Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Hier eigenlijk ook nog hetzelfde als al de hele tijd. Thuis werken (ik heb van de week wel mijn fijne kruk op kantoor opgehaald, er was bijna niemand dus prima), boodschappen laten bezorgen. Paardrijden is buiten. Maar ik ben wel iets minder terughoudend in winkels en horeca geworden. Met nadruk op iets, ik loop de deur nog niet plat. Maar op rustige momenten even de bouwmarkt, tuincentrum of drogist in krijg ik geen klamme handjes meer van.

Ik vind de ontwikkelingen wel heel spannend en ben wederom blij om lekker in het noorden te zitten. Ik denk dat de tweede golf ons heel serieus in de nek aan het hijgen is en dat we als land niet zo goed voorbereid zijn als had gekund. Dus ik ben wel weer huiverig voor vollopende ic’s en een overbelast zorgstelsel.
Door Laika
Lizzy schreef: vr 18 sep 2020, 10:51 Hoe gaat tie met jullie? Nu het aantal besmettingen weer oploopt, hoe staan jullie erin? Hoe voelen jullie je?
Hoe gaat het met jullie dan? Is het op het werk nog te doen?
Door Lizzy
Kaela schreef: vr 18 sep 2020, 16:01 Hier eigenlijk ook nog hetzelfde als al de hele tijd. Thuis werken (ik heb van de week wel mijn fijne kruk op kantoor opgehaald, er was bijna niemand dus prima), boodschappen laten bezorgen. Paardrijden is buiten. Maar ik ben wel iets minder terughoudend in winkels en horeca geworden. Met nadruk op iets, ik loop de deur nog niet plat. Maar op rustige momenten even de bouwmarkt, tuincentrum of drogist in krijg ik geen klamme handjes meer van.

Ik vind de ontwikkelingen wel heel spannend en ben wederom blij om lekker in het noorden te zitten. Ik denk dat de tweede golf ons heel serieus in de nek aan het hijgen is en dat we als land niet zo goed voorbereid zijn als had gekund. Dus ik ben wel weer huiverig voor vollopende ic’s en een overbelast zorgstelsel.
Zooooo eens!
Door Lizzy
Laika schreef: vr 18 sep 2020, 16:18 Hoe gaat het met jullie dan? Is het op het werk nog te doen?
Wij zitten weer in code oranje. We deden al niet veel maar gingen af en toe naar een bouwmarkt (woonkamerverbouwing) maar verder alleen met familie en vrienden afspreken buiten (mijn moeder is Godzijdank meerdere keren hier in de tuin geweest en hebben we van elkaars gezelschap genoten een hele dag + avond). Boodschappen worden 1 keer per week bezorgd, ook voor m'n moeder (hier en die breng ik dan naar mijn moeder maar ik ga daar niet naar binnen - komende winter ga ik wel naar binnen want dat heeft mijn moeder geestelijk wel nodig. Ik zet dan het raam open en ga daar ook zitten, desnoods met een jas + das zolang mijn moeder nog dingen doet die niet echt corona proof zijn). Bouwmarkt is nu weer even een no no. Vorige week vrijdag ben ik met mijn moeder naar het Maasstad ziekenhuis gemoeten. NIET FIJN. Niemand hield afstand, wachtkamers zaten vol, gesprekken met artsen en stagiaires met ons in veel te kleine kamertjes, allemaal zonder mondkapje (behalve ik dan). Dus ik leef hier sinds 7 dagen in een soort code oranje met Leo samen. We zoenen maar even niet, deuren en ramen open (ook 's nachts in de slaapkamer) en we wachten tot de 10 dagen voorbij zijn.

Op het werk gaat het wel. In die zin: werken na sluitingstijd, ruimtes goed door luchten en er maar het beste van hopen :-\

Ik vind het eerlijk gezegd echt K met peren. Op zich vermaak ik me wel (ik heb Leo en mijn honden) maar ik vind het vooral heel rot en lastig voor/met m'n moeder. Ze heeft meer nodig dan ik haar kan geven op het moment :-\
Door MillyMol
Hier in Hongarije lopen de cijfers ook fors op. Tegen de 1000 bevestigde besmettingen per dag en dagelijks slachtoffers. 18 dagen geleden zijn de grenzen dichtgegaan omdat volgens 'ome Vik' (Viktor Orbán) “De buitenlanders verantwoordelijk zijn voor de stijging”.

Na 18 dagen is wel duidelijk dat het vooral om binnenlandse besmettingen gaat, want sindsdien zijn de cijfers behoorlijk geëxplodeerd. Budapest heeft van Nederland code oranje gekregen. Daar spelen zich de meeste besmettingen af.

Ook hier werd in de zomermaanden laks omgegaan met de geldende maatregelen. Er waren veel zomerfeesten in de omliggende dorpen, waar allesbehalve afstand werd gehouden. In de supermarkten en winkels heb ik vele varianten van het dragen van gezichtsmaskers gezien, van niet, tot onder de kin, tot op de kin tot op de juiste manier.

Zelf heb ik de afgelopen periode gebruikt om desinfecterende materialen te kopen: mondkapjes, desinfecterende gel en alcoholhoudende doekjes. Ik maak zelf het winkelkarretje schoon en reinig mijn handen voordat ik weer in de auto stap. Boodschappen doe ik eens per twee weken.

Ik hou van iedereen afstand, ook van de werklui. In het being vonden ze dat maar vreemd, maar inmiddels zijn ze het wel gewend.

Ik ben bang dat we de rand van het oog van de orkaan naderen. De wind steekt al op...
Door Tanna
Lizzy schreef: vr 18 sep 2020, 17:40 Wij zitten weer in code oranje. We deden al niet veel maar gingen af en toe naar een bouwmarkt (woonkamerverbouwing) maar verder alleen met familie en vrienden afspreken buiten (mijn moeder is Godzijdank meerdere keren hier in de tuin geweest en hebben we van elkaars gezelschap genoten een hele dag + avond). Boodschappen worden 1 keer per week bezorgd, ook voor m'n moeder (hier en die breng ik dan naar mijn moeder maar ik ga daar niet naar binnen - komende winter ga ik wel naar binnen want dat heeft mijn moeder geestelijk wel nodig. Ik zet dan het raam open en ga daar ook zitten, desnoods met een jas + das zolang mijn moeder nog dingen doet die niet echt corona proof zijn). Bouwmarkt is nu weer even een no no. Vorige week vrijdag ben ik met mijn moeder naar het Maasstad ziekenhuis gemoeten. NIET FIJN. Niemand hield afstand, wachtkamers zaten vol, gesprekken met artsen en stagiaires met ons in veel te kleine kamertjes, allemaal zonder mondkapje (behalve ik dan). Dus ik leef hier sinds 7 dagen in een soort code oranje met Leo samen. We zoenen maar even niet, deuren en ramen open (ook 's nachts in de slaapkamer) en we wachten tot de 10 dagen voorbij zijn.

Op het werk gaat het wel. In die zin: werken na sluitingstijd, ruimtes goed door luchten en er maar het beste van hopen :-\

Ik vind het eerlijk gezegd echt K met peren. Op zich vermaak ik me wel (ik heb Leo en mijn honden) maar ik vind het vooral heel rot en lastig voor/met m'n moeder. Ze heeft meer nodig dan ik haar kan geven op het moment :-\
In veel ziekenhuizen mag je niet eens naar binnen met een mondkapje, ik weet dat in Rotterdam het Oogziekenhuis mondkapjes verboden zijn. Mijn schoonzus en nicht hebben beiden hun afspraak daar afgezegd.
Ik ben zelf gisteravond naar de huisartsenpost naast en de spoedapotheek in het ziekenhuis in Stadskanaal geweest, mondkapje verboden. Dit allemaal onder het mom van dat jaagt andere mensen schrik aan :o :o .
Door Siberienne
Fijn die negatieve berichten ;)

Hier in Noorwegen is het nog relatief rustig. Her en der wat gevallen en uitbraakjes. Met name in Oslo. Vooral rond feestjes, positieve reizigers en in een wijk in Oslo waar veel mensen dicht op elkaar wonen in niet zulke beste omstandigheden en niet altijd op de hoogte van de regels. Inmiddels heeft het FHI (Folkehelseinstitut) de standaard informatie in 24 talen op hun website staan. Alleen moet je wel eerst door 3 Noorse pagina's om daar te komen. En Nederlands zit er niet bij ;-)

Ik verwacht dat Noorwegen de komende tijd potdicht blijft. Mondkapjes zijn nergens verplicht, ze worden aangeraden in het OV in Oslo als het niet lukt om een meter afstand te houden. In Noorwegen is het buiten een meter en binnen twee behalve in het OV, dan is het weer een meter. Ik heb af en toe een kapje op als de trein wat voller is (niet te vergelijken met NL OV: vol is als alle 2-persoonsbankjes door 1 persoon bezet zijn) en verder fiets ik. EN desinfecteer ik veel mijn handen in de stad en in de winkel. In de horeca is het nergens druk en we zijn wel een paar keer ergens geweest en dan is het niet moeilijk om afstand te houden. Ik vind alleen wel in winkels ed dat niet iedereen zich er even bewust van is.

En voor NL: sterkte! Ik houd wel een beetje mijn hard vast als ik het zo bekijk die cijfers..
Door Laika
Tanna schreef: vr 18 sep 2020, 20:18 In veel ziekenhuizen mag je niet eens naar binnen met een mondkapje, ik weet dat in Rotterdam het Oogziekenhuis mondkapjes verboden zijn. Mijn schoonzus en nicht hebben beiden hun afspraak daar afgezegd.
Ik ben z elf gisteravond naar de huisartsenpost naast en de spoedapotheek in het ziekenhuis in Stadskanaal geweest, mondkapje verboden. Dit allemaal onder het mom van dat jaagt andere mensen schrik aan :o :o .
Volgens mij mag je (in het noorden) alleen in het UMCG een mondkapje op :o Ik zou me juist geruster voelen als iedereen (binnen waar het druk is) een mondkapje op zou hebben.
Door Laika
Lizzy schreef: vr 18 sep 2020, 17:40 Wij zitten weer in code oranje. We deden al niet veel maar gingen af en toe naar een bouwmarkt (woonkamerverbouwing) maar verder alleen met familie en vrienden afspreken buiten (mijn moeder is Godzijdank meerdere keren hier in de tuin geweest en hebben we van elkaars gezelschap genoten een hele dag + avond). Boodschappen worden 1 keer per week bezorgd, ook voor m'n moeder (hier en die breng ik dan naar mijn moeder maar ik ga daar niet naar binnen - komende winter ga ik wel naar binnen want dat heeft mijn moeder geestelijk wel nodig. Ik zet dan het raam open en ga daar ook zitten, desnoods met een jas + das zolang mijn moeder nog dingen doet die niet echt corona proof zijn). Bouwmarkt is nu weer even een no no. Vorige week vrijdag ben ik met mijn moeder naar het Maasstad ziekenhuis gemoeten. NIET FIJN. Niemand hield afstand, wachtkamers zaten vol, gesprekken met artsen en stagiaires met ons in veel te kleine kamertjes, allemaal zonder mondkapje (behalve ik dan). Dus ik leef hier sinds 7 dagen in een soort code oranje met Leo samen. We zoenen maar even niet, deuren en ramen open (ook 's nachts in de slaapkamer) en we wachten tot de 10 dagen voorbij zijn.

Fijn dat het op het werk zo geregeld kan worden.

Mijn moeder van 86 krijgt het ook steeds moeilijker. Ze is erg gehecht aan haar clubjes en sociale contacten maar dat zit er nu niet meer in, en de hoop dat dat weer terug komt raakt ze kwijt. Ik woon 250 km bij haar vandaan en heb regelmatig contact via beeldbellen. Mijn hart breekt als ze een slechte dag heeft en aangeeft dat ze zo niet meer verder wil leven :'( :'( Ze heeft gelukkig wel veel familieleden in de buurt wonen die op haar letten.

Sterkte met het uitzitten van die 10 dagen :-*
Door Lizzy
sam28 schreef: vr 18 sep 2020, 20:35 Ik. Ben. Negatief!!!!

Nog nooit was een negatief begin van de vakantie zo leuk! :biggrin2:
Oh FIJN Sam! Ik ben onwijs blij voor je :-* ! Geniet van je vakantie :-* (je hebt het meer dan verdient).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door