Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ina
pluk schreef: za 03 okt 2020, 14:17 Ik denk dat hij zieker is dan wordt gemeld. Het WH heeft eigen medische voorzieningen, deze voldoen blijkbaar niet en daarnaast is het op zn Twitteraccount verdacht rustig. Twee tweets in 24u midden in campagnetijd? Op 1 oktober waren het er nog tientallen.
Dat idee heb ik ook, je gaat niet voor 'de leuk' en 'ik voel me best goed' in een militair ziekenhuis liggen ook al is het speciaal voor meneer ingericht.
Thuis hebben ze alle medische voorzieningen voor toch best wel heftige dingen, dus dat hij dan plots verplaatst wordt en niks meer van zich laat horen vind ik opvallend
Door src_esther
Siberienne schreef: do 01 okt 2020, 17:29 Vervolgstuk nl op follow the money

https://www.ftm.nl/artikelen/coronatest ... tCMaTLM%3D
Dank voor het artikel. Sommige (eigenlijk veel) reacties van lezers schrik ik van. Ik verbaas me erover dat er in de lezergroep van FTM een groep virusontkenners (of tenminste virusbagatelliseerders) lijkt te zitten. Misschien dom, maar had ik niet verwacht. Nuja, er zijn er ook die aankondigen maar meteen hun lidmaatschap op te zeggen, daar verbaas ik me dan weer niet over...
Door dinky89
pluk schreef: za 03 okt 2020, 14:17 Ik denk dat hij zieker is dan wordt gemeld. Het WH heeft eigen medische voorzieningen, deze voldoen blijkbaar niet en daarnaast is het op zn Twitteraccount verdacht rustig. Twee tweets in 24u midden in campagnetijd? Op 1 oktober waren het er nog tientallen.
Dat is inderdaad ook mijn gedachte.
Of het zou moeten zijn dat ze hem extra willen monitoren door de experimentele behandeling die hij krijgt maar dat verwacht ik toch niet. Ergens hoop ik ook dat hij er even goed ziek van wordt net als boris Johnson zodat hij het virus serieuzer neemt dan 'het is maar een griepje' ::)
Door Lizzy
dinky89 schreef: za 03 okt 2020, 15:22 Dat is inderdaad ook mijn gedachte.
Of het zou moeten zijn dat ze hem extra willen monitoren door de experimentele behandeling die hij krijgt maar dat verwacht ik toch niet. Ergens hoop ik ook dat hij er even goed ziek van wordt net als boris Johnson zodat hij het virus serieuzer neemt dan 'het is maar een griepje' ::)
Slecht voor onze karma punten :biggrin2: maar ik dacht precies hetzelfde. In zijn land zijn 100.000 mensen gestorven aan dit virus en beroerde health care voor mensen met weinig geld. Kan ie wel, met zijn dikke presidentiële reet in een ziekenhuis gaan liggen vanwege een "griepje"?! >:( . Mijn broek zakt alleen nog maar verder af van die enorme griezel.
Door pluk
dinky89 schreef: za 03 okt 2020, 15:22 Dat is inderdaad ook mijn gedachte.
Als het alleen om monitoren gaat dan zou hij gewoon kunnen twitteren. En waarom die experimentele behandeling? Nog niet goedgekeurd door de FDA maar wel aan de president geven? Waarom zou je dat doen als hij alleen wat koorts heeft? Het is expirementeel, dus nog geen idee over neveneffecten etc.
Er komt om 17.00 een update lees ik net. Hoe meer superlatieven daar in zitten, hoe minder ik het geloof.
Lizzy schreef: Slecht voor onze karma punten :biggrin2: maar ik dacht precies hetzelfde. In zijn land zijn 100.000 mensen gestorven aan dit virus en beroerde health care voor mensen met weinig geld. Kan ie wel, met zijn dikke presidentiële reet in een ziekenhuis gaan liggen vanwege een "griepje"?! >:( . Mijn broek zakt alleen nog maar verder af van die enorme griezel.
Er zijn al ruim 200.000 doden te betreuren in de VS.
Ik hoop vooral dat zijn ziekte (en die van meerdere senatoren) ervoor zorgt dat er geen nieuwe rechter in het Supreme Court wordt benoemd en dat Biden de verkiezingen wint. Trump wordt daarna wel aangepakt.
Door src_esther
pluk schreef: za 03 okt 2020, 16:43 Ik hoop vooral dat zijn ziekte (en die van meerdere senatoren) ervoor zorgt dat er geen nieuwe rechter in het Supreme Court wordt benoemd en dat Biden de verkiezingen wint. Trump wordt daarna wel aangepakt.
Tja, ik vrees dat het geen waarheid zal worden. Die democraten zijn ook een stelletjes sukkels... Hoe is het toch mogelijk dat die niet met een fatsoenlijke kandidaat (nouja, de man is vast een fatsoenlijk persoon maar dat bedoel ik dus niet :biggrin2: ) op de proppen kunnen komen... :(
Door Lizzy
src_esther schreef: za 03 okt 2020, 17:01 Tja, ik vrees dat het geen waarheid zal worden. Die democraten zijn ook een stelletjes sukkels... Hoe is het toch mogelijk dat die niet met een fatsoenlijke kandidaat (nouja, de man is vast een fatsoenlijk persoon maar dat bedoel ik dus niet :biggrin2: ) op de proppen kunnen komen... :(
Echt 2000% wat ik ook dacht. Ik verloor gewoon ter plekke even het vertrouwen in de mensheid want die Biden is ook gewoon een kwal eerste klas :-X
Door Siberienne
pluk schreef: za 03 okt 2020, 16:43 Als het alleen om monitoren gaat dan zou hij gewoon kunnen twitteren. En waarom die experimentele behandeling? Nog niet goedgekeurd door de FDA maar wel aan de president geven? Waarom zou je dat doen als hij alleen wat koorts heeft? Het is expirementeel, dus nog geen idee over neveneffecten etc.
Er komt om 17.00 een update lees ik net. Hoe meer superlatieven daar in zitten, hoe minder ik het geloof.

Er zijn al ruim 200.000 doden te betreuren in de VS.
Ik hoop vooral dat zijn ziekte (en die van meerdere senatoren) ervoor zorgt dat er geen nieuwe rechter in het Supreme Court wordt benoemd en dat Biden de verkiezingen wint. Trump wordt daarna wel aangepakt.
Ik denk dat hij remdesivir krijgt en dan is het wel ‘hoe eerder hoe beter’ om schade te voorkomen.

Ik zou trouwens niet graag verantwoordelijk zijn als arts voor zijn behandeling. Lijkt me neurotisch geheel.

(En ik lever graag wat karmapunten in op het moment..)
Door Fenixjuh
Lizzy schreef: Slecht voor onze karma punten :biggrin2: maar ik dacht precies hetzelfde. In zijn land zijn 100.000 mensen gestorven aan dit virus en beroerde health care voor mensen met weinig geld. Kan ie wel, met zijn dikke presidentiële reet in een ziekenhuis gaan liggen vanwege een "griepje"?! >:( . Mijn broek zakt alleen nog maar verder af van die enorme griezel.
Ik lever ook graag wat karmapunten in ::)
Paar daagjes IC, nachtje aan de beademing ::) :(
Ik had met Boris Johnson echt het idee dat hij pas na zijn ziekte doorpakte.... ::)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door pluk
Siberienne schreef: Ik denk dat hij remdesivir krijgt en dan is het wel ‘hoe eerder hoe beter’ om schade te voorkomen.

Ik zou trouwens niet graag verantwoordelijk zijn als arts voor zijn behandeling. Lijkt me neurotisch geheel.

(En ik lever graag wat karmapunten in op het moment..)
Hij krijgt schijnbaar een cocktail van synthetische antistoffen en daarnaast nu ook remdesivir.
src_esther schreef: Tja, ik vrees dat het geen waarheid zal worden. Die democraten zijn ook een stelletjes sukkels... Hoe is het toch mogelijk dat die niet met een fatsoenlijke kandidaat (nouja, de man is vast een fatsoenlijk persoon maar dat bedoel ik dus niet :biggrin2: ) op de proppen kunnen komen... :(
Ze hebben een kandidaat nodig die de zwevende stemmer in de swingstates kan binnenhalen.
Biden is zelfs voor gematigde republikeinen een acceptabele keus dus daar zal hij ook stemmen weghalen. En de linkse vleugel wil perse van Trump af en zal dus alles op alles zetten om mensen te mobiliseren om te gaan stemmen, ook al is het op Biden ipv Sanders of Warren.
Van alle kandidaten bij de Democraten was Biden denk ik degene die binnen de VS het breedst geaccepteerd zal worden, want niet links/homo/vrouw/zwart, en dus de meeste kans heeft om t te redden tegen Trump.
Door Too
Een heel praktische vraag aan jullie... hoeveel mondkapjes gebruik je nou op een gemiddelde dag??
Hoe dan??
Ik bedacht me : trein heen, hema/warenhuis, trein terug , supermarkt.. dat zijn er al minstens 4 op 1 dag.
Hebben jullie allemaal alleen maar wegwerp dingen,zo niet op 60graden wassen hoe vaak doe je dat en hoeveel maskers heb je dan?

Want ik.was niet zo heel vaak op 60 .. met een paar maskers een machine aanslingeren is corona-technisch wel heel erg ok maar da's niet wat je wilt
Door Lizzy
Too schreef: ma 05 okt 2020, 00:01 Een heel praktische vraag aan jullie... hoeveel mondkapjes gebruik je nou op een gemiddelde dag??
Hoe dan??
Ik bedacht me : trein heen, hema/warenhuis, trein terug , supermarkt.. dat zijn er al minstens 4 op 1 dag.
Hebben jullie allemaal alleen maar wegwerp dingen,zo niet op 60graden wassen hoe vaak doe je dat en hoeveel maskers heb je dan?

Want ik.was niet zo heel vaak op 60 .. met een paar maskers een machine aanslingeren is corona-technisch wel heel erg ok maar da's niet wat je wilt
Gemiddeld nul maar ik kom dan ook nergens.... Kun je ze niet na het wassen strijken met een heel heet strijkboutje?
Door Tanna
Lizzy schreef: ma 05 okt 2020, 07:04 Gemiddeld nul maar ik kom dan ook nergens.... Kun je ze niet na het wassen strijken met een heel heet strijkboutje?
Ik heb gelezen dat strijken juist niet moet maar dat kon ik nu niet vinden.

Wel dit, uit een artikel in Trouw van 5 juni :

Wil je een alternatief voor wassen in de wasmachine, doe je mondkapje dan in een handwasje van goed heet kraanwater met zeep, adviseert de hoogleraar. “Het hete water verspreidt zich gemakkelijk door het hele mondkapje. En met een handwas gebruik je minder water en stroom, terwijl het net zo effectief is.”

Je hebt geen thermometer nodig om te controleren of het water heet genoeg is, zegt hij. Als het water zo warm is dat je er niet met je vingers in kunt, is het heet genoeg om het virus onschadelijk te maken. “Kokend water kan ook, zelfs zonder zeep, maar dan ligt te sterke krimp van de stof op de loer.”

Ook is het van belang dat je mondkapje wat langer in het water weekt. “Wat werkt aan wassen op 60 graden is de combinatie temperatuur én tijd. Hoe hoger de temperatuur, hoe sneller de desinfectie plaatsvindt. Bij 70 graden heb je het over seconden, maar zulk heet water komt niet uit de kraan. Haal bij een handwas van ongeveer 60 graden je kapje dus niet meteen uit het water, maar laat het echt een paar minuten staan.”
En daarna: buiten aan de waslijn.

En daarna? De droger is een lekker hete, virusonvriendelijke omgeving, maar ook die verbruikt veel stroom. “Nu met het mooie weer kun je je kapje in de zon laten drogen”, zegt Zwietering. “Het virus kan ook niet zo goed tegen uv-licht.”

Mocht ­corona je handwasje hebben overleefd – en die kans is volgens Zwietering niet heel groot – dan kan de zon de genadeklap uitdelen.
Door Lizzy
Toch lees ik op meerdere websites dat het kan. Er staat ook op 1 website dat het niet "mag" want het is niet onderzocht maar als ik logisch nadenk denk ik "strijkijzer is zo bloody heet, dat overleeft geen corona".
Ik zou stevig stomen dan. Anders is de kans misschien dat de hitte niet diep genoeg gaat. En het duurt misschien niet lang genoeg...
Ik was en strijk ze. Maar ik kom ook bijna nergens en neem niet steeds een nieuw. Volgens de Belgische richtlijn mag je ze 4 uur dragen.
Ik raak ze wel zo min mogelijk aan en ik dwing mijn personal space zo goed mogelijk af.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door