Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Fenixjuh
Oh Sam, wat stom >:(
Ik kan me bij zulke mensen ook niets voorstellen, maar ik zou toch een ander treinstel pakken en als je gaat zitten je handen doen (om onbekende reden helpt mij dat psychisch, terwijl ik weet dat het onzin is) ;)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door Tanna
sam28 schreef: do 20 aug 2020, 17:00 Ik zit, as we speak, met zo'n virus waanzinnige in de trein. :o ze bestaan dus.
En het maakt me pislink! Niet eens omdat ik denk dat ik ziek van hem word maar omdat hij duidelijk schijt heeft aan maatregelen. Geen afstand op het perron, en nu binnen, geen mondkapje.
Ik hou me maar in want anders ga ik gillen. :rant:
Oh, daar zou ik ook helemaal woest van worden. En het is zo allemachtig kinderachtig, doe gewoon dat mondkapje op, is dat nou zo erg?
ik heb de app, coronamelder, geinstalleerd op m'n telefoon…. Ik woon natuurlijk in Zwolle, en daar is hij sinds deze week beschikbaar, in overijssel en drenthe.
Ik heb tenslotte ook facebook en instagram en daar moet ik meer toestemming geven voor toegang dan met de app, daar hoefde ik alleen toestemming geven tot toegang van mijn bluetooth.

Ik ben benieuwd....
sam28 schreef: do 20 aug 2020, 17:00 Ik zit, as we speak, met zo'n virus waanzinnige in de trein. :o ze bestaan dus.
En het maakt me pislink! Niet eens omdat ik denk dat ik ziek van hem word maar omdat hij duidelijk schijt heeft aan maatregelen. Geen afstand op het perron, en nu binnen, geen mondkapje.
Ik hou me maar in want anders ga ik gillen. :rant:
Ik zou hier dus ook niets mee kunnen... waarom, waarom zo afzetten, wat is er nou zo vreselijk aan een beetje afstand bewaren (heb ik geen enkele moeite mee hoor bij vreemden :biggrin2: )
Hebben die mensen niet genoeg gepuberd ofzo dat ze zich nu nog zo anti moeten zijn?
Door Siberienne
Hier in Noorwegen zie je af en toe iemand met een mondkapje op. Het is (nog) nergens verplicht en wordt alleen aangeraden in het OV als afstand houden niet mogelijk is.

Overal bij winkels wel het verzoek om handen te desinfecteren en de vraag zoveel mogelijk alleen dat uit de schappen te pakken wat je ook echt wil hebben. Over schoonmaken van karretjes en mandjes wordt met geen woord gerept, het is ook niet verplicht die te gebruiken. Afstand houden van 1 meter (hier is dat de afstand) is iets wat ik weinig merk. We gingen bv wat kopen in de boekwinkel en de mevrouw die ons hielp kwam zowat bovenop ons staan.

Eigenlijk lijkt het leven hier nu vrij normaal. Afgezien van de quarantaine plicht van 10 dagen na reizen uit zowat alle landen muv Duitsland en delen van Denemarken en Zweden.

Tegelijk is er in Oslo wel een uitbraak aan de gang en is er gebrek aan test capaciteit, zodat mensen soms een week op hun test moeten wachten. In het hoge noorden was een doos met 40 samples kwijt geraakt, en zo nog wat lokale relletjes.

En het grootste gedoe; mensen die zich niet aan de regels houden bij het shoppen in Zweden...
Door hamada
constance.blokzijl schreef: vr 21 aug 2020, 11:04 ik heb de app, coronamelder, geinstalleerd op m'n telefoon…. Ik woon natuurlijk in Zwolle, en daar is hij sinds deze week beschikbaar, in overijssel en drenthe.
Ik heb tenslotte ook facebook en instagram en daar moet ik meer toestemming geven voor toegang dan met de app, daar hoefde ik alleen toestemming geven tot toegang van mijn bluetooth.

Ik ben benieuwd....
Ik had hem ook geinstalleerd en kreeg de melding Iphone 6 te antiek is om de app te gebruiken.
Terwijl ik me toch wel vrij bij de tijd voel met deze Iphone ::)
Echt gemiste kans: zeker voor de ouderen en kwetsbaren die wel wat anders aan hun hoofd hebben om elk jaar een nieuwe smartphone te kopen.
Daar sta je dan met je goeie gedrag :-\
hamada schreef:[

Ik had hem ook geinstalleerd en kreeg de melding Iphone 6 te antiek is om de app te gebruiken.
Terwijl ik me toch wel vrij bij de tijd voel met deze Iphone ::)
Echt gemiste kans: zeker voor de ouderen en kwetsbaren die wel wat anders aan hun hoofd hebben om elk jaar een nieuwe smartphone te kopen.
Daar sta je dan met je goeie gedrag :-\
Klopt dat was een groot punt van kritiek las ik al in de krant, je moet iOS 13 of hoger hebben geloof ik en voor Android was het ook zoiets. En veel mensen hebben niet het nieuwste van de nieuwste, ik ook niet trouwens hoor, alhoewel ik dan een iPhone 8 heb
Door -Annemarie-
Wij staan op een hele rustige camping in Oostenrijk. In openbare gelegenheden mondkapjesplicht, dat wordt over het algemeen goed nageleefd. In de supermarkt zeker, overige winkels wat minder, maar de meeste mensen dragen er wel een.
We wandelen veel, liften is ook een mondkapje op. Vandaag twee stoeltjesliften, dan zijn wij de enigen, daar hebben de localen geen boodschap aan. Maar ja, wij zijn te gast dus we doen het netjes. :)
-Annemarie- schreef:Wij staan op een hele rustige camping in Oostenrijk. In openbare gelegenheden mondkapjesplicht, dat wordt over het algemeen goed nageleefd. In de supermarkt zeker, overige winkels wat minder, maar de meeste mensen dragen er wel een.
We wandelen veel, liften is ook een mondkapje op. Vandaag twee stoeltjesliften, dan zijn wij de enigen, daar hebben de localen geen boodschap aan. Maar ja, wij zijn te gast dus we doen het netjes. :)
Wij gaan volgende week! Ik heb een huis geboekt, in de voralberg. Ben benieuwd... heb wel een stapel weggooi mondkapjes ingeslagen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door