In België werd het aantal mensen in de winkel ook geteld, in het begin. Nu staat er gewoon bij de deur aangegeven met hoeveel je binnen mag maar tenzij het bij de plaatselijke bakker of beenhouwer is, kan je als klant natuurlijk met geen mogelijkheid weten hoeveel er al binnen zijn. Als je het al zou willen.

Maar goed, in het begin werden ze dus wel geteld, door iemand aan de ingang. En stonden er dus hele lange wachtrijen buiten. Wel op afstand (markeringen op de grond), dus qua veiligheid (vaak, niet altijd) prima. Maar de mensen bleven er dus niet voor thuis...
Het laatste weekend voor de winkels dicht gingen, was het ook weer een giga drukte. En dan tussendoor naar NL (ik spreek over een week of 3 geleden), en dan klagen dat er zoveel volk is en de Nederlanders niet allemaal een mondmasker dragen.

Echt hoor. GA DAN NIET!
Onvoorstelbaar!
Denken echt dat de wereld rond hen draait he.
Maar goed, mensen in een, winkel beperken heeft volgens mij wel voordelen maar dan met portier. Die ook zorgt voor afstand in de rij (en zelf afstand houdt!

heb ik nog niet meegemaakt) en de karren ontsmet (want dat is blijkbaar ook niet meer nodig of zo?).