Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- pien - schreef: ↑do 03 sep 2020, 11:39 Ik kreeg vorige week een mailtje en gister werd ik gebeld door de huishoudcoachinopleiding waarvoor ik proefklant mag zijn.Oh, fijn zeg! Moet helemaal goed komen, zeker omdat het door de telefoon al zo goed klikte. Veel plezier en succes alvast!
Het duurde heel lang voordat ik wat hoorde en ik dacht 'ojee, ze zullen toch niet denken 'iemand met Asperger, dat wordt lastig' ? maar gelukkig, ik mag toch proefklant worden![]()
Ik ben zelfs haar tweede proefklant (ze hoeven er maar éen 'te doen') dus ik ben blij dat ze mij als tweede heeft, we hadden een hele leuke klik aan de telefoon.
Maandag komt ze kennismaken en dan bespreken we meteen welke ruimte we aan gaan pakken, waar ik het meeste moeite mee heb...
En na dat gesprek komt ze 2 x 3 uur coachen
Als het goed is kan ik het daarna (misschien helemaal) zelf![]()
- pien - schreef: ↑do 03 sep 2020, 11:39 Gefeliciteerd Cindy en dochter!Asperger en huishouden, niet altijd een eenvoudig dingetje
Ik kreeg vorige week een mailtje en gister werd ik gebeld door de huishoudcoachinopleiding waarvoor ik proefklant mag zijn.
Het duurde heel lang voordat ik wat hoorde en ik dacht 'ojee, ze zullen toch niet denken 'iemand met Asperger, dat wordt lastig' ? maar gelukkig, ik mag toch proefklant worden![]()
Ik ben zelfs haar tweede proefklant (ze hoeven er maar éen 'te doen') dus ik ben blij dat ze mij als tweede heeft, we hadden een hele leuke klik aan de telefoon.
Maandag komt ze kennismaken en dan bespreken we meteen welke ruimte we aan gaan pakken, waar ik het meeste moeite mee heb...
En na dat gesprek komt ze 2 x 3 uur coachen
Als het goed is kan ik het daarna (misschien helemaal) zelf![]()
Doranto schreef: ↑do 03 sep 2020, 11:46 Oh, fijn zeg! Moet helemaal goed komen, zeker omdat het door de telefoon al zo goed klikte. Veel plezier en succes alvast!Dankjewel
En Cindy en dochter gefeliciteerd met de top prestatie!
Tanna schreef:Ik kan het wel, getuige mijn klompenhok/washok/barfkeuken waar een Ikea-keukenblok en nog meer Ikeakastjes staan. Alles achter deuren, dat geeft rust, alles een vaste plaats...zelf ontworpen en zelf ingedeeld. Het was allemaal duidelijk en toen kon ik het wel.
Asperger en huishouden, niet altijd een eenvoudig dingetje. Spannend, ik ben heel benieuwd hoe het bevalt!
- pien - schreef: ↑do 03 sep 2020, 16:57 Ik kan het wel, getuige mijn klompenhok/washok/barfkeuken waar een Ikea-keukenblok en nog meer Ikeakastjes staan. Alles achter deuren, dat geeft rust, alles een vaste plaats...zelf ontworpen en zelf ingedeeld. Het was allemaal duidelijk en toen kon ik het wel.Best herkenbaar.
Maar ik ga de teil in bij spullen met emotionele waarde, bijv. de puddingvormen die m'n moeder gebruikte. Ik ga ze niet gebruiken maar wegdoen kan ik niet. En aan de muur hangen betekent schoonmakendus dat gaan we niet doen.
Huishouden... het aanrecht wat 'volloopt' , een hoekje in de kamer waar alles zich opstapelt (een soort zwart gat), pluizen die ik wel zie maar waar ik (nog) niks aan doe
hapsnap ergens beginnen met schoonmaken en dan niet meer kunnen stoppen
En ik heb baat bij structuur maar ik verzet me er tegen als ik het zelf aanbreng/een schema maak bijv. Hoe verzin je het
Na 40 jaar laat ik het maar zo, dit is blijkbaar hoe het werkt bij mij.
Ik denk dat dat gedoe met het huishouden te maken heeft met het gebrek aan overzicht bij ons Tanna?
Bij mijn vroegere hospita hing dit tegeltje en daar kan ik me eigenlijk helemaal in vinden
![]()
- pien - schreef: ↑do 03 sep 2020, 16:57 DankjewelWaar het hem precies in zit weet ik niet, maar mijn Aspergernichtje heeft het net zo.![]()
Ik kan het wel, getuige mijn klompenhok/washok/barfkeuken waar een Ikea-keukenblok en nog meer Ikeakastjes staan. Alles achter deuren, dat geeft rust, alles een vaste plaats...zelf ontworpen en zelf ingedeeld. Het was allemaal duidelijk en toen kon ik het wel.
Maar ik ga de teil in bij spullen met emotionele waarde, bijv. de puddingvormen die m'n moeder gebruikte. Ik ga ze niet gebruiken maar wegdoen kan ik niet. En aan de muur hangen betekent schoonmakendus dat gaan we niet doen.
Huishouden... het aanrecht wat 'volloopt' , een hoekje in de kamer waar alles zich opstapelt (een soort zwart gat), pluizen die ik wel zie maar waar ik (nog) niks aan doe
hapsnap ergens beginnen met schoonmaken en dan niet meer kunnen stoppen
En ik heb baat bij structuur maar ik verzet me er tegen als ik het zelf aanbreng/een schema maak bijv. Hoe verzin je het
Na 40 jaar laat ik het maar zo, dit is blijkbaar hoe het werkt bij mij.
Ik denk dat dat gedoe met het huishouden te maken heeft met het gebrek aan overzicht bij ons Tanna?
Bij mijn vroegere hospita hing dit tegeltje en daar kan ik me eigenlijk helemaal in vinden
![]()