn te lezen dat er meer mensen de maand december liever negeren. Het lijkt toch altijd een hysterisch volksfeest waarbij iedereen het geweldig vind.
Ik hou van kerst maar ik vind het vreselijk zoals ik hoor dat sommigen het vieren. Het gepuzzel en het verplichte en dat soort dingen.

Dus kerst is voor mij 4 weken lang kerstsokken dragen, gezellig licht van de kerstboom, en eten. En dat hoeft ook niet moeilijk, het kerstdiner is vaak een frikandel speciaal, maar dan wel in kerstboom-vorm :cool:
eelke schreef: vr 18 dec 2020, 08:27 Ik hou van kerst maar ik vind het vreselijk zoals ik hoor dat sommigen het vieren. Het gepuzzel en het verplichte en dat soort dingen.

Dus kerst is voor mij 4 weken lang kerstsokken dragen, gezellig licht van de kerstboom, en eten. En dat hoeft ook niet moeilijk, het kerstdiner is vaak een frikandel speciaal, maar dan wel in kerstboom-vorm :cool:
Precies! Ik snap de hekel aan verplichtingen wel, maar he, dat leg je uiteindelijk alleen jezelf op. Wij hebben jaren terug daar al een streep doorheen getrokken.
Kerst is voor mij vanaf 6 december sky radio aan, want ik ben verslaafd aan kerstliedjes. Kerststukjes maken en de kerstboom versieren, lampjes in huis en als dat soort prutserigheden. En jezelf toestaan eens uitgebreid te tafelen. Wat overdaad is, maar ik vind het prima dat dat in zo'n afgebakend iets als kerst even mag. Dus morgen als mijn moeder kerst komt vieren ga ik een drie gangen menu maken met dingen die ik (en hopelijk de rest ook ;D ) allemaal reusachtig lekker vind.

Doe lekker je eigen ding en geniet er op jou manier van. Dan is het altijd goed.
Kaela schreef: vr 18 dec 2020, 08:35 Precies! Ik snap de hekel aan verplichtingen wel, maar he, dat leg je uiteindelijk alleen jezelf op. Wij hebben jaren terug daar al een streep doorheen getrokken.
Kerst is voor mij vanaf 6 december sky radio aan, want ik ben verslaafd aan kerstliedjes. Kerststukjes maken en de kerstboom versieren, lampjes in huis en als dat soort prutserigheden. En jezelf toestaan eens uitgebreid te tafelen. Wat overdaad is, maar ik vind het prima dat dat in zo'n afgebakend iets als kerst even mag. Dus morgen als mijn moeder kerst komt vieren ga ik een drie gangen menu maken met dingen die ik (en hopelijk de rest ook ;D ) allemaal reusachtig lekker vind.

Doe lekker je eigen ding en geniet er op jou manier van. Dan is het altijd goed.
Om aan die verplichtingen te voldoen word je vaak wel "gedwongen" door je familie. Wij hebben al jaren geleden bedankt voor verplichte feestjes en dat is ons niet in dank afgenomen.
Laika schreef: vr 18 dec 2020, 08:44 Om aan die verplichtingen te voldoen word je vaak wel "gedwongen" door je familie. Wij hebben al jaren geleden bedankt voor verplichte feestjes en dat is ons niet in dank afgenomen.
Ons ook niet, maar ik heb daarover gezegd dat het toch echt de bedoeling is dat het om gezelligheid gaat en niet om verplichtingen.

Onze families wonen allemaal nogal ver weg en wij werken normaal gewoon volledig rondom kerst. Resultaat was dat ik doodmoe aan kerst begon en dan meer in de auto zat dan op de kerstbezoeken. En dan nog kapotter weer aan het werk. Waarom zou iemand mij daartoe kunnen verplichten? Ik heb aangegeven dat het geen doen was, dat het zo voor ons alles behalve leuk was en dat we dat dus niet meer gingen doen. En na wat gemopper (en nee, onze familie is niet de makkelijkste om het maar zachtjes te zeggen) was het goed. Dan zijn ze maar even boos, waarom zou ik dingen moeten doen voor een ander alleen maar omdat diegene meent daar zo gelukkig van te worden?

En vervolgens heb ik vrij kort nadat we dit gezegd hadden verlof rondom kerst genomen en hebben we nog steeds gewoon gedaan zoals wij het graag wilden. Ging prima, want toen was de familie er zelf ook achter gekomen dat hun geluk met kerst niet afhing van onze aanwezigheid op een bepaald moment. Soms moet je je omgeving ook even opvoeden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door