Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
pearlsofpassion schreef: vr 16 okt 2020, 12:13 Heb 2 dingen vb op het oog.
Een vacature voor verzorger/groom op een fokkerij waar ze ook wedstrijden rijden. Das heel ruim verzorgen eigenlijk. Alle aspecten.

En dierenartsassistent bij een fertiliteitskliniek voor paarden.

De eerste zitten in de rats ivm Corona maar ik blijf om de zoveel maand eens contact opnemen.
Het 2e hebben me gezegd dat ze nog niet met de selectie bezig zijn en de andere vacatures eerst doen. Maar het duurt wel lang voor ik iets hoor...
Dat is allebei leuk :D
Hoe ging het vanmiddag ?
Door pearlsofpassion
Oh, was ik nog helemaal vergeten hier iets te zeggen. :doh:

Ik heb de job. :biggrin2:
Ik ga 3 nachten per week werken. Van 22u tot 6u. De rest van de week is dan hopelijk genoeg om tussendoor te recuperen.
Zal niet eenvoudig worden, maar het laat me wel toe om te doen wat ik belangrijk vind: m'n kindjes naar school kunnen brengen en zorgen dat ze nergens last van hebben.
En hopelijk valt het mee en blijkt dat ik ook nog tijd heb om bij de paardjes langs te gaan.

Nog iets positiefs, ik ga er met 3/5e ruim meer verdienen dan wat ik op m'n vorige fulltime job kreeg...
Door Ina
Wauw Pop, super dat het gelukt is en je gewoon lekker kan werken in een schema wat voor jou past.....nu de paardjes nog, maar daar gaat vast ook wel een mouw aan gepast worden
Veel succes
Door sam28
Gefeliciteerd PoP!!
Ik vond nachtdiensten de hel maar hopelijk jij niet en is er tijd genoeg om bij de paarden langs te gaan en daar ervaring in op te doen!
Door pearlsofpassion
Ja, ik vind het ook wel heel eng eigenlijk.. Gisterenavond kreeg ik het toch plots benauwd bij het idee van dat 's nachts werken en een hele nacht door wakker zijn. Heb dat ooit eerder gedaan...
Maar goed, we gaan dat proberen he, zullen wel zien. Heb er vannacht wel al nauwelijks van geslapen (best ironisch eigenlijk).
Dat glas champagne dat we gedronken hebben, heeft wss niet geholpen. ::)

Heb ik gezegd dat het wel maar tijdelijk is? Contract van 3 maand, verwachting is wel dat het verlengd wordt tot minstens 6 maand. Ivm hoe lang Corona aanhoudt. Alhoewel ze aangaf dat het ook best mogelijk is dat er een vaste aanstelling uit komt.
Tis zeker geen droomjob, maar ik heb het wel altijd graag gedaan hoor. Nooit tegen m'n zin gestaan in het labo. Zal 's nachts wel eenzamer zijn.. Maar als de uurregeling me goed bevalt, dan blijf ik dat voor dat geld zeker doen hoor. :P Ik doe het niet voor het geld (we komen met meneer z'n loon net niet rond, maar het scheelt niet veel) maar als je dan gaat denken wat je met het geld gaat doen, doet dat wel deugd natuurlijk. En het voelt alsof ik erg veel krijg voor vrij weinig moeite (maar 3 dagen in de week).

We willen graag nog wat verbouwingen doen aan het huis, dus dan komt dat goed van pas. :)
Door sam28
Ohja, met verbouwingen en net niet rond kunnen komen is extra geld heel welkom lijkt me.
Mijn ervaring is dat je moet uitvinden wat voor je werkt. Bij ons in het ziekenhuis is een project geweest "sterk in je werk" met ook tips voor nachtdiensten.
Voor mij werkt is zo min mogelijk eten, zeker geen koolhydraten en met een klap de nacht in. Wat zoveel wil zeggen dat ik amper voor slaap en als ik eruit kom slaap ik tot ongeveer 15u om vervolgens gewoon om 22u weer mn bed in te kruipen.
Voor anderen werkt het om na de nachtdienst een soort avond te houden, sporten, lekker eten en dan om 12u te gaan slapen tot ze weer moeten werken. Dat is uitvinden. Het heeft bij mij echt wel 6 weken geduurd voor ik een soort ritme vond.
Door pearlsofpassion
Thanx Sam, voor de tips.
Het 'probleem' of net niet, is dat ik maar 3 nachten ga doen en ze zijn niet achter elkaar.
Het is nl de bedoeling dat ik ook nog de kindjes naar school kan doen en gaan halen.
Dus ik ga tot 6u werken, dan thuis tegen 6u30,om 7u staan de kindjes op en dan tegen 9u30 ben ik terug thuis. Dan slapen en tegen 15u er terug uit...Tegen 19u gaan de kindjes dan slapen..
Maar dan kan ik dus dinsdag meteen terug een nacht slapen, vrijdag moet ik dan om 21u terug naar het werk vertrekken.

Ik denk dat ik toch maar probeer vooraf nog wat te slapen. Heb ik dat toch gehad, als het lukt.
Waarom eigenlijk niets eten 's nachts?

Dat van net niet rondkomen heb ik verkeerd uitgelegd. Eigenlijk moet ik zeggen bijna wel. Als ik dus ook maar iets van uitkering trek (al is het maar een heel klein beetje) of een klein jobke of job die ik heel graag doe maar misschien maar weinig verdient, doe, komen we er al. Ik heb het geld dus niet echt nodig, dat is niet de reden waarom ik dit doe. We hebben het zeker niet krap thuis hoor.
Maar extra marge om je zin te doen, is toch altijd leuk, en er zelf voor werken is ook veel leuker dan uitkering krijgen (ookal doet iedereen het, het voelt niet heel eerlijk).
Door Kaela
We hebben wat duimpjes nodig voor Otje. Ze heeft koorts en wil niet eten. Zijn gisteravond en vanmorgen bij de dierenarts geweest. Nu weer afwachten wat de medicatie gaat doen. Ze heeft vanmorgen een onderhuids infuus gehad, maar ze zal nu toch echt moeten gaan eten!
Door dinky89
Gefeliciteerd PoP! :flowers: Hopelijk brengt het jullie wat je er van verwacht ;)

Duimen draaien voor Otje! Heeft de DA enig idee wat de oorzaak is van het niet eten? Hopelijk gaat Otje snel weer iets eten :duimen:
Door Hylos
Kaela schreef: za 17 okt 2020, 12:55 We hebben wat duimpjes nodig voor Otje. Ze heeft koorts en wil niet eten. Zijn gisteravond en vanmorgen bij de dierenarts geweest. Nu weer afwachten wat de medicatie gaat doen. Ze heeft vanmorgen een onderhuids infuus gehad, maar ze zal nu toch echt moeten gaan eten!
Ach, wat naar. Kom op Otje, snel beter worden hoor!
Door Kim_S
Van harte PoP!!
Lijkt mij erg pittig, nachtdiensten en daarna zonder bij te komen meteen weer mama zijn. Ik vind het stoer van je!!

Duimen draaien heel hard voor Otje hier, Kaela!!!
Door hannabelgje
Vandaag aan het werk en zo geen zin in. Blèh. Een klusje waar ik normaal geen tijd voor heb, maar het moet wel gedaan worden. Afgesproken dat ik een paar halve zaterdagen eraan ga werken.
Duimen draaien hier ook voor Otje.
POP gefeliciteerd! Lijkt me vreselijk zwaar. Ik hoop dat het voor jou gaat werken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door