- pien - schreef: ↑ma 17 aug 2020, 17:25
Eten jullie nog wel 's wat?
Na een periode van ongeïnspireerde salades en makkelijk voer ivm de warmte, vandaag ook iets makkelijks.
Kaela schreef:Soms
Gister was ik bij vrienden en die gooiden de bbq aan. Voor mij een feestje (is een van de weinige dingen die mijn vega meneer echt niet leuk vind, dus wij bbqen nooit) en ze hadden reuze lekkere dingen.
Thuis zijn we volkomen inspiratieloos. We bestellen tegenwoordig de boodschappen online en dan heb je nooit dat je geïnspireerd raakt door wat je in de winkel ziet. Dus we bestellen nogal veel hetzelfde. Daarbij komt dat we 1 keer per week laten bezorgen en voor een hele week eten bedenken en goed houden is nogal een kunst.
Dus vandaag eten we een restje ovenfrieten, met oven(kaas)bitterballen en een potje doperwtjes-worteltjes. Morgen worden de kasten weer gevuld.
Wij eten nog steeds elke dag wat
Met dat warme weer doorgaans lekkere salades of een bbq. Vandaag echter (omdat ik nog twee reuze courgettes had liggen van de biologische boerderij) courgettesoep, afgemaakt met parmezaans kaas. Een makkelijk receptje. Ovenstokbroodje erbij. Zoveel soep dat er ook een portie de vriezer in gaat. Dus tzt een nog makkelijker dagje
Ik laat ook nog steeds de boodschappen thuis bezorgen. Voor de groente en het fruit heb ik echter een nieuwe webshop gezocht en gevonden, want van de plaatselijke dorpssuper werd ik niet altijd blij en bovendien is het assortiment groente/fruit heel beperkt, en nee, dat nodigt niet uit en maakt het vaak gewoon onmogelijk om lekkere salades te maken bij gebrek aan de juiste ingredienten.
Het vraagt wel de nodige planning vooruit, dus 1x in de week zit ik mijn boeken en mijn knipsels door te neuzen. Dan maak ik een lijstje wat we welke dag van de week gaan eten (met de goed houdbare produkten aan het eind), zoek nog wat fruit uit en eventueel groente voor de groentemix van Duc, (kan zoveel of zo weinig van iets kopen als ik wens) en maak dan mijn bestellingen op. Morgenmiddag komt de supermarkt bezorgen en 's avond de groenteman en dan kunnen we weer een week vooruit. Ik heb bij de groenteman bezorgkosten maar vroeger (uh, voor coronatijd dus) reed ik naar Zutphen en was dan ongeveer hetzelfde geld aan benzine kwijt en dan had ik nog steeds niet de kwaliteit die ik nu heb..
Ik heb deze week 2x bbq ingepland, mocht het gaan regenen (wat ik mij niet kan voorstellen want hier regent het nooit

) heb ik stokjes die ook onder de grill in de oven kunnen. Je moet wel met van alles rekening houden