Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
pearlsofpassion schreef: ma 26 okt 2020, 08:57 Idd wel gek. Ijsblokjes, met dit weer... :???:
Dat komt doordat als je nu voor je werk in een hotel moet overnachten en na een lange dag terugkomt geen koud biertje meer kunt bestellen, dus die haal je overdag en dan kiep je 's avonds die vaas leeg en doet die blokjes erin met dat eerder gekocht biertje? :biggrin2:
Of je hebt ze nodig voor je party :P
Door Hylos
Heb alleen stukjes over vaccins gelezen.
Dat zei ik meteen al, zo'n prik komt er bij mij niet in.
Voor mensen die historie van bijvoorbeeld het tuberculose vaccin interessant vinden: kijk eens naar de serie Charité(stond op Netflix).
Dat gaat over Robert Koch (bekende naam he! :biggrin2: ) en zijn zoektocht naar het vaccin. Het is natuurlijk een halve roman en de feiten kloppen niet helemaal maar die kun je daarna even checken op wikipedia.
Een vaccin met spoed ontwikkelen omdat de situatie zo ernstig is en dan maar op mensen gaan testen of echt gebruiken.. dat gaat in die serie dus ook niet goed.
Door pike
Kaio schreef: ma 26 okt 2020, 09:20 Dat komt doordat als je nu voor je werk in een hotel moet overnachten en na een lange dag terugkomt geen koud biertje meer kunt bestellen, dus die haal je overdag en dan kiep je 's avonds die vaas leeg en doet die blokjes erin met dat eerder gekocht biertje? :biggrin2:
Of je hebt ze nodig voor je party :P
Aha hier spreekt een ervaringsdeskundige :biggrin2:
Door sam28
Misschien ben ik mosterd hoor maar iemand zondag met Lubach gezien met de nertsen en racoonhonden?

Alles wat ie vertelde wist ik wel, erbarmelijke omstandigheden van de dieren, de bondkraagjes op jassen die nep zijn maar stiekem echt en van racoon honden uit China want goedkoper dan nepkraagjes enzovoorts. En ik vindat die nertsenfokkerijen 20 jaar geleden al hadden moeten sluiten en bondjes uit China 20 jr geleden verboden hadden moeten worden.
Maar wat ik niet wist en me zorgen baart, is dat er mutaties zijn gevonden in nertsen van Covid. Dan zijn we straks sociaal totaal afgestompt vanwege gebrek aan fysiek contact, is alle ziekenhuis personeel is psychisch ziek van alle Covid-19 en hebben we geen economie meer, en dan is er een Covid-20 die gemuteerd is en we nog langer zo moeten leven als dat we deden.
Misschien doemdenk ik nu teveel maar ik heb hier geen zin in. :-\
Door Fenixjuh
Geen idee Sam...
Natuurlijk ben ik het er mee eens dat bont belachelijk is, en liever gisteren dan vandaag de boel sluiten... Maar ik betwijfel of het allemaal nog nut heeft...

We hebben altijd griep in het najaar, nu enkel een verkoudheidseizoen en het is nu al ondoenlijk. Mensen gaan feesten onder de brug, verpleegkundigen worden op de SEH bedreigd met 'ik weet hoe laat je klaar bent of ik weet waar je woont' en die mutatie kan ook met een gewoon griepvirus, hoeft echt niet via een nerts of racoondog....
Dus ik weet niet wat het straks tijdens een echt griepseizoen gaat worden, of wanneer de regering eindelijk wel durft door te pakken, of wanneer mensen (covid of normaal) echt met bosjes tegelijk doodgaan....

Ik word er gewoon verdrietig van op deze manier....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door dinky89
Tja, ik weet niet wat ik moet denken van de mutaties bij nertsen.

Wat mij wel positief stemde was dat ik vandaag las dat Groningen geen corona hotspot meer is. Aantal besmettingen is hier afgelopen tijd flink afgenomen: https://www.gic.nl/nieuws/aantal-nieuwe ... gehalveerd
Wat bij mij wel weer de vraag oproept waar de stijgingen dan zijn waardoor het in nederland stijgt en waar dat dan door komt.
Door Ina
dinky89 schreef: ma 26 okt 2020, 21:19 Tja, ik weet niet wat ik moet denken van de mutaties bij nertsen.

Wat mij wel positief stemde was dat ik vandaag las dat Groningen geen corona hotspot meer is. Aantal besmettingen is hier afgelopen tijd flink afgenomen: https://www.gic.nl/nieuws/aantal-nieuwe ... gehalveerd
Wat bij mij wel weer de vraag oproept waar de stijgingen dan zijn waardoor het in nederland stijgt en waar dat dan door komt.

Onder andere door dit soort 'grapjes' https://www.ad.nl/dossier-corona-in-den ... ~a656dfe1/ >:( ....hoewel die feestvierders zich waarschijnlijk niet laten testen, maar wel anderen weer besmetten die wel getest worden)

En toch ook nog erg veel besmettingen op de werkvloer, hoewel dat nu weer minder zou moeten worden omdat sinds vorige week echt weer veel meer thuisgewerkt wordt.
Door Siberienne
Ik denk dat het feit dat meerdere diersoorten kunnen dienen als reservoir (niet alleen nertsen maar bv ook katten) het wel moeilijker maakt dit virus te bestrijden en de kans dat er een mutant ontstaat die aan het vaccin ontsnapt aanwezig is. Maar dat risico loop je ook met de gigantische hoeveelheid mensen die wereldwijd besmet raken. Nog steeds. Dus ja, hij heeft een punt maar hij zet het ook wel lekker sterk aan. Is zijn vak ook. Vanuit microbiologie standpunt zou ik trouwens die nertsen wel liever kwijt dan rijk zijn nu in NL en is het ook weer een mooi voorbeeld dat het houden van veel dieren bij elkaar op deze manier een risico vormt voor zich verspreidende ziektes. Om van het dierenwelzijn dan nog maar even te zwijgen. Helemaal bij die wasbeerhonden.

Ik moest er trouwens aan denken dat een jaar of 7 geleden ik les had bij een Hondenschool waar jassen met bontkraagjes verboden waren op het trainingsveld met uitleg. Vond ik best goed.
Door Siberienne
En nog even kort iets over de griep vaccinatie; ik ben ook best sceptisch over de effectiviteit van dat vaccin en hoe het ingezet wordt. Maar laten we even niet vergeten dat dit wel een uitzonderlijk seizoen is.

Ten eerste: patiënten met dubbel infecties van twee virussen doen het slechter. Ten tweede : influenza vaccinatie voorkomt ziekteverzuim onder zorg medewerkers en dat is nu geen overbodige luxe. Ten derde; vorig jaar om deze tijd had je een griepje, nu zijn mensen of bang of moet je gezin in quarantaine tot de uitslag bekend is of ... vul zelf maar in. Dus ja, ik denk dat zoveel mogelijk vaccineren voor griep toch echt wel een goed idee is dit jaar...
Door Lizzy
Siberienne schreef: di 27 okt 2020, 08:21 En nog even kort iets over de griep vaccinatie; ik ben ook best sceptisch over de effectiviteit van dat vaccin en hoe het ingezet wordt. Maar laten we even niet vergeten dat dit wel een uitzonderlijk seizoen is.

Ten eerste: patiënten met dubbel infecties van twee virussen doen het slechter. Ten tweede : influenza vaccinatie voorkomt ziekteverzuim onder zorg medewerkers en dat is nu geen overbodige luxe. Ten derde; vorig jaar om deze tijd had je een griepje, nu zijn mensen of bang of moet je gezin in quarantaine tot de uitslag bekend is of ... vul zelf maar in. Dus ja, ik denk dat zoveel mogelijk vaccineren voor griep toch echt wel een goed idee is dit jaar...
Die vlieger gaat naar mijn beleving niet op. De symptomen komen aardig overeen dus als je nu de griep krijgt dan weet je gewoon dat het vaccin echt geen goede bescherming biedt en kun je dus ook niet met zekerheid zeggen "ik ben tegen de griep gevaccineerd, het moet dus wel Corona zijn" en moet je je toch ook laten testen voor Corona en ga je hetzelfde wachttraject in.
Door Siberienne
Lizzy schreef: di 27 okt 2020, 09:12 Die vlieger gaat naar mijn beleving niet op. De symptomen komen aardig overeen dus als je nu de griep krijgt dan weet je gewoon dat het vaccin echt geen goede bescherming biedt en kun je dus ook niet met zekerheid zeggen "ik ben tegen de griep gevaccineerd, het moet dus wel Corona zijn" en moet je je toch ook laten testen voor Corona en ga je hetzelfde wachttraject in.
Sterker nog; de symptomen kunnen exact gelijk zijn.

Je gaat wel dezelfde mallemolen in maar hopelijk minder vaak (op grotere schaal gezien) als er in ieder geval 1 virus minder makkelijk rondgaat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door