Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
pearlsofpassion schreef: za 22 aug 2020, 08:22 Je moet toch ergens eten halen?
In Nederland geldt slechts op enkele plekken een mondkapjesplicht. Dat is in het OV en enkele gebieden in Rotterdam en Amsterdam.
Ik heb ook geen zin om met mondkapje te lopen dus ik vermijd de plaatsen waar dat verplicht is. En dat is in Noord nederland niet zo moeilijk ;)
Door wenchew
dinky89 schreef: zo 23 aug 2020, 11:38 In Nederland geldt slechts op enkele plekken een mondkapjesplicht. Dat is in het OV en enkele gebieden in Rotterdam en Amsterdam.
Ik heb ook geen zin om met mondkapje te lopen dus ik vermijd de plaatsen waar dat verplicht is. En dat is in Noord nederland niet zo moeilijk ;)
Ik woon in de achterhoek, hier ook geen mondkapjes plicht.. En als dat wel komt dan beesten er altijd nog buren of bezorgservice..
Door Elf
wenchew schreef: zo 23 aug 2020, 15:06 Ik woon in de achterhoek, hier ook geen mondkapjes plicht.. En als dat wel komt dan beesten er altijd nog buren of bezorgservice..
Buren? Ik heb veel voor mijn buren over maar als de reden van hulp het weigeren van het dragen van een mondkapje is dan denk ik dat ik toch af zou haken... niemand vindt een mondkapje dragen fijn maar zo’n ramp is het nu toch ook weer niet?
Door Tanna
Ik vind het griezelig, heb natuurlijk contact met vrienden en familie in Rotterdam en daar is het echt eng. Onze vroegere overbuurman bijvoorbeeld lag in april op de ic.
Maar hier in het noorden merken we er eigenlijk helemaal niks van, dat is zo'n andere wereld. Ik ben heel blij dat we begin 2018 verhuisd zijn, zeker nu ik mantelzorger ben en we met alles extra moet oppassen.
Er wordt hier wel gemopperd over de toeristen. Een buurman zei een paar dagen terug tegen een andere buurman en mij dat hij het niet fijn vond dat er zoveel toeristen uit het westen er zijn geweest en nu ook nog komen. Wel leuk dat ze mij zo in dat gesprek betrokken, ik was een paar jaar terug ook nog zo'n toerist. Maar nu hoor ik er gewoon bij hier!
Door - pien -
Ik doe niks anders dan in het begin : mijn kinderen zien op afstand, soms naar de da, op afstand. Wel ben ik laatst in een afgesloten ruimte geweest bij de fysio met Gabi (volgende keer doet zij een mondkapje op en ik misschien ook, we stonden er allebei niet bij stil), boodschappen laten bezorgen, praatje maken alleen buiten, opruimcoach was binnen maar ook op afstand, meneer gaat wel naar school ~ ik neem aan dat mensen daar ook meestal afstand houden.
Ik ben wat makkelijker (lees = niet meer panisch) maar ga geen narigheid opzoeken. Nou valt me dat niet moeilijk want ik vind het thuis met mijn dieren het fijnst :biggrin2:
Aan de andere kant wil ik weer 's een keer met mijn kinderen knuffelen :-\ maar zelfs dat vind ik niet slim en doe ik dus niet. Mijn zoon werkt ergens waar mensen geen/weinig afstand houden (enerzijds LVB/anderzijds boeit het sommigen zonder LVB niet) en mijn dochter werkt met kwetsbare kinderen dus is het aan allebei de kanten beter om voorzichtig te zijn.
Door sam28
Ik ben vandaag getest. Ik heb een snottebel en wat vage hoofdpijn. Hopelijk is het niets want eindelijk vakantie.. Maar goed, een collega is met lichte klachten positief getest en een andere collega naar huis gestuurd met koorts gister.
Door Tanna
sam28 schreef: vr 18 sep 2020, 11:59 Ik ben vandaag getest. Ik heb een snottebel en wat vage hoofdpijn. Hopelijk is het niets want eindelijk vakantie.. Maar goed, een collega is met lichte klachten positief getest en een andere collega naar huis gestuurd met koorts gister.
Oh jakkes, daar word je niet blij van. Wanneer krijg je de uitslag?
Door hannabelgje
Ik was afgelopen zaterdag bij mijn vriendin en haar vriend en op zondag werd haar vriend ziek. Hij is woensdag getest en ik hoop dat hij vandaag de uitslag krijgt. Vele van zijn collega's hebben dezelfde klachten en hebben allemaal negatief getest. Ik mag momenteel niet naar kantoor. Ze nemen geen risico's ookal heb ik een week later nog steeds nergens last van. Nu heb ik ook vanwege een blaasontsteking belachelijke hoeveelheden vitamine c genuttigd de afgelopen weken. Ik denk dat ik een natuurlijke oplossing gevonden heb tegen corona. Moet ik daar een patent op nemen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Laika
Ik blijf nog steeds ver uit de buurt van andere mensen. Omdat er sinds het begin van de crisis al 3 stukken van mijn kiezen afgebroken zijn stond ik op het punt om toch maar naar de tandarts te gaan maar ik durf het nu de cijfers weer oplopen nog steeds niet aan :(
Door Lizzy
sam28 schreef: vr 18 sep 2020, 11:59 Ik ben vandaag getest. Ik heb een snottebel en wat vage hoofdpijn. Hopelijk is het niets want eindelijk vakantie.. Maar goed, een collega is met lichte klachten positief getest en een andere collega naar huis gestuurd met koorts gister.
Gatverdamme Sam...... Ik hoop dat je negatief test :-* ! Ik duim voor je. Maar zo zie je he, zelfs bij jullie in het ziekenhuis.......... :-\ . Het is nu in het LUMC mis gegaan, in het Westeinde, Antonie van Leeuwenhoek :-\ . Ik hoop echt dat ik daar voorlopig niet meer hoef te zijn (mijn zus gaat volgende keer mee met mijn moeder, mijn zus is ook niet zo bang). Sterkte meis :-*
Door Lizzy
hannabelgje schreef: vr 18 sep 2020, 12:25 Ik was afgelopen zaterdag bij mijn vriendin en haar vriend en op zondag werd haar vriend ziek. Hij is woensdag getest en ik hoop dat hij vandaag de uitslag krijgt. Vele van zijn collega's hebben dezelfde klachten en hebben allemaal negatief getest. Ik mag momenteel niet naar kantoor. Ze nemen geen risico's ookal heb ik een week later nog steeds nergens last van. Nu heb ik ook vanwege een blaasontsteking belachelijke hoeveelheden vitamine c genuttigd de afgelopen weken. Ik denk dat ik een natuurlijke oplossing gevonden heb tegen corona. Moet ik daar een patent op nemen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Mmmm. Ik kan me voorstellen dat je er niet helemaal gerust op bent. Ben je dicht in de buurt van hem geweest? Binnen gezeten?

Dr. Fauci neemt ook hoge doseringen vitamine C. En vitamine D. Dus of je nog patent aan kunt vragen? :biggrin2:
Door Elf
Ik doe nog steeds voorzichtig maar probeer wel weer zo normaal mogelijk te leven. Dus gaan we af en toe weer eens uit eten en ga ik winkelen op momenten waarop het niet te druk is. Zoveel mogelijk afstand houden, handen wassen en drukke plekken vermijden. Maar wel een beetje van de leuke dingen van het leven genieten :)
Ik weet niet meer wat ik ervan moet denken.
Dus doen we maar gewoon.. Maar ik heb serieuze bedenkingen, bij het gebrek aan maatregelen vooral..

Ik denk wel dat vit C, net als bij gewone verkoudheid, echt kan helpen tegen Corona.. En dan vooral in natuurlijke vorm.
Maar of het je echt gaat beschermen, das iets anders.. Gewoon iets minder ziek worden dan.
Door sam28
Ik krijg in de loop van de avond uitslag en hoop dat het niks is, behalve die oververmoeide snottebel want ik heb een afspraak met een vriendin staan zondag, ik moet woensdag naar een promotie en donderdag heb ik ook iets staan waarop ik vrijdag op vakantie wil en alles heb geregeld al. Het zal allemaal wel. Ik ga nu maar eens een uurtje de oververmoeidheid eruit slapen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door