Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Het kabinet bereidt een vergaande lockdown voor waarbij bijna alles tot en met 19 januari dicht gaat: van scholen tot niet-essentiële winkels tot musea tot kapsalons tot theaters, melden bronnen in Den Haag aan de NOS.

De maatregelen gaan vannacht om middernacht al in, om een run op winkels morgen te voorkomen. Contactberoepen zoals de fysio en massagesalons moeten ook stoppen, en mensen moeten zo veel mogelijk thuis blijven.

Scholen moeten vanaf woensdag hun deuren sluiten, en op online onderwijs overstappen. Premier Rutte spreekt het land vanavond om 19.00 uur toe over de vergaande maatregelen.

Het kabinet gaat over tot deze drastische maatregelen omdat het aantal besmettingen hard is opgelopen en de druk op de zorg te groot wordt. Het kabinet hoopte op het terugbrengen van het aantal besmettingen half december naar 3600, maar het zijn er nu dagelijks bijna 10.000.

Mensen moeten zo veel mogelijk thuis blijven, en liever geen bezoek ontvangen. Het instellen van een avondklok is wel besproken maar wordt niet ingevoerd.

Volgens minister de Jonge is de situatie heel ernstig.
Door eelke
Mandarijn schreef: ma 14 dec 2020, 12:05 Er lekt al vanalles over de lockdown. Het zou vannacht al ingaan en bijna alles gaat dicht volgens de geruchten
Inderdaad, poeh, pittig wel. Hoewel, scholen hebben toch al zo'n beetje vakantie. Kinderopvang zal voor velen wel een ding zijn in die vakantie.
Voor mezelf, ach, even niet naar winkels is ook weer niet zo'n hele grote ramp. Ik ga nu wel even mijn pakketje ophalen, want die winkel (post nl punt) zal morgen wel dicht zijn (hoe gaan ze dat dan doen met die pakketjes?).
Door Mandarijn
Ik denk ook dat de lockdown ook vanwege de Duitse lockdown wordt gedaan. Doen we hier niks, dan komen de buren gewoon hierheen om te shoppen. Dat zag je in Roermond met de outlet heel duidelijk
Oei, sterkte ermee!

Ik voorzie nu al hetzelfde als voor sinterklaas maar in de omgekeerde richting. Dus komen shoppen in België.
Zal nog wel even duren als het zo over en weer blijft gaan.... :-X
Alhoewel, ziet er naar uit dat het hier ook wel vanzelf terug omhoog gaat en dus nog wel even zal duren.
eelke schreef: ma 14 dec 2020, 12:09 Inderdaad, poeh, pittig wel. Hoewel, scholen hebben toch al zo'n beetje vakantie. Kinderopvang zal voor velen wel een ding zijn in die vakantie.
Voor mezelf, ach, even niet naar winkels is ook weer niet zo'n hele grote ramp. Ik ga nu wel even mijn pakketje ophalen, want die winkel (post nl punt) zal morgen wel dicht zijn (hoe gaan ze dat dan doen met die pakketjes?).
Post is normaal een essentiële sector. En blijft dus open. Zeker rond kerst zou ik denken...

Kinderopvang voor noodgevallen ook.

Dit zou de eerste keer zijn voor jullie he? Dat alles dicht gaat?
Door Mandarijn
eelke schreef: ma 14 dec 2020, 12:09 Inderdaad, poeh, pittig wel. Hoewel, scholen hebben toch al zo'n beetje vakantie. Kinderopvang zal voor velen wel een ding zijn in die vakantie.
Pakjes......ja dat vraag ik mij ook af. Hier zitten die in de dierenspeciaalzaak en drogisterij. Die lijken open te blijven
Door doranto
Hier in het dorp zit het postnl punt in de jumbo. Ik neem aan (hoop) dat er daar dus nog steeds kan worden afgehaald...
Door eelke
pearlsofpassion schreef: ma 14 dec 2020, 12:11 Post is normaal een essentiële sector. En blijft dus open. Zeker rond kerst zou ik denken...

Kinderopvang voor noodgevallen ook.

Dit zou de eerste keer zijn voor jullie he? Dat alles dicht gaat?
Ik heb zaterdag mijn pakketje gemist (ik reed de straat in toen de bezorger zijn bus weer instapte). Dat pakketje ligt nu bij een winkel want dat is een post nl punt. Die winkel zal morgen dicht zijn. Wat nu als ik mijn pakketje vandaag niet kon gaan halen? En wat doen ze dan met alle pakketjes die ze normaal bij die punten afleveren? Dat gaat nog meer vertraging opleveren.

De eerste keer dat de winkels dicht gaan ja. Al waren er best een aantal winkels uit zichzelf dicht, afgelopen voorjaar.
Door eelke
Oh ik moet m nu halen bij een telefoonreparatiewinkel. Het andere grote punt hier in de buurt is de bouwmarkt. En dan nog de AH. (maar ja, moet je dan willen dat het daar dan extra druk is door pakketjes afhalen?).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door