Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door CindyMayella
Door het Corona virus kon oudste dochter geen praktijktentamen doen en is die opgeschoven naar vorige week, dit was het laatste tentamen om dr propedeuse te halen.... Ze dacht zelf dat ze het niet had gehaald, was erg moeilijk plus de laatste maanden geen praktijk gehad..... Gister kreeg ze haar cijfer terug: een 5,5, wat een voldoende is en dat betekent dus dat ze dr propedeuse heeft gehaald!!!!! :D :D ..... Ze is helemaal blij! Max aantal punten behaald voor het afgelopen schooljaar en geen stress voor een her komend schooljaar.... Volgende week begint ze officieel met het 2de schooljaar (ivm Corona een week later, omdat de klassen in nog kleinere groepjes verdeeld moest worden), deels online lessen en 1 dag in de week naar Amsterdam.....
Door - pien -
Gefeliciteerd Cindy en dochter!

Ik kreeg vorige week een mailtje en gister werd ik gebeld door de huishoudcoachinopleiding waarvoor ik proefklant mag zijn.
Het duurde heel lang voordat ik wat hoorde en ik dacht 'ojee, ze zullen toch niet denken 'iemand met Asperger, dat wordt lastig' ? maar gelukkig, ik mag toch proefklant worden :groupwave2:
Ik ben zelfs haar tweede proefklant (ze hoeven er maar éen 'te doen') dus ik ben blij dat ze mij als tweede heeft, we hadden een hele leuke klik aan de telefoon.
Maandag komt ze kennismaken en dan bespreken we meteen welke ruimte we aan gaan pakken, waar ik het meeste moeite mee heb...
En na dat gesprek komt ze 2 x 3 uur coachen :D
Als het goed is kan ik het daarna (misschien helemaal) zelf :biggrin2:
Door doranto
- pien - schreef: do 03 sep 2020, 11:39 Ik kreeg vorige week een mailtje en gister werd ik gebeld door de huishoudcoachinopleiding waarvoor ik proefklant mag zijn.
Het duurde heel lang voordat ik wat hoorde en ik dacht 'ojee, ze zullen toch niet denken 'iemand met Asperger, dat wordt lastig' ? maar gelukkig, ik mag toch proefklant worden :groupwave2:
Ik ben zelfs haar tweede proefklant (ze hoeven er maar éen 'te doen') dus ik ben blij dat ze mij als tweede heeft, we hadden een hele leuke klik aan de telefoon.
Maandag komt ze kennismaken en dan bespreken we meteen welke ruimte we aan gaan pakken, waar ik het meeste moeite mee heb...
Oh, fijn zeg! Moet helemaal goed komen, zeker omdat het door de telefoon al zo goed klikte. Veel plezier en succes alvast!

En Cindy en dochter gefeliciteerd met de top prestatie!
Door Tanna
- pien - schreef: do 03 sep 2020, 11:39 Gefeliciteerd Cindy en dochter!

Ik kreeg vorige week een mailtje en gister werd ik gebeld door de huishoudcoachinopleiding waarvoor ik proefklant mag zijn.
Asperger en huishouden, niet altijd een eenvoudig dingetje :-\ . Spannend, ik ben heel benieuwd hoe het bevalt!
Door - pien -
Doranto schreef: do 03 sep 2020, 11:46 Oh, fijn zeg! Moet helemaal goed komen, zeker omdat het door de telefoon al zo goed klikte. Veel plezier en succes alvast!

En Cindy en dochter gefeliciteerd met de top prestatie!
Dankjewel :)
Tanna schreef:
Asperger en huishouden, niet altijd een eenvoudig dingetje :-\ . Spannend, ik ben heel benieuwd hoe het bevalt!
Ik kan het wel, getuige mijn klompenhok/washok/barfkeuken waar een Ikea-keukenblok en nog meer Ikeakastjes staan. Alles achter deuren, dat geeft rust, alles een vaste plaats...zelf ontworpen en zelf ingedeeld. Het was allemaal duidelijk en toen kon ik het wel.
Maar ik ga de teil in bij spullen met emotionele waarde, bijv. de puddingvormen die m'n moeder gebruikte. Ik ga ze niet gebruiken maar wegdoen kan ik niet. En aan de muur hangen betekent schoonmaken :crazy2: dus dat gaan we niet doen.
Huishouden... het aanrecht wat 'volloopt' , een hoekje in de kamer waar alles zich opstapelt (een soort zwart gat :-X ), pluizen die ik wel zie maar waar ik (nog) niks aan doe :-[ hapsnap ergens beginnen met schoonmaken en dan niet meer kunnen stoppen ::) En ik heb baat bij structuur maar ik verzet me er tegen als ik het zelf aanbreng/een schema maak bijv. Hoe verzin je het ;D Na 40 jaar laat ik het maar zo, dit is blijkbaar hoe het werkt bij mij.
Ik denk dat dat gedoe met het huishouden te maken heeft met het gebrek aan overzicht bij ons Tanna?

Bij mijn vroegere hospita hing dit tegeltje en daar kan ik me eigenlijk helemaal in vinden
Afbeelding
Door src_esther
- pien - schreef: do 03 sep 2020, 16:57 Ik kan het wel, getuige mijn klompenhok/washok/barfkeuken waar een Ikea-keukenblok en nog meer Ikeakastjes staan. Alles achter deuren, dat geeft rust, alles een vaste plaats...zelf ontworpen en zelf ingedeeld. Het was allemaal duidelijk en toen kon ik het wel.
Maar ik ga de teil in bij spullen met emotionele waarde, bijv. de puddingvormen die m'n moeder gebruikte. Ik ga ze niet gebruiken maar wegdoen kan ik niet. En aan de muur hangen betekent schoonmaken :crazy2: dus dat gaan we niet doen.
Huishouden... het aanrecht wat 'volloopt' , een hoekje in de kamer waar alles zich opstapelt (een soort zwart gat :-X ), pluizen die ik wel zie maar waar ik (nog) niks aan doe :-[ hapsnap ergens beginnen met schoonmaken en dan niet meer kunnen stoppen ::) En ik heb baat bij structuur maar ik verzet me er tegen als ik het zelf aanbreng/een schema maak bijv. Hoe verzin je het ;D Na 40 jaar laat ik het maar zo, dit is blijkbaar hoe het werkt bij mij.
Ik denk dat dat gedoe met het huishouden te maken heeft met het gebrek aan overzicht bij ons Tanna?

Bij mijn vroegere hospita hing dit tegeltje en daar kan ik me eigenlijk helemaal in vinden
Afbeelding
Best herkenbaar.
Hier heb ik het excuus dat we te veel spullen hebben omdat we nu (te) klein wonen en er een heel veel groter huis bijna klaar staat om gevuld te worden...
Door Tanna
- pien - schreef: do 03 sep 2020, 16:57 Dankjewel :)

Ik kan het wel, getuige mijn klompenhok/washok/barfkeuken waar een Ikea-keukenblok en nog meer Ikeakastjes staan. Alles achter deuren, dat geeft rust, alles een vaste plaats...zelf ontworpen en zelf ingedeeld. Het was allemaal duidelijk en toen kon ik het wel.

Afbeelding
Waar het hem precies in zit weet ik niet, maar mijn Aspergernichtje heeft het net zo.
Terwijl ik in mijn werk alles perfect op orde had. De pietepeut, noemden mijn collega's me. Maar ja, ik ben inmiddels afgekeurd, dus het heeft wel zijn tol geëist.
Ik bedenk me nu dat ik alle kruiden en specerijen op alfabet heb staan. Dat moet ook haast wel met zo'n 50 potjes. En mijn oorbellen zitten per kleur in een kastje met 10 lades. Het kan dus wel........ ::) :biggrin2:
Door Kaela
Vorige week zouden we met paard en wagen op weg, maar kregen we na 5 minuten een stortbui op onze kop. Toen durfde ik niet meer, ik heb op het wagentje nog alle angsten die ik met rijden kwijt ben.

Vandaag in de herkansing en een heerlijke tocht met (de meeste tijd) een fijn zonnetje. Paardje was super braaf, de stress was heel snel weg bij mij. Genieten hoor, een uitstekend begin van de vakantie!
Door hannabelgje
Met Zoë naar de osteopaat geweest. Haar heupen en onderrug zaten vast. Ze is losgemaakt en gelaserd. Ik vind dat soort dingen altijd best spannend omdat Zoë zo moeilijk is maar het is me erg meegevallen. Nu hopen dat ze er wat aan heeft en beter gaat lopen en makkelijker kan hurken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Siberienne
Shadow heeft er een vriendinnetje bij; Alaskan husky teefje van 3 jaar bij ons uit de straat. En ik kreeg ook al een zoen van haar :)

Nu hij enige hond is vind ik het voor hem wel fijn om wat interactie te hebben met andere honden en zij was echt helemaal weg van hem. Hij moest beetje stoer zijn :cool: maar hij vond het toch ook wel gezellig ;)
Door - pien -
Twee jaar geleden was het foute boel met Gabi : buikvliesontsteking.
De weken daarna was het spannend! Gelukkig is hij goed opgeknapt en hij is er nog steeds!
Inmiddels eet hij weer rauw (hebben we langzaam opgebouwd) en wordt hij steeds vrijmoediger ;D en dapperder.
In z'n eentje mee wandelen draait hij z'n poot niet meer voor om :biggrin2: (hij hing altijd heel erg aan z'n 'broertjes')
Hij is ontzettend lief en blijkbaar ook héél sterk en blijft nog lang bij ons heeft hij beloofd :smitten:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door