Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pearlsofpassion schreef: ↑ma 17 aug 2020, 11:31 Jonge dieren durven meer.Of het zijn stiekum 'haantjes'![]()
Doranto schreef: ↑ma 17 aug 2020, 14:54 Jonge kippen vliegen sowieso veel hoger dan de oudere (hier althans) en zoeken ook veel hogere zitplaatsen op. Hier hebben ze toen ze jong waren zelfs ooit boven op het schuurdak gezeten. Hoe ze daar op zijn gekomen is nog steeds een raadsel. Maar als ze ouder worden doen ze dat niet meer.Tenzij ze pas op latere leeftijd ontdekken dat ze die vleugels kunnen gebruiken om te vliegen. Wanneer Hadewych tegenwoordig merkt dat ik eraan kom (meestal omdat Filomène enthousiast begint te gakken dan), neemt ze een aanloop en dan vliegt ze de laatste meters tot aan de poort. Ik wist niet wat ik zag, de eerste keer!
pearlsofpassion schreef: ↑di 18 aug 2020, 14:49 Oei, dat was dan wel verkeerd ingeschat ja.
Das het voordeel van kippen van verschillende grootte. Weet je vrij eenvoudig welk ei van wie is.
Nu acht weken, je kuikens, dan zal het eerste ei wss pas voor het voorjaar zijn.![]()
Ik denk ook dat mijn meisje binnenkort gaat leggen. Niet omdat ze 20 weken wordt hoor. Want dat zijn legkippen die rond 20 weken gaan leggen. Bij individuele rassen durft dat al eens anders zijn. Zo gaan Brahma's later leggen omdat ze trager opgroeien. Maar krielen leggen dan weer sneller... Dus daaruit weet je niets over haar kruising cochin en Brahma kriel zijnde.Maar haar gezicht, en kam en lellen worden duidelijk roder en dat is wel een teken dat het eerste ei eraan zou kunnen gaan komen.
Ik vind het wel een gek idee. Een ei van haar. Ze is nog zo jong! En mijn kuikentje.![]()