Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door -Annemarie-
Elf schreef: zo 19 jul 2020, 11:06 Gisteren dorade van de bbq en allerlei bieten en uien gepoft om in een salade te verwerken :)
Ohhh, lekker, ziet er goed uit! :thumbup:

Wij doen ook vaak extra groenten en aardappels als de bbq toch aan staat. Of vlees wat daarna in de vriezer gaat. Meal prepping. :biggrin2:
Door - pien -
Eten jullie nog wel 's wat?

Na een periode van ongeïnspireerde salades en makkelijk voer ivm de warmte, vandaag ook iets makkelijks.
Ik had trek in kapsalon/vette hap maar dat bewaren we maar voor een dag dat geen van beiden iets aan het eten wil doen :P
Dus een bakje uit de vriezer getrokken met Marokkaanse lamsstoofpot met veel groenten erin, en couscous erbij.
Door Kaela
Soms ;D

Gister was ik bij vrienden en die gooiden de bbq aan. Voor mij een feestje (is een van de weinige dingen die mijn vega meneer echt niet leuk vind, dus wij bbqen nooit) en ze hadden reuze lekkere dingen.

Thuis zijn we volkomen inspiratieloos. We bestellen tegenwoordig de boodschappen online en dan heb je nooit dat je geïnspireerd raakt door wat je in de winkel ziet. Dus we bestellen nogal veel hetzelfde. Daarbij komt dat we 1 keer per week laten bezorgen en voor een hele week eten bedenken en goed houden is nogal een kunst.

Dus vandaag eten we een restje ovenfrieten, met oven(kaas)bitterballen en een potje doperwtjes-worteltjes. Morgen worden de kasten weer gevuld.
Door pike
- pien - schreef: ma 17 aug 2020, 17:25 Eten jullie nog wel 's wat?

Na een periode van ongeïnspireerde salades en makkelijk voer ivm de warmte, vandaag ook iets makkelijks.
Kaela schreef:Soms ;D

Gister was ik bij vrienden en die gooiden de bbq aan. Voor mij een feestje (is een van de weinige dingen die mijn vega meneer echt niet leuk vind, dus wij bbqen nooit) en ze hadden reuze lekkere dingen.

Thuis zijn we volkomen inspiratieloos. We bestellen tegenwoordig de boodschappen online en dan heb je nooit dat je geïnspireerd raakt door wat je in de winkel ziet. Dus we bestellen nogal veel hetzelfde. Daarbij komt dat we 1 keer per week laten bezorgen en voor een hele week eten bedenken en goed houden is nogal een kunst.

Dus vandaag eten we een restje ovenfrieten, met oven(kaas)bitterballen en een potje doperwtjes-worteltjes. Morgen worden de kasten weer gevuld.
Wij eten nog steeds elke dag wat ;D

Met dat warme weer doorgaans lekkere salades of een bbq. Vandaag echter (omdat ik nog twee reuze courgettes had liggen van de biologische boerderij) courgettesoep, afgemaakt met parmezaans kaas. Een makkelijk receptje. Ovenstokbroodje erbij. Zoveel soep dat er ook een portie de vriezer in gaat. Dus tzt een nog makkelijker dagje :D

Ik laat ook nog steeds de boodschappen thuis bezorgen. Voor de groente en het fruit heb ik echter een nieuwe webshop gezocht en gevonden, want van de plaatselijke dorpssuper werd ik niet altijd blij en bovendien is het assortiment groente/fruit heel beperkt, en nee, dat nodigt niet uit en maakt het vaak gewoon onmogelijk om lekkere salades te maken bij gebrek aan de juiste ingredienten.
Het vraagt wel de nodige planning vooruit, dus 1x in de week zit ik mijn boeken en mijn knipsels door te neuzen. Dan maak ik een lijstje wat we welke dag van de week gaan eten (met de goed houdbare produkten aan het eind), zoek nog wat fruit uit en eventueel groente voor de groentemix van Duc, (kan zoveel of zo weinig van iets kopen als ik wens) en maak dan mijn bestellingen op. Morgenmiddag komt de supermarkt bezorgen en 's avond de groenteman en dan kunnen we weer een week vooruit. Ik heb bij de groenteman bezorgkosten maar vroeger (uh, voor coronatijd dus) reed ik naar Zutphen en was dan ongeveer hetzelfde geld aan benzine kwijt en dan had ik nog steeds niet de kwaliteit die ik nu heb..
Ik heb deze week 2x bbq ingepland, mocht het gaan regenen (wat ik mij niet kan voorstellen want hier regent het nooit >:( ) heb ik stokjes die ook onder de grill in de oven kunnen. Je moet wel met van alles rekening houden ::)
Door Lizzy
Kaela schreef: ma 17 aug 2020, 18:05 Soms ;D

Echt tot op detail had dit mijn tekst kunnen zijn ;D . Tot op het punt zelfs dat ik morgen de Ap ook verwacht :biggrin2: . OK, ik heb een zakje aardappelpuree gemaakt :biggrin2: . Aardappelpuree, uit een zakkie :o :biggrin2: (met sperzieboontjes) en Chili sin carne uit een blikkie!
Door Siberienne
Wij hadden vandaag onverwacht bezoek. En aangezien ik niet veel meegenomen heb aan servies en bestek beetje improviseren

‘Tapas’ gegeten
Sla met ook zevenblad en paardenbloem blad uit eigen tuin. Kleine tomaatjes met olijfolie en knoflook-pepermix uit de oven. Gerookte zalm, wat vleeswaren, 2 soorten Noorse kaas, focaccia, olijven, kyllingfinger en gebakken portabella. Toe vanille ijs met zelfgemaakte saus van bosbessen en zwarte bessen uit eigen tuin.

Kortom; je kunt in Noorwegen goed eten. Alleen niet teveel op prijskaartjes kijken als je lekker wil halen omdat je bezoek krijgt :biggrin2:
Door - pien -
Kaela schreef: ma 17 aug 2020, 18:05 Soms ;D

Heerlijk dat je zo genoten hebt van de bbq!
Misschien vindt jouw meneer het niks toevoegen maar zo'n bbq-smaakje van een echte kolenbbq is héérlijk! Ook op groenten of vega-burgers! En dan maak je meer groenten dan je nodig hebt en kun je nog een paar dagen van die smaak genieten!
Door - pien -
pike schreef: ma 17 aug 2020, 20:41 Wij eten nog steeds elke dag wat ;D

Met dat warme weer doorgaans lekkere salades of een bbq. Vandaag echter (omdat ik nog twee reuze courgettes had liggen van de biologische boerderij) courgettesoep, afgemaakt met parmezaans kaas. Een makkelijk receptje. Ovenstokbroodje erbij. Zoveel soep dat er ook een portie de vriezer in gaat. Dus tzt een nog makkelijker dagje :D

Ik laat ook nog steeds de boodschappen thuis bezorgen. Voor de groente en het fruit heb ik echter een nieuwe webshop gezocht en gevonden, want van de plaatselijke dorpssuper werd ik niet altijd blij en bovendien is het assortiment groente/fruit heel beperkt, en nee, dat nodigt niet uit en maakt het vaak gewoon onmogelijk om lekkere salades te maken bij gebrek aan de juiste ingredienten.
Het vraagt wel de nodige planning vooruit, dus 1x in de week zit ik mijn boeken en mijn knipsels door te neuzen. Dan maak ik een lijstje wat we welke dag van de week gaan eten (met de goed houdbare produkten aan het eind), zoek nog wat fruit uit en eventueel groente voor de groentemix van Duc, (kan zoveel of zo weinig van iets kopen als ik wens) en maak dan mijn bestellingen op. Morgenmiddag komt de supermarkt bezorgen en 's avond de groenteman en dan kunnen we weer een week vooruit. Ik heb bij de groenteman bezorgkosten maar vroeger (uh, voor coronatijd dus) reed ik naar Zutphen en was dan ongeveer hetzelfde geld aan benzine kwijt en dan had ik nog steeds niet de kwaliteit die ik nu heb..
Ik heb deze week 2x bbq ingepland, mocht het gaan regenen (wat ik mij niet kan voorstellen want hier regent het nooit >:( ) heb ik stokjes die ook onder de grill in de oven kunnen. Je moet wel met van alles rekening houden ::)
Nederland is een leuk land, maar het moest overdekt zijn :biggrin2:

Onze groentetasleverancier was met vakantie (3 weken) en Appie heeft niet zo heel veel keus in groenten en ik wil niet de hoofdprijs betalen :-X dus ik heb buitenbeentjes courgette en puntpaprika besteld, en dan met 2 aubergines daar iets leuks van brouwen :biggrin2: en proberen er elke keer géén ratatouille van te maken ;D
Siberienne schreef:Wij hadden vandaag onverwacht bezoek. En aangezien ik niet veel meegenomen heb aan servies en bestek beetje improviseren

‘Tapas’ gegeten
Sla met ook zevenblad en paardenbloem blad uit eigen tuin. Kleine tomaatjes met olijfolie en knoflook-pepermix uit de oven. Gerookte zalm, wat vleeswaren, 2 soorten Noorse kaas, focaccia, olijven, kyllingfinger en gebakken portabella. Toe vanille ijs met zelfgemaakte saus van bosbessen en zwarte bessen uit eigen tuin.

Kortom; je kunt in Noorwegen goed eten. Alleen niet teveel op prijskaartjes kijken als je lekker wil halen omdat je bezoek krijgt :biggrin2:
Mmmmm, heerlijke tapas! Genoeg zevenblad daar, anders heb ik nog wel wat voor je ;D
Zijn groenten/fruit/vlees nog steeds duur?
Door Siberienne
- pien - schreef: di 18 aug 2020, 09:51 Nederland is een leuk land, maar het moest overdekt zijn :biggrin2:

Onze groentetasleverancier was met vakantie (3 weken) en Appie heeft niet zo heel veel keus in groenten en ik wil niet de hoofdprijs betalen :-X dus ik heb buitenbeentjes courgette en puntpaprika besteld, en dan met 2 aubergines daar iets leuks van brouwen :biggrin2: en proberen er elke keer géén ratatouille van te maken ;D

Mmmmm, heerlijke tapas! Genoeg zevenblad daar, anders heb ik nog wel wat voor je ;D
Zijn groenten/fruit/vlees nog steeds duur?
Yep. Dus we letten wel een beetje op wat we kopen.
Door Tanna
Siberienne schreef: di 18 aug 2020, 13:39 Yep. Dus we letten wel een beetje op wat we kopen.

Och ja, ik herinner me dat ik met boodschappen doen halve komkommers zag liggen en die waren dan niet eens te betalen, je betaalde naar het gewicht.
Door Kim_S
Tanna schreef: di 18 aug 2020, 19:39 Och ja, ik herinner me dat ik met boodschappen doen halve komkommers zag liggen en die waren dan niet eens te betalen, je betaalde naar het gewicht.
Ik heb hier in Zweden vandaag ook de komkommers maar laten liggen, die waren omgerekend 1,50 euro voor een heel dun komkommertje van 20 cm...

Is Noorwegen vergelijkbaar met Zweden daarin? Of nog duurder?
Door Siberienne
Kim_S schreef: di 18 aug 2020, 20:42 Ik heb hier in Zweden vandaag ook de komkommers maar laten liggen, die waren omgerekend 1,50 euro voor een heel dun komkommertje van 20 cm...

Is Noorwegen vergelijkbaar met Zweden daarin? Of nog duurder?
De prijs van de komkommer heb ik verdrongen. Hij was goed en lekker 😋
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door