Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Een tunneltje naaien in die stoffen en dan een ijzerdraadje erin bij de neus.
Door Basil
pearlsofpassion schreef: vr 16 okt 2020, 06:26 Maar ik gebruik geen wegwerp. Principieel...

Kan het proberen bij m'n stoffen, maar of dat ook werkt?
Als er geen neusbeugeltje inzit blijf je het probleem houden omdat het niet goed genoeg afsluit.
Ik had ook stof zonder beugeltje dat is drama, met beugeltje werkt het prima.

Op het werk is wegwerp verplicht, thuis gewoon stof.
Door Ina
eelke schreef: vr 16 okt 2020, 06:28 Een tunneltje naaien in die stoffen en dan een ijzerdraadje erin bij de neus.

Dat heb ik inderdaad ook gedaan, anders sloot het niet mooi.
Heb zo'n sluitding van vuilniszakken op maat geknipt en in de zoom verwerkt... daardoor zit het een stuk beter
Door Suzanne
Iemand toevallig het programma Kassa gezien? De test van de mondkapjes? Hoe belachelijk weinig ze daadwerkelijk helpen? Gelukkig heb ik er inmiddels een paar gevonden / laten maken waar ik het niet Spaans benauwd in krijg. Ik voldoe dus aan de plicht/het advies er 1 op te hebben. Heb ik dan ook maar de minste illusie dat het helpt..?? Nee, nog niet bijna. Maar goed, ik voldoe aan de plicht en kan dus mijn boodschappen blijven doen. In de supermarkt zie ik trouwens steeds vaker personeel met een face-shield. Dat vind ik fijn; dan blijf je gezichten / emotie zien. Ik weet alleen niet hoe het daarmee moet als er straks een echt plicht komt die dingen te dragen? Mogen ze dan nog steeds? Da's een open vraag hoor, ik hoef geen antwoord, want we zullen het niet weten tot het bekend gemaakt wordt.
Suzanne
Door Lizzy
Ja, ik heb het gezien en ik vond het incompleet. Als je een mondkapje op hebt, maakt niet uit welke, maak je in ieder geval geen rechte vette wolk recht voor je uit, zo in iemands gezicht. Het verspreid zich langs de zij en bovenkant waardoor eventuele besmette kleine druppeltjes zich al verdunnen (alle kanten op) en makkelijker verspreiden. Dus heel eerlijk? Vond ik het een flut uitzending.
Door pluk
Lizzy schreef: zo 18 okt 2020, 15:38 Ja, ik heb het gezien en ik vond het incompleet. Als je een mondkapje op hebt, maakt niet uit welke, maak je in ieder geval geen rechte vette wolk recht voor je uit, zo in iemands gezicht. Het verspreid zich langs de zij en bovenkant waardoor eventuele besmette kleine druppeltjes zich al verdunnen (alle kanten op) en makkelijker verspreiden. Dus heel eerlijk? Vond ik het een flut uitzending.
+1
chirurgische maskers (IIR) sluiten ook niet 100% aan op het gezicht maar worden wel gebruikt in het ziekenhuis. Ze zullen dus wel enig nut hebben.

Een faceshield ziet er sympathiek uit maar doet natuurlijk niks. Daar gaat alles aan alle kanten langs. In het ziekenhuis gebruiken ze die ter bescherming van de ogen icm een masker.
Door dinky89
pluk schreef: zo 18 okt 2020, 16:25 Een faceshield ziet er sympathiek uit maar doet natuurlijk niks. Daar gaat alles aan alle kanten langs. In het ziekenhuis gebruiken ze die ter bescherming van de ogen icm een masker.
Wanneer ik deze animatie zie helpt een faceshield zeker wel qua verspreiding: Japanse supercomputer laat zien hoe virusdeeltjes zich verplaatsen - https://nos.nl/l/2352640#UPDATE-container-48337559
Door Siberienne
pluk schreef: zo 18 okt 2020, 16:25 +1
chirurgische maskers (IIR) sluiten ook niet 100% aan op het gezicht maar worden wel gebruikt in het ziekenhuis. Ze zullen dus wel enig nut hebben.

Een faceshield ziet er sympathiek uit maar doet natuurlijk niks. Daar gaat alles aan alle kanten langs. In het ziekenhuis gebruiken ze die ter bescherming van de ogen icm een masker.
Dat is niet helemaal waar: een faceshield dat tot onder de kin doorloopt werkt juist vrij goed. Omdat ze ook herbruikbaar zijn, comfortabel en beter te gebruiken zijn in contact met bepaalde patiënten groepen (bv bij verstandelijke gehandicapten, die soms agressief reageren op mensen met maskers) wordt wel degelijk overwogen ze in te zetten in de zorg.
Ik heb ergens een stuk over de effectiviteit maar niet bij de hand. Het voordeel van een shield boven alleen een masker is dat het ook de ogen beschermt. Het beschermt vrij goed tegen druppels, niet tegen aerosols - maar dat doet een stoffen masker ook niet.
Door pluk
dinky89 schreef: zo 18 okt 2020, 17:52 Wanneer ik deze animatie zie helpt een faceshield zeker wel qua verspreiding: Japanse supercomputer laat zien hoe virusdeeltjes zich verplaatsen - https://nos.nl/l/2352640#UPDATE-container-48337559
Uit deze video blijkt dan weer het tegenovergestelde
Siberienne schreef: Dat is niet helemaal waar: een faceshield dat tot onder de kin doorloopt werkt juist vrij goed. Omdat ze ook herbruikbaar zijn, comfortabel en beter te gebruiken zijn in contact met bepaalde patiënten groepen (bv bij verstandelijke gehandicapten, die soms agressief reageren op mensen met maskers) wordt wel degelijk overwogen ze in te zetten in de zorg.
Ik heb ergens een stuk over de effectiviteit maar niet bij de hand. Het voordeel van een shield boven alleen een masker is dat het ook de ogen beschermt. Het beschermt vrij goed tegen druppels, niet tegen aerosols - maar dat doet een stoffen masker ook niet.
Ben benieuwd naar t artikel.
Door Kaio
Tja maskers zijn ook niet veel beter hoor

En al zeker helemaal niet als men zich daardoor veilig waant:
Afbeelding
Afbeelding
Ik denk echt wtf, serieus? bij dit soort beelden. Wat heeft het dan voor zin allemaal?

( Maar wel goed te weten dat de caissière die nu een mondmasker op had en ipv in haar elleboog te hoesten recht op mijn voedsel hoeste, dat dan daarbij toch het meeste naar de zijkant eruit geblaft werd ;D )
Door Suzanne
Dan zou zo'n shield nog wel 's veiliger kunnen zijn voor de drager!
Van mondkapjes wordt toch gezegd dat ze "de ander" juist veiliger houden?

Ik ben er nog niet zo van overtuigd ;-(

Suzanne
Door sam28
Ik heb kassa ook gezien. Vond het idd ook een flut uitzending. Heel eenzijdig belicht. Ik had ook nog wel commentaar op bijvoorbeeld dat ze een pop gebruikten ipv een echt persoon.

In het ziekenhuis hebben we een faceshield die alleen af mag als je wat wilt eten en je aan tafel zit, ik kan er niet tegen want ik hoor mezelf praten wat ik vreselijk vind maar erger nog is dat ik doof ben links. Met dat shield hoor ik de ander nog minder en als dan iemand ook nog een smoeltje op heeft kan ik ook niet meer liplezen. Ik heb dus een smoeltje op en een spatbril, zodat ik ipv 100x "wat zeg je" maar 50x "wat zeg je" te moeten vragen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door