hannabelgje schreef: ↑ma 14 sep 2020, 13:33 Ik zal er zuinig op zijn.
Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ik zal het morgen controleren

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
hannabelgje schreef: ↑ma 14 sep 2020, 13:33 Ik zal er zuinig op zijn.
Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Suzanne schreef: ↑zo 13 sep 2020, 22:25 Hoezo niet waar? Het is toch horeca? Dan moet je dus reserveren en zit je aan een tijd "van 16.00 - 18.00" bijvoorbeeld.Gelukkig is het hier in de buurt zo dat je heel gewoon lekker aan kunt komen waaien.
Je kunt nu nergens zomaar binnenlopen, ook niet op terrassen. Je kunt altijd 10minuten van tevoren bellen of ze plek hebben, maar als ze dat niet hebben.. helaas... dan gaat het feest niet door.
Gewoon op de site van de overheid:
Horeca: reserveren
Wanneer moet er gereserveerd worden?
Bij alle restaurants, cafés en terrassen, binnen en buiten, moet gereserveerd worden. De reservering kan voorafgaand aan het bezoek plaatsvinden of ter plaatse volgens het ‘wait to be seated principe’. Kijk op de website van het restaurant, café, terras of evenement welke maatregelen en reserveringsmogelijkheden van toepassing zijn.
Waarom moeten gasten reserveren?
Om de ontvangst van grote aantallen mensen te kunnen spreiden is reserveren verplicht. Dit is op advies van het Outbreak Management Team (OMT).
Suzanne
Suzanne schreef: ↑zo 13 sep 2020, 22:25 Hoezo niet waar? Het is toch horeca? Dan moet je dus reserveren en zit je aan een tijd "van 16.00 - 18.00" bijvoorbeeld.Echt wel waar hoor. De afgelopen maanden best regelmatig, in verschillende delen van Nederland, naar restaurants en terrassen geweest. Als er plaats is ben je overal van harte welkom. Met achterlating van je gegevens. Daar heb ik geen problemen mee. Als je via een website reserveert laat je immers ook je telefoonnummer en e-mailadres achter dus ik begrijp de mensen niet helemaal die er zo’n toestand van maken dat je je gegevens achter moet laten
Je kunt nu nergens zomaar binnenlopen, ook niet op terrassen. Je kunt altijd 10minuten van tevoren bellen of ze plek hebben, maar als ze dat niet hebben.. helaas... dan gaat het feest niet door.
Gewoon op de site van de overheid:
Horeca: reserveren
Wanneer moet er gereserveerd worden?
Bij alle restaurants, cafés en terrassen, binnen en buiten, moet gereserveerd worden. De reservering kan voorafgaand aan het bezoek plaatsvinden of ter plaatse volgens het ‘wait to be seated principe’. Kijk op de website van het restaurant, café, terras of evenement welke maatregelen en reserveringsmogelijkheden van toepassing zijn.
Waarom moeten gasten reserveren?
Om de ontvangst van grote aantallen mensen te kunnen spreiden is reserveren verplicht. Dit is op advies van het Outbreak Management Team (OMT).
Suzanne
Elf schreef: ↑di 15 sep 2020, 19:51 Echt wel waar hoor. De afgelopen maanden best regelmatig, in verschillende delen van Nederland, naar restaurants en terrassen geweest. Als er plaats is ben je overal van harte welkom. Met achterlating van je gegevens. Daar heb ik geen problemen mee. Als je via een website reserveert laat je immers ook je telefoonnummer en e-mailadres achter dus ik begrijp de mensen niet helemaal die er zo’n toestand van maken dat je je gegevens achter moet latenVolgens mij zit het probleem in gegevens achterlaten hem niet in de gegevens aan het restaurant verstrekken, maar in het feit dat het open en bloot ligt. Of over alle tafels gaat op 1 lijstje.![]()
Suzanne schreef: ↑wo 16 sep 2020, 22:43 Als je niet hoeft te reserveren en gewoon kunt aanschuiven, dan houdt zo'n bedrijf zich hier al niet aan de regels. Ik snap dat regels nu soms erg ruk zijn maar als het DAAR al mis gaat.... ;-(Je quote zelf al:
Registreren is dan weer niet verplicht en als ik hoor hoe er daar af en toe mee omgegaan wordt, dan snap ik dat volledig.
Gelukkig ga ik sowieso niet/nauwelijks uit eten maar ik vind het volkomen bizar dat een eet-gelegenheid zich niet aan de regels houdt. En dan straks weer janken als ze weer moeten sluiten zeker?
Suzanne
Wanneer moet er gereserveerd worden?DAAR gaat dus helemaal niks mis. Je mag je gewoon melden en vragen of er nog plek is. Zo ja, dan krijg je of een plek aangewezen of je hebt zelf de keus uit nog vrije tafels. Zo werkt namelijk het 'wait to be seated principe'.
Bij alle restaurants, cafés en terrassen, binnen en buiten, moet gereserveerd worden. De reservering kan voorafgaand aan het bezoek plaatsvinden of ter plaatse volgens het ‘wait to be seated principe’....
Suzanne schreef: ↑wo 16 sep 2020, 22:43 Als je niet hoeft te reserveren en gewoon kunt aanschuiven, dan houdt zo'n bedrijf zich hier al niet aan de regels. Ik snap dat regels nu soms erg ruk zijn maar als het DAAR al mis gaat.... ;-(Waar heb jij last van? Er gaat helemaal niets mis en er worden geen regels overtreden. Er mogen maximaal een bepaald aantal mensen in een horecagelegenheid, of dat nou per reservering is of niet. En er moeten gegevens geregistreerd worden voor contact onderzoek. En zoals ik hier lees en mijn eigen ervaring ook is, dat wordt prima nageleefd door de horeca.
Registreren is dan weer niet verplicht en als ik hoor hoe er daar af en toe mee omgegaan wordt, dan snap ik dat volledig.
Gelukkig ga ik sowieso niet/nauwelijks uit eten maar ik vind het volkomen bizar dat een eet-gelegenheid zich niet aan de regels houdt. En dan straks weer janken als ze weer moeten sluiten zeker?
Suzanne
Suzanne schreef: ↑wo 16 sep 2020, 22:43 Als je niet hoeft te reserveren en gewoon kunt aanschuiven, dan houdt zo'n bedrijf zich hier al niet aan de regels. Ik snap dat regels nu soms erg ruk zijn maar als het DAAR al mis gaat.... ;-(Vertel mij wat er mis is aan :
Suzanne
Suzanne schreef: ↑do 17 sep 2020, 16:17 Dan lezen jullie andere protocollen dan ik. Ik kan aan dat eerdere stukje text wat ik van de site van overheid haalde niets anders halen dan wat ik eruit lees zeg maar ;-) Daar staat voor mij toch letterlijk dat reserveren, ook op het terras moet. Dat dat mogelijk in de praktijk niet gebeurt is heel wat anders, maar het moet wel!Nee hoor, wij lezen exact dezelfde protocollen. Jij weigert alleen het principe van 'wait to be seated' of 'reserveren aan de deur' te begrijpen en wringt je nu in allerlei bochten om je gelijk te halen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ven/horeca
Dat je ook "aan de deur" nog kunt reserveren is voor mij al op het randje... waar moeten de mensen dan wachten? Keurig in een rijtje op 1,5 meter? Geloof je het?
Als restaurants en strant-tenten menen zich op die schaal niet aan de regels te houden dan mogen ze van mij alles weer sluiten. Het is allemaal heel ruk, maar als iedereen zich nou 's aan de regels hield werd 't echt stukken sneller weer beter. Maar nee... da's teveel gevraagd.
Suzanne
Is een reservering, een vaste zitplaats en gezondheidscheck altijd verplicht in de horeca?Kun jij 'op het randje' vinden, maar OMT/RIVM/Overheid/Veiligheidsregio vinden dit prima en het zal ze aan dr derriere oxideren wat ene Suzanne er van vindt denk ik zo. En ja, mensen wachten op 1,5 meter en misschien wel eens op iets kortere afstand. We meeste van ons lopen namelijk niet de hele dag met een meetlat rond om anderen de maat te nemen. En ja er gaan dingen fout en ja er zijn uitbaters die er een potje van maken. Maar sinds 1 juni heb ik al diverse gelegenheden van binnen en buiten gezien en ik kan niet anders zeggen dan dat het overgrote merendeel van de ondernemers en gasten het prima doet.
De horeca werkt binnen én buiten, ongeacht de aantallen bezoekers, op basis van reservering (van tevoren of aan de deur), een gezondheidscheck en het toekennen van een vaste zitplaats aan een tafel of aan de bar. Daarnaast wordt alle bezoekers gevraagd zich vrijwillig te registreren. Bezoekers laten naam en contactgegevens achter zodat de GGD contact kan opnemen bij een besmetting die verband houdt met de horecagelegenheid.
Suzanne schreef: ↑do 17 sep 2020, 16:17 Dan lezen jullie andere protocollen dan ik. Ik kan aan dat eerdere stukje text wat ik van de site van overheid haalde niets anders halen dan wat ik eruit lees zeg maar ;-) Daar staat voor mij toch letterlijk dat reserveren, ook op het terras moet. Dat dat mogelijk in de praktijk niet gebeurt is heel wat anders, maar het moet wel!In jouw link staat letterlijk
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ven/horeca
Dat je ook "aan de deur" nog kunt reserveren is voor mij al op het randje... waar moeten de mensen dan wachten? Keurig in een rijtje op 1,5 meter? Geloof je het?
Als restaurants en strant-tenten menen zich op die schaal niet aan de regels te houden dan mogen ze van mij alles weer sluiten. Het is allemaal heel ruk, maar als iedereen zich nou 's aan de regels hield werd 't echt stukken sneller weer beter. Maar nee... da's teveel gevraagd.
Suzanne