Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Ik heb echt lange smalle voeten. Merrel zit bij mij prima. Joe Nimble ook: daar heb ik winterschoenen van, niet helemaal waterdicht maar kan een bui hebben en ze zijn lekker warm (Cuddle toes) Meneer heeft geen extreem breden en geen extreem smalle voeten en die heeft waterdichte leren van Joe Nimble, wander toes. Ik kan op ViVo niet lopen, flop alle kanten op en te wijd op de wreef.

Ik loop ook graag op 5-fingers. en dan maar af en toe natte voeten. Zeker als het niet echt koud is, vind ik dat prima.

Echt in de blub heb ik hele fijne laarzen gehad van Merrel maar die zijn kapot en nu loop ik op Ecco laarzen: wat lomper, dikker zolen en dus niet BF maar ik kan gewoon niks vinden dat mij past en waterdicht is.

Ik wilde vorig jaar de Rebel toes kopen als gewone schoenen en dan de knalrode ;) https://www.joe-nimble.com/int/women/ca ... 0-500-03.0 maar ze waren er niet meer in mijn maat. Nu ga ik het wel zien: in de winter draagt iedereen hier in Noorwegen sneeuwlaarzen oid naar het werk en doet binnen wat anders aan. Zie je ineens allemaal mensen op sandalen lopen enzo. Heel grappig. Maar je moet wel met alle grit dat in zolen gaat zitten, anders zijn alle vloeren zo kapot. En dan kan ik dus mijn gewonen BF in de winter binnen aan.
Door pike
Ik heb dat al eens eerder gelezen Kaio, van dat flop flop flop. En als je zoals ik daar zelf geen last van hebt is het nauwelijks voor te stellen. Al helemaal als je zegt dat de Merrels (net als bij mij) goed zitten. Heb je dan misschien korte voeten of hoe moet ik mij dat voorstellen. Als ik mijn Merrels (vapor glove is dat) naast de vivo tracker zet dan lijkt de Merrel een heel klein schoentje. Maar ja, het is dun materiaal, geen leer, en geen voering, dat toont al snel kleiner/smaller.

Toen ik mijn eerste barefoot kocht (dat waren de trackers) ben ik naar Arnhem geweest naar de winkel. Ik durfde niet zomaar te bestellen. Ik had enkele modellen in mijn hoofd die mij aanstonden, maar de meesten zaten helemaal niet lekker. Dat was toen een grote desillusie voor mij. Bijvoorbeeld de Joe Nimble, die hier door veel mensen geprezen wordt en waarvan het uiterlijk mij erg aansprak, voelde absoluut niet goed aan mijn voeten. De tracker daarentegen zat als gegoten. Ik heb daarna nog diverse andere schoenen gepast die ik leuk vond, met het idee als ik weet wat goed past kan ik op een later tijdstip eventueel bestellen zonder dat ik op reis moet met de auto. Maar mijn lijstje bleef leeg. De merrels heb ik ooit besteld toen er een kleur die ik normaal gesproken nooit zou kopen in de aanbieding was. Voor het geld wilde ik de schoen wel proberen. Die vapor glove pastte mij boven verwachting prima en later heb ik er nog een bijbesteld in een andere kleur. Over de zaqq wandelschoenen heb ik ook lang getwijfeld, helemaal omdat dat uit Duitsland komt (dus extra verzendkosten) en retourzending voor eigen rekening is. Maar gelukkig heeft dat prima uitgepakt, de schoenen pasten perfect en waren ook heel mooi en degelijk gemaakt (veel degelijker dan de tracker in mijn opvatting). En daar heb ik inmiddels ook een tweede paar schoenen gekocht. En als ik weer wat over heb ga ik daar opnieuw rondneuzen. Verder voordeel van Zaqq vind ik ook dat ze mijn maat gewoon verkopen. Bij de shops in NL hebben ze maar weinig voorraad en nooit de goede maat, en als iets in de aanbieding is dan is het ofwel maatje reus ofwel maatje kabouter >:(
Door Siberienne
Overigens: ik heb het wel over de oude Merrell: ik vind de nieuwe veel minder fijn, veel te stugge zolen en de opstaande rand rubber om de teen maakt dat ze minder comfortabel zitten. En eigenlijk hebben ze nog maar 1 BF model. Dus ik ben eigenlijk over naar de vingers, zoals bv de furoshiki. En Joe Nimble zou ik wel meer van willen maar nogal prijzig... dus we gaan eerst maar eens kijken hoe lang deze mee gaan.
Door pearlsofpassion
Ik denk niet dat ik abnormale voeten heb. Ttz, die vrouw van de blog van baresteps heeft nog veel bredere voeten, in dezelfde lengte.
Maar qua volume zullen we ongeveer gelijk zijn. Want dat maakt breedte-maten idd zo moeilijk, het is afhankelijk van het volume van je voet, niet enkel wat de grond raakt..
Ik denk niet dat dat uitzonderlijk is.

Meneer heeft zijn Merrells trouwens terug verkocht. Hij droeg maar kort barefoot dus zijn voeten zijn nog vrij smal (kan nog perfect in z'n normale schoenen)dus dat paste wel, maar ze knelden bovenaan. In die mate dat hij er wondjes van kreeg na half uurtje wandelen. Omdat z'n voetvolume dus net voor z'n tenen, te groot was.

Zelfde probleem met de laatste schoenen voor m'n oudste zoon. Die met z'n extreem brede voeten. De breedte op de grond is net voldoende, maar dan heeft hij zo weinig ruimte vooraan in de hoogte dat z'n tenen ervan omhoog krullen. En hij overproneert er erg in.
Ik had Wildling gemaild met de vraag of ze me de binnenafmeting in breedte van zijn maar konden geven, maar die weigeren dat gewoon. Omdat dat niet alles zegt. Weet ik wel, maar het kon me wel een indicatie heben... Nu ja, nu durf ik het niet, omdat ze bij mij ook al maar net breed genoeg zijn (in de Tanuki zie je m'n kleine tenen doorheen de stof).
Ik heb nu BeLenka kinderschoenen besteld. In de volwassenen zijn dat van de breedste schoenen die er zijn, hopelijk geldt dat voor het kindermodel ook (ik heb m'n twijfels op foto). Maar duimen...

Ik meen echt dat men niet meer weet wat normale voeten zouden moeten zijn qua breedte. En dus ook kinderschoenen in barefoot goed zijn voor smalle en medium voeten, terwijl ze resp claimen voor medium en wijde voeten te zijn..
Ik denk dat in de loop van de jaren, naarmate meer kinderen hun hele leven barefoot lopen en volwassenen al tiental jaren, men pas gaat merken hoe breed voeten eigenlijk van nature zijn.. En dat schoenen nog wel gaan verbreden of meer verschillende breedtes te verkrijgen gaan zijn. Niet alle voeten zijn tenslotte gelijk..

Er bestaan gelukkig voor mij al extra brede merken (maar niet altijd mooi afgewerkt of goed verkrijgbaar) en ook merken die enkel op maat maken. The drifting leather is zo'n merk. Ik denk dat ik daar ballerina's ga bestellen. Want zeker bij zo'n schoen die echt perfect moet passen om hem niet te verliezen, is dat wel belangrijk..
Jammer genoeg kan ik dat dus niet voor kinderen vinden. :-[
Door pearlsofpassion
Ik las het trouwens ook op een blog, in een vrijwel volledig positieve review, dat er bij Zaqq's bepaalde modellen (geklede schoenen) tapser zouden zijn.
Ik heb het natuurlijk niet uit eigen ervaring..
Maar waarschijnlijk zie je dat wel op de foto's van de modellen.
En taps is relatief he. Sommige vivo modellen zijn ook tapser dan andere, maar je kan ze geen van allen echt vergelijken met een conventionele schoen.

Hebben jullie dat ook, dat je soms rillingen krijgt als je andere mensen hun voeten ziet?
Zag onlangs aan het zwembad een vrouw die had gewoon driehoekige voeten. Eng gewoon!
M'n schoonmoeder poste vandaag een foto van haar voet want ze heeft hem verbrandt, en daar kon ik ook enkel denken:geen wonder dat je steunzolen moet, kijk die voeten eens!
Door Anne in Zweden
Doranto schreef: do 20 aug 2020, 13:26 Ik ben op zoek naar slippers zonder zo'n bandje tussen je tenen, dus met gewoon een band over je voet voor ml. Een soort badslippers zeg maar, alleen dan zonder voetbed en liefst een dunne zool. Bestaan die überhaupt? Ik kan ze in ieder geval niet vinden. Slippers met een dichte neus is ook prima, maar ook daar vind ik niets zonder voetbed :-\
Iemand een tip?
Zou je van de Z-Trail niet gewoon het bandje achter de hiel kunnen afknippen? Dan maak je van je sandaal een slipper. Als ik dit plaatje zo bekijk, moet dat wel netjes te doen zijn.

Afbeelding
Door doranto
Anne in Zweden schreef: di 25 aug 2020, 00:35 Zou je van de Z-Trail niet gewoon het bandje achter de hiel kunnen afknippen? Dan maak je van je sandaal een slipper. Als ik dit plaatje zo bekijk, moet dat wel netjes te doen zijn.

Afbeelding
Zoals ze zijn zitten ze perfect, als ik er iets aan verander kan het alleen maar minder worden, dus dat ga ik niet doen. Bovendien denk ik dat de bandjes sowieso te slap zijn om er zo, zonder hulp van je handen, in te kunnen stappen. (Zo mooi omhoog als op de foto staan ze niet, maar liggen slap op de zool)
Ik ben inmiddels druk aan het fröbelen :biggrin2: en het resultaat bevalt tot nu toe goed! Voor ml. heb ik inmiddels een paar "Zweedse muilen" gemaakt, helemaal aangepast aan de vorm van zijn voet. Ik wacht nu nog op de losse zooltjes die ik heb besteld. Voor mezelf was ik ook van plan een paar te gaan maken. Ik had hier nog een flinke lap leer liggen, waar Mephisto hun schoenen mee maakt(ooit gekregen na een demo van hen). Die is daar perfect voor geschikt.
Door doranto
Mijn linker slipper is inmiddels ook af :biggrin2: (op de zool na die ik er nog onder ga lijmen)
Nu de rechter nog. Kost ff wat moeite maar dan heb je ook wat (qua comfy dan hè, niet persé qua fraaiheid :P )

slipper1.jpg
slipper1.jpg (139.57 KiB) 1886 keer bekeken
slipper2.jpg
slipper2.jpg (132.28 KiB) 1886 keer bekeken
Door pearlsofpassion
Jullie hebben me wel weer aan het denken gezet ivm Zaqq's. Er zijn zo'n leuke schoenen bij! Deze vb https://www.zaqq.com/quintic-winter-vegan-tabaco/
Heerlijk toch?

Ik heb ergens gezien dat bepaalde modellen redelijk in de buurt van Vivo komen.
Ik zou natuurlijk eens kunnen mailen met de vraag welke modellen het breedst zijn.
En evt bij de mannen shoppen.... Maar dan vallen vele leuke schoenen natuurlijk af.

Tis alleszinds een super merk he, als je erin past. Ben wel blij dat dit bestaat in barefoot. Daar kan de bekendheid van het fenomeen alleen maar van groeien en dus meer schoenen beschikbaar komen. Worden we allemaal beter van.
Door Kaio
pearlsofpassion schreef:Jullie hebben me wel weer aan het denken gezet ivm Zaqq's. Er zijn zo'n leuke schoenen bij! Deze vb https://www.zaqq.com/quintic-winter-vegan-tabaco/
Heerlijk toch?

Ik heb ergens gezien dat bepaalde modellen redelijk in de buurt van Vivo komen.
Ik zou natuurlijk eens kunnen mailen met de vraag welke modellen het breedst zijn.
En evt bij de mannen shoppen.... Maar dan vallen vele leuke schoenen natuurlijk af.

Tis alleszinds een super merk he, als je erin past. Ben wel blij dat dit bestaat in barefoot. Daar kan de bekendheid van het fenomeen alleen maar van groeien en dus meer schoenen beschikbaar komen. Worden we allemaal beter van.
Die heb ik in zwart leer. Ook heerlijk, ik zou alleen voor jou dan 1 maat groter nemen, de voering neemt ook best wel wat ruimte in beslag ;)
En mailen welke breedst zijn kan natuurlijk ook. Hmmm moet ze nog mailen of ze ook losse "inlegzooltjes"voor mijn andere schoenen
hebben.
https://www.zaqq.com/expeq-lunar-waterproof/
Die vind ik ook zo fijn
Door -Annemarie-
Ik loop nu al twee weken in Oostenrijk op m'n Vivo barefoot trailrunners. Heb de bergschoenen nog niet aan gehad, en ook nog niet gemist. En we lopen best pittige en hoge wandelingen boven de boomgrens. Dat had ik een jaar of wat geleden echt nooit gedacht. :)
Door Fenixjuh
Zo aan het begin van een nieuw seizoen:
Is er al iemand die goede waterdichte schoenen heeft gevonden die lang meegaan?
Door Lizzy
Fenixjuh schreef: zo 30 aug 2020, 17:12 Zo aan het begin van een nieuw seizoen:
Is er al iemand die goede waterdichte schoenen heeft gevonden die lang meegaan?
Ja en nee. Geen schoenen maar laarzen en nou zijn ze verdorie ook nog eens niet meer verkrijgbaar :-X . Dus ik lees mee.

Vivo Trackers zijn gewoon niet waterdicht. En gaan ook niet lang mee.
Door doranto
Lizzy schreef: za 05 sep 2020, 08:58 Ja en nee. Geen schoenen maar laarzen en nou zijn ze verdorie ook nog eens niet meer verkrijgbaar :-X . Dus ik lees mee.

Vivo Trackers zijn gewoon niet waterdicht. En gaan ook niet lang mee.
Die van mij gaan nu de 3de winter in en zijn ze wel waterdicht. MITS ik geen zogenaamde water afstotende spray gebruik. Daarvan werden ze zo lek als een zeef. Sinds ik ze weer heel af en toe met een hard leervet insmeer zijn ze weer waterdicht. Maar ik weet niet hoelang ze nog meegaan, want het leer begint nu wel scheurtjes te vertonen.
Door pearlsofpassion
Geen eigen ervaring, maar kijk eens naar 'Sole Runner Transition Vario 3' (https://baresteps.co.uk/2018/10/12/revi ... oot-boots/) en ' Freet Mudee'(https://baresteps.co.uk/2018/12/12/revi ... oot-boots/).
Staan beschreven als water-repellant maar zouden zo goed waterdicht zijn (in de link zie je een foto in een plas en dat zouden ze weerstaan). Net iets minder dan rubberlaarzen.
En de Zaqq's die Kaio heeft, zijn die ook niet waterdicht?
Leren schoenen idd niet sprayen maar invetten met een geschikt product. Ik zou gebruiken wat de producenten aanraden.

De BeLenka winter boots zouden ook vrij goed waterdicht zijn door een waterdicht membraan. Maar zijn eerder geklede laarzen dan wandelschoenen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door