Angelique schreef: ↑za 15 aug 2020, 11:01
Als je ergens vraagtekens bijzet ben je in deze al een complotdenker en uiteraard een aanhanger van extreem rechts of links. Scheelt dat je momenteel in nederland al vlot extreem bent. Je hoeft alleen maar af en toe een afwijkende mening van de msm te hebben.
Volgzame niet zelfnadenkende schapen moeten we hebben. En ja, er lopen mensen rond met rare vergezochte gedachtenkronkels, maar het valt toch lastig te ontkennen dat er wel her end er in deze crisis rare agendaatjes worden afgewerkt en hoe fijn is dat als trekpopmedia om iedere andersdenkende weg te zetten als extrem links of rechts aluhoedjesgekkie.
Echt, een toponderzoek.
Geloven in de theorieën die in dit onderzoek als stelling zijn gebruikt is toch werkelijk iets heel anders als geloven dat de crisis her en der wordt gebruikt/misbruikt voor eigen gewin of om zaken door te drukken.
Het eerste impliceert een plan met vele betrokkenen om een pandemie te creëren om een vooraf bepaald doel te bereiken. Ipv gebruik maken van de paniek/crisis/onwetendheid/angst/etc die er is (evt door deze eerst zelf te versterken). Dit laatste gebeurd ongetwijfeld overal ter wereld op dit moment. Door overheden maar ook door politieke partijen en bedrijven.
Dat aan stemmers hun politieke voorkeur wordt gevraagd is onderzoekstechnisch niet zo raar, dat gebeurt wel vaker, en zeker niet nu corona is brede zin politiek wordt gemaakt. Wat mij wel stoort is de manier waarop partijen (en dus hun kiezers) worden geframed als extreem links of rechts.
In de msm zie ik juist best veel aandacht voor andersdenkenden mbt de aanpak van corona. Al in april heb ik uitgebreide artikelen gelezen van bijv Ira Helsloot en Damiaan Denys die op dat moment toch een heel andere mening hadden dan de goegemeente.