Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Ronald schreef: do 19 nov 2020, 21:35 Laten we zeggen dat ik me wel eens nuttiger heb gevoeld :)

Nu is december toch al niet een maand voor mij, en deze december al helemaal niet. Maar aan de andere kant: ik ben nog (relatief) gezond, kan alles nog eten en drinken, dus eigenlijk moet ik gewoon niet zeuren.
Je zeurt toch ook niet? Je zegt eerlijk hoe het gaat omdat iemand je dat vraagt ;) zo'n onzin dat het antwoord altijd maar 'goed' lijkt te moeten zijn.
Deze december loopt niet over nee, en het is pas november >:(

Ben je nog een beetje bezig met bewegen enzo? Dat was je aan het opbouwen toch?
Door Siberienne
Ronald schreef: do 19 nov 2020, 21:35 Laten we zeggen dat ik me wel eens nuttiger heb gevoeld :)

Nu is december toch al niet een maand voor mij, en deze december al helemaal niet. Maar aan de andere kant: ik ben nog (relatief) gezond, kan alles nog eten en drinken, dus eigenlijk moet ik gewoon niet zeuren.
Nou ik vind helemaal niet dat je zeurt. Slecht zien en daardoor beperkt worden is heel vervelend en ook heel vermoeiend. Mijn meneer kan erover meepraten, al had het bij hem een andere oorzaak.
En niet kunnen werken terwijl je graag wat doet, dat is ook k. Dit is echt wel zo’n fase van doorbijten en je staande houden en dan mag je best aten toe even zeggen dat dat moeilijk is.

Sterkte ermee!
Door pearlsofpassion
Dat waren ze vooraf zeker vergeten vermelden dat het 3 maand ging duren? ::)
Goede reden voor een dikke vette klaag hoor!
Door Ronald
eelke schreef: do 19 nov 2020, 21:38 Je zeurt toch ook niet? Je zegt eerlijk hoe het gaat omdat iemand je dat vraagt ;) zo'n onzin dat het antwoord altijd maar 'goed' lijkt te moeten zijn.
Deze december loopt niet over nee, en het is pas november >:(

Ben je nog een beetje bezig met bewegen enzo? Dat was je aan het opbouwen toch?
Ik probeer elke dag een stukje te fietsen. Sinds ik gestopt ben met roken gaat dat ook steeds vaker zonder trapondersteuning. De volgende stap is om elke dag minimaal een half uur te gaan wandelen. En dan niet slenteren, maar gewoon doorlopen. Ik merk namelijk wel dat er wat kilootjes bijgekomen zijn sinds het stoppen :cool:
Siberienne schreef: Nou ik vind helemaal niet dat je zeurt. Slecht zien en daardoor beperkt worden is heel vervelend en ook heel vermoeiend. Mijn meneer kan erover meepraten, al had het bij hem een andere oorzaak.
En niet kunnen werken terwijl je graag wat doet, dat is ook k. Dit is echt wel zo’n fase van doorbijten en je staande houden en dan mag je best aten toe even zeggen dat dat moeilijk is.

Sterkte ermee!
Dat dus. Ik ben na een dag ècht bekaf. En dat gewoon van eigenlijk niets doen. Zelfs een beetje BP'en vergt energie. Gelukkig heb ik een praatmeneer waar ik regelmatig contact mee heb. Al is bij hem langsgaan nu geen optie (iets met afstand en geen normaal openbaar vervoer).
pearlsofpassion schreef:Dat waren ze vooraf zeker vergeten vermelden dat het 3 maand ging duren? ::)
Goede reden voor een dikke vette klaag hoor!
Ik had het ook niet gevraagd. Maar het had wel fijn geweest als men het erbij gezegd had. Want ik wilde eigenlijk ook nog wel wat leuke dingen doen, zoals motorrijden, vrachtwagenrijbewijs halen en dat soort dingen. Maar ja... dat moet dan maar even op het langere pad.

Wordt ongetwijfeld vervolgd. Ik zal morgen eens gaan bellen met de werkgever. Die zal ook "not amused" zijn, alhoewel daar de instelling is bij ziekte "het is maar werk".
Door Siberienne
Ronald schreef: do 19 nov 2020, 22:41 Ik probeer elke dag een stukje te fietsen. Sinds ik gestopt ben met roken gaat dat ook steeds vaker zonder trapondersteuning. De volgende stap is om elke dag minimaal een half uur te gaan wandelen. En dan niet slenteren, maar gewoon doorlopen. Ik merk namelijk wel dat er wat kilootjes bijgekomen zijn sinds het stoppen :cool:

Dat dus. Ik ben na een dag ècht bekaf. En dat gewoon van eigenlijk niets doen. Zelfs een beetje BP'en vergt energie. Gelukkig heb ik een praatmeneer waar ik regelmatig contact mee heb. Al is bij hem langsgaan nu geen optie (iets met afstand en geen normaal openbaar vervoer).

Ik had het ook niet gevraagd. Maar het had wel fijn geweest als men het erbij gezegd had. Want ik wilde eigenlijk ook nog wel wat leuke dingen doen, zoals motorrijden, vrachtwagenrijbewijs halen en dat soort dingen. Maar ja... dat moet dan maar even op het langere pad.

Wordt ongetwijfeld vervolgd. Ik zal morgen eens gaan bellen met de werkgever. Die zal ook "not amused" zijn, alhoewel daar de instelling is bij ziekte "het is maar werk".
Ik weet niet wat dat is met zintuigen.. maar als het hapert is dat doodvermoeiend

Ik hoor niet zo heel goed, lawaaidoof en ik mis stuk vd hoge tonen. Normaal niet zo’n last van maar als je dan ook nog een vreemde taal hebt en een Skype vergadering met een mompelende voorzitter ben ik na een uur ook totaal gesloopt. En dan denk ik ook ‘ik heb niks gedaan’... maar dat is toch niet helemaal zo...

Ja was wel fijn geweest als ze daar wat duidelijker over waren geweest...

Hou je taai! Of op z’n Noors ‘Ha det bra’!
Door smulpaap
Lijkt mij ook heel vermoeiend Ronald
En ja , je wilt altijd sneller .zeker als het om je ogen gaat . Je voelt je denk ik erg beperkt ?
Sterkte hoor ! En ja stoppen met roken en kilo's ::) ik was binnen twee maanden 10 kilo zwaarder :biggrin2: maar uiteindelijk ging het er ook weer vanaf
Door Ronald
smulpaap schreef: do 19 nov 2020, 23:03 Lijkt mij ook heel vermoeiend Ronald
En ja , je wilt altijd sneller .zeker als het om je ogen gaat . Je voelt je denk ik erg beperkt ?
Sterkte hoor ! En ja stoppen met roken en kilo's ::) ik was binnen twee maanden 10 kilo zwaarder :biggrin2: maar uiteindelijk ging het er ook weer vanaf
Ik zie met mijn Charlie Temple brilletje over het algemeen redelijk op afstand. Alleen dat dubbelzien, dat nekt me. Met name in het verkeer. En het feit dat ik niet even rustig achter een computer kan zitten werken of dat ik elke keer de bril moet afzetten om iets op de telefoon te kunnen zien (of een krant, of een pinapparaat als het niet te ver weg staat, of een kassabon, of een ..., of een...). Maar de dokter was duidelijk: pas over 2 tot 3 maanden gaan we een nieuwe oogmeting doen. Tot die tijd gewoon met het CT brilletje en dan maar wat kalmer aan.

Frustrerend is wel dat er net een paar cursussen begonnen zijn. Online (via MSTeams), maar dus niet te volgen als je niet goed kunt kijken...
Door Ronald
Siberienne schreef: do 19 nov 2020, 23:01 Ik weet niet wat dat is met zintuigen.. maar als het hapert is dat doodvermoeiend

Ik hoor niet zo heel goed, lawaaidoof en ik mis stuk vd hoge tonen. Normaal niet zo’n last van maar als je dan ook nog een vreemde taal hebt en een Skype vergadering met een mompelende voorzitter ben ik na een uur ook totaal gesloopt. En dan denk ik ook ‘ik heb niks gedaan’... maar dat is toch niet helemaal zo...

Ja was wel fijn geweest als ze daar wat duidelijker over waren geweest...

Hou je taai! Of op z’n Noors ‘Ha det bra’!
Precies dat dus. Ik ben wel gewend aan een bril en dat mijn ogen het zonder een bril niet goed doen. En ik heb al vanaf mijn 18e prisma's in de bril om de oogjes weer in het gareel te krijgen.

Maar ik ga gewoon proberen er het beste van te maken! Of proberen? Ik ga het gewoon doen!

Takk skal du ha
Door hannabelgje
Staat weer eens iemand voor mijn deur geparkeerd. Ik heb een briefje onder de ruitenwisser gedaan. Dat het geen openbare parkeerplaats is en ze het parkeergeld in de brievenbus mogen gooien....

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Siberienne
Pffffffff ik ben moe! Zit echt uit te kijken naar kerst, paar dagen ‘niks hoeven’ is wel aangenaam. Bijslapen. Dat vooral.
Door Ronald
Er is ook genoeg gebeurd, Siberienne. Neem de tijd voor jezelf.

Eigen klaag: ik vlieg langzaam maar zeker tegen de muren op. Heel frustrerend om niet goed te kunnen zien en de wetenschap dat dit nog zeker 2 maanden gaat duren... :-[
Door Fenixjuh
Ook jij hebt een flinke rollercoaster gehad Siebriënne! Probeer overal maar een beetje rust in te vinden....

Moeilijk zeg Ronald, je kunt ook geen advies of iets geven, want je bent natuurlijk hartstikke beperkt in wat je nog kan.... Succes....

Dikke knuffel allemaal!!! (digitaal mag het nog)
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Siberienne
Ronald schreef: di 24 nov 2020, 12:07 Er is ook genoeg gebeurd, Siberienne. Neem de tijd voor jezelf.

Eigen klaag: ik vlieg langzaam maar zeker tegen de muren op. Heel frustrerend om niet goed te kunnen zien en de wetenschap dat dit nog zeker 2 maanden gaat duren... :-[
Dat wordt veel luisteren met de ogen dicht :-X
Ik denk altijd; die twee maanden is een gemiddelde, wie weet gaat het sneller. En 1 voordeel; het zijn de donkerste maanden van het jaar :cool:
Deze opmerkingen helpen natuurlijk niet echt... maar als je nog leuke podcasts zoekt.. ik kan de interviews van Lex Bohlmeijer aanbevelen,
Ik vind dat een bijzondere man die mooie gesprekken heeft. Ik luisterde graag naar hem in de file in de auto.

Is wel grappig; ik moet juist mijn gehoor gaan trainen en minder ‘kijken’ om beter Noors te gaan verstaan. Is een programma voor dat heet CALST waarbij dus net verschillende woorden worden uitgesproken. Pfffff moeilijk joh! Maar het gaat wel steeds beter heb ik het idee.

En oh ja, mijn schoonmoeder had een poos problemen na een oog OK en zij was poosje lid van de blinden bibliotheek en kreeg luisterboeken thuis, had ze veel plezier van.

Ik ga maar op tijd naar huis vandaag. Even rustig aan. Althans; niet naar huis maar naar een visning om een ander huis te gaan kijken...
Door hannabelgje
Ronald schreef:Er is ook genoeg gebeurd, Siberienne. Neem de tijd voor jezelf.

Luisterboeken kunnen inderdaad heerlijk ontspannen werken. Sterkte Ronald!

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door