Hallo,
Onze hond heeft vorige week haar eerste nestje van 10 pups gekregen.
Ik had niet verwacht dat het er zoveel zouden zijn. De bevalling is heel soepel gegaan. Ik merkte dat ze daarna wel erg moe was. Zeker omdat ze constant moest zogen. Ze zorgde ook niet zo heel goed voor de pups likte ze niet schoon en was onrustig. Veel hijgen, waarschijnlijk ook door de warmte lamp.
Heb de dag erna ook met de dierenarts gebeld. Maar als de temperatuur goed was en ze eet goed was er niet veel aan de hand.
Omdat ik bang was voor calcium te kort heb ik botgehalte omhoog geschroefd en krijgt ze elke dag geitenmelk met geweekte havermout.
Het leek beter te gaan. Gaat ook graag een blokje wandelen en naar buiten. Maar we hebben steeds meer moeite om haar te laten zogen. Ze maakt de pups wel schoon maar wil vaak niet meer in de werpkist.
Ik ga nu bij haar zitten en voer de pups sinds gisteren een beetje bij met kunstmelk.
Dat ik erbij ga zitten helpt wel. We hebben ook de nagels van de pups geknipt.
Ook erg opvallend is dat ze steeds meer de neiging heeft om te graven. Zowel in de tuin als binnen op de tegels.
Weet iemand wat dit betekent? Heeft ze dan toch nog calcium te kort? Wat kan ik nog meer doen om haar te helpen? Misschien toch nog calcium tabletten geven? Haar ontlasting is eerder aan de harde kant dan te zacht. En te veel calcium lijkt mij ook niet goed
Alvast bedankt!!!!