Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pearlsofpassion schreef: ↑vr 16 okt 2020, 06:26 Maar ik gebruik geen wegwerp. Principieel...Als er geen neusbeugeltje inzit blijf je het probleem houden omdat het niet goed genoeg afsluit.
Kan het proberen bij m'n stoffen, maar of dat ook werkt?
Lizzy schreef: ↑zo 18 okt 2020, 15:38 Ja, ik heb het gezien en ik vond het incompleet. Als je een mondkapje op hebt, maakt niet uit welke, maak je in ieder geval geen rechte vette wolk recht voor je uit, zo in iemands gezicht. Het verspreid zich langs de zij en bovenkant waardoor eventuele besmette kleine druppeltjes zich al verdunnen (alle kanten op) en makkelijker verspreiden. Dus heel eerlijk? Vond ik het een flut uitzending.+1
pluk schreef: ↑zo 18 okt 2020, 16:25 Een faceshield ziet er sympathiek uit maar doet natuurlijk niks. Daar gaat alles aan alle kanten langs. In het ziekenhuis gebruiken ze die ter bescherming van de ogen icm een masker.Wanneer ik deze animatie zie helpt een faceshield zeker wel qua verspreiding: Japanse supercomputer laat zien hoe virusdeeltjes zich verplaatsen - https://nos.nl/l/2352640#UPDATE-container-48337559
pluk schreef: ↑zo 18 okt 2020, 16:25 +1Dat is niet helemaal waar: een faceshield dat tot onder de kin doorloopt werkt juist vrij goed. Omdat ze ook herbruikbaar zijn, comfortabel en beter te gebruiken zijn in contact met bepaalde patiënten groepen (bv bij verstandelijke gehandicapten, die soms agressief reageren op mensen met maskers) wordt wel degelijk overwogen ze in te zetten in de zorg.
chirurgische maskers (IIR) sluiten ook niet 100% aan op het gezicht maar worden wel gebruikt in het ziekenhuis. Ze zullen dus wel enig nut hebben.
Een faceshield ziet er sympathiek uit maar doet natuurlijk niks. Daar gaat alles aan alle kanten langs. In het ziekenhuis gebruiken ze die ter bescherming van de ogen icm een masker.
dinky89 schreef: ↑zo 18 okt 2020, 17:52 Wanneer ik deze animatie zie helpt een faceshield zeker wel qua verspreiding: Japanse supercomputer laat zien hoe virusdeeltjes zich verplaatsen - https://nos.nl/l/2352640#UPDATE-container-48337559Uit deze video blijkt dan weer het tegenovergestelde
Siberienne schreef: Dat is niet helemaal waar: een faceshield dat tot onder de kin doorloopt werkt juist vrij goed. Omdat ze ook herbruikbaar zijn, comfortabel en beter te gebruiken zijn in contact met bepaalde patiënten groepen (bv bij verstandelijke gehandicapten, die soms agressief reageren op mensen met maskers) wordt wel degelijk overwogen ze in te zetten in de zorg.Ben benieuwd naar t artikel.
Ik heb ergens een stuk over de effectiviteit maar niet bij de hand. Het voordeel van een shield boven alleen een masker is dat het ook de ogen beschermt. Het beschermt vrij goed tegen druppels, niet tegen aerosols - maar dat doet een stoffen masker ook niet.