Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Angelique schreef: wo 09 dec 2020, 14:49 Het zegt ook niks over ziek zijn en toch schrijft een AD gisteren vrolijk dat we er sinds een week tienduizend PATIENTEN bij hebben.
Dat vind ik ook wel raar inderdaad. “Besmette personen” zou dan misschien beter zijn denk ik.
Door Kim_S
Tanna schreef: wo 09 dec 2020, 15:03 Mijn neef heeft haast 2 weken aan de zuurstof gelegen en zag een week geleden het leven haast niet meer zitten. Sinds het weekend is hij thuis, redt zich zonder thuiszorg en is hard aan het werk zo snel mogelijk weer fit te worden. Hij moet naar de longarts en heeft speciale voeding om aan te sterken omdat hij 12 kilo is afgevallen :o . En niet omdat hij zo dik was maar omdat hij zo ziek was. De dappere dodo heeft gisteren al een paar kilometer gewandeld! Ik hoop van harte dat hij er weer bovenop weet te komen. In elk geval heerst er opluchting, uiteraard ook bij mij als tante.
Wat fijn!!!
Door Fenixjuh
Jeetje Tanna, wat heftig, maar fijn dat hij weer thuis is. En enkele kilometers lopen klinkt al heel fors, fijn dat het beter gaat.

Wij zouden dit weekend sinterklaas inhalen (nichtje is 3 jaar, dus die kan je alles nog wijsmaken) maar ondertussen zitten mijn ouders in quarantaine...
We kijken of we volgend weekend iets doen, of met Kerstmis.. We hebben al besloten dat we niet allebei apart (sinterklaas inhalen en kerstmis) doen...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Fijn dat je neef in ieder geval het ziekenhuis heeft kunnen verlaten en weer op de been is, Tanna!

@Fenixjuh: ik las vandaag in de New York Times dat zwangere vrouwen een verhoogd risico op ernstige complicaties lopen bij besmetting met covid. Pas je goed op jezelf? :-*
Door Siberienne
Kim_S schreef: wo 09 dec 2020, 15:36 Dat vind ik ook wel raar inderdaad. “Besmette personen” zou dan misschien beter zijn denk ik.
Ja dat vind ik ook.

Maar het blijft lastig want een persoon die positief test vandaag en geen klachten heeft is een besmette persoon, maar als die persoon morgen klachten krijgt is het een patiënt. Goed registreren zou eigenlijk vereisen dat je alle patiënten opvolgt.
In België werd het aantal mensen in de winkel ook geteld, in het begin. Nu staat er gewoon bij de deur aangegeven met hoeveel je binnen mag maar tenzij het bij de plaatselijke bakker of beenhouwer is, kan je als klant natuurlijk met geen mogelijkheid weten hoeveel er al binnen zijn. Als je het al zou willen. ::)
Maar goed, in het begin werden ze dus wel geteld, door iemand aan de ingang. En stonden er dus hele lange wachtrijen buiten. Wel op afstand (markeringen op de grond), dus qua veiligheid (vaak, niet altijd) prima. Maar de mensen bleven er dus niet voor thuis...
Het laatste weekend voor de winkels dicht gingen, was het ook weer een giga drukte. En dan tussendoor naar NL (ik spreek over een week of 3 geleden), en dan klagen dat er zoveel volk is en de Nederlanders niet allemaal een mondmasker dragen. :-X Echt hoor. GA DAN NIET!
Onvoorstelbaar! :o
Denken echt dat de wereld rond hen draait he.
Maar goed, mensen in een, winkel beperken heeft volgens mij wel voordelen maar dan met portier. Die ook zorgt voor afstand in de rij (en zelf afstand houdt! :-X heb ik nog niet meegemaakt) en de karren ontsmet (want dat is blijkbaar ook niet meer nodig of zo?).
Door sam28
Ik zat vanochtend in de trein met een hoestende en proestende vrouw. Ik ben ergens anders gaan zitten. Echt, BLIJF THUIS DOOS. >:(
Ik ben wat voorzichtiger omdat ik volgende week vrijdag geopereerd word, zul je zien dat ik verkouden word na het weekend ofzo... :-X
Door eelke
Kim_S schreef: wo 09 dec 2020, 19:09 Ik word helemaal gek van de mensen die hoestend en proestend boodschappen doen. En dan in de rij achter je in je nek staan rochelen :-X
Ik was er vandaag zo een >:( ik was te voet naar de supermarkt, lekker bewegen en gezond enzo. Ik stapte de supermarkt binnen, mondkapje op, maar door de overgang van koud naar warm kreeg ik een loopneus.
Normaal snuif je dan eens een paar keer flink en is het wel over, maar diep snuiven gaat niet met een mondkapje want dan komt dat mondkapje tegen je neus en niet genoeg lucht erdoor. Dat gaf dus een hele rare gewaarwording, waardoor ik maar bleef sniffen en proesten, was echt niet tof. Dan voel je je inderdaad wel beschaamd ofzo.

Mensen met een verkoudheid die negatief getest zijn moeten gewoon naar hun werk he... en doen dus ook gewoon boodschappen. Lastig wel hoor, want is handig en verstandig...
Door Kim_S
Ik snap het ook heus wel hoor, niet iedereen die hoest heeft corona. Maar de mensen die ik bedoel staan echt gewoon recht in je nek te hoesten, en doen geen moeite om hun elleboog te gebruiken of even weg te draaien of zo. Ik vind dat echt wel een verschil, en behoorlijk aso, ook zonder corona.
Door Kaela
eelke schreef: wo 09 dec 2020, 19:33
Mensen met een verkoudheid die negatief getest zijn moeten gewoon naar hun werk he... en doen dus ook gewoon boodschappen. Lastig wel hoor, want is handig en verstandig...
Ik weet dat het niet overal kan, maar ik ben dus echt in geen eeuwen meer in een winkel geweest. Wij laten alles bezorgen. De wekelijkse boodschappen, kaas van de lokale kaasboer en zo’n beetje alles wat we nodig hebben aan kleding en andere spullen. Ik ben alleen laatst in de praxis geweest voor kerstgroen, op een heel rustig moment.

Rot voor de winkeliers, maar ik heb geen behoefte aan in winkels rondlopen nu. Gelukkig is er lokaal ook best veel te bestellen, daar probeer ik wel op te letten.
Door Kim_S
Hier in Duitsland in de rimboe bezorgen de supermarkten helaas niet. En AH gaat ook de grens niet over... Dus ik moet toch wel 1x per week naar de supermarkt helaas.

Ik probeer andere dingen wel zo veel mogelijk online te bestellen. Werkt prima.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door