eelke schreef: ↑vr 18 dec 2020, 08:27
Ik hou van kerst maar ik vind het vreselijk zoals ik hoor dat sommigen het vieren. Het gepuzzel en het verplichte en dat soort dingen.
Dus kerst is voor mij 4 weken lang kerstsokken dragen, gezellig licht van de kerstboom, en eten. En dat hoeft ook niet moeilijk, het kerstdiner is vaak een frikandel speciaal, maar dan wel in kerstboom-vorm
Precies! Ik snap de hekel aan verplichtingen wel, maar he, dat leg je uiteindelijk alleen jezelf op. Wij hebben jaren terug daar al een streep doorheen getrokken.
Kerst is voor mij vanaf 6 december sky radio aan, want ik ben verslaafd aan kerstliedjes. Kerststukjes maken en de kerstboom versieren, lampjes in huis en als dat soort prutserigheden. En jezelf toestaan eens uitgebreid te tafelen. Wat overdaad is, maar ik vind het prima dat dat in zo'n afgebakend iets als kerst even mag. Dus morgen als mijn moeder kerst komt vieren ga ik een drie gangen menu maken met dingen die ik (en hopelijk de rest ook

) allemaal reusachtig lekker vind.
Doe lekker je eigen ding en geniet er op jou manier van. Dan is het altijd goed.