Ik denk niet dat ik abnormale voeten heb. Ttz, die vrouw van de blog van baresteps heeft nog veel bredere voeten, in dezelfde lengte.
Maar qua volume zullen we ongeveer gelijk zijn. Want dat maakt breedte-maten idd zo moeilijk, het is afhankelijk van het volume van je voet, niet enkel wat de grond raakt..
Ik denk niet dat dat uitzonderlijk is.
Meneer heeft zijn Merrells trouwens terug verkocht. Hij droeg maar kort barefoot dus zijn voeten zijn nog vrij smal (kan nog perfect in z'n normale schoenen)dus dat paste wel, maar ze knelden bovenaan. In die mate dat hij er wondjes van kreeg na half uurtje wandelen. Omdat z'n voetvolume dus net voor z'n tenen, te groot was.
Zelfde probleem met de laatste schoenen voor m'n oudste zoon. Die met z'n extreem brede voeten. De breedte op de grond is net voldoende, maar dan heeft hij zo weinig ruimte vooraan in de hoogte dat z'n tenen ervan omhoog krullen. En hij overproneert er erg in.
Ik had Wildling gemaild met de vraag of ze me de binnenafmeting in breedte van zijn maar konden geven, maar die weigeren dat gewoon. Omdat dat niet alles zegt. Weet ik wel, maar het kon me wel een indicatie heben... Nu ja, nu durf ik het niet, omdat ze bij mij ook al maar net breed genoeg zijn (in de Tanuki zie je m'n kleine tenen doorheen de stof).
Ik heb nu BeLenka kinderschoenen besteld. In de volwassenen zijn dat van de breedste schoenen die er zijn, hopelijk geldt dat voor het kindermodel ook (ik heb m'n twijfels op foto). Maar duimen...
Ik meen echt dat men niet meer weet wat normale voeten zouden moeten zijn qua breedte. En dus ook kinderschoenen in barefoot goed zijn voor smalle en medium voeten, terwijl ze resp claimen voor medium en wijde voeten te zijn..
Ik denk dat in de loop van de jaren, naarmate meer kinderen hun hele leven barefoot lopen en volwassenen al tiental jaren, men pas gaat merken hoe breed voeten eigenlijk van nature zijn.. En dat schoenen nog wel gaan verbreden of meer verschillende breedtes te verkrijgen gaan zijn. Niet alle voeten zijn tenslotte gelijk..
Er bestaan gelukkig voor mij al extra brede merken (maar niet altijd mooi afgewerkt of goed verkrijgbaar) en ook merken die enkel op maat maken. The drifting leather is zo'n merk. Ik denk dat ik daar ballerina's ga bestellen. Want zeker bij zo'n schoen die echt perfect moet passen om hem niet te verliezen, is dat wel belangrijk..
Jammer genoeg kan ik dat dus niet voor kinderen vinden.