Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Ina schreef:
Ik zag hem voorbij komen en heb geen idee wat het doel van het filmpje is, maar na 20 seconden was het voor mij al klaar toen de opmerking gemaakt werd 'je kunt geen vaccin maken voor virussen' gevolgd door 'doordat het virus constant muteert kan je er geen vaccin voor maken' ...... klik.....weg.....
Als die des-informatie en zogenaamde kennis wordt ik een beetje moe van en steek er geen tijd en energie meer in.....heeft dat lampie schijnbaar nooit van pokken, rodehond etc wat gelukkig allemaal 'onder controle' is dankzij een vaccin
Dat was ook mijn reactie inderdaad....

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Kaio
:???: er zijn toch een hele hoop vaccins juist tegen virussen :???:

Je kunt je twijfels hebben bij een vaccin tegen corona, of het alleen inzetten op een vaccin, maar je helpt je punt niet te maken door poep te praten he :biggrin2:
Door Lizzy
hannabelgje schreef: vr 14 aug 2020, 20:14 Hier in Belgie nog erg veel aandacht in het nieuws hoor. Brandhaarden in Brussel, Luik en Antwerpen. Allemaal extra maatregelen in die regio's.

Iemand het stukje gezien van Jesse van der Velde bij Giel Beelen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ja, net als Ina, een paar seconden. Wat een gelul, excuseer mijn Frans. Wat dacht je van Parvo en Hondenziekte en HCC? Allemaal virussen. Daar vaccineren we onze honden tegen, doen we dat niet: gaan er weer kweet-niet-hoeveel pups dood aan virussen die we nu best aardig onder controle hebben, mits we onze pups vaccineren. Echt, wat een hoop gelul in de ruimte. Ik heb me van de week ook nog aan een andere jodocus zitten irriteren. Wat een gek. Moet je kijken:

https://www.gezondwereldnieuws.com/een- ... IUgSPgqlP4

Het ergste is dat er mensen zijn die het geloven :(
Door doranto
Lizzy schreef: za 15 aug 2020, 08:17 Ja, net als Ina, een paar seconden. Wat een gelul, excuseer mijn Frans. Wat dacht je van Parvo en Hondenziekte en HCC? Allemaal virussen. Daar vaccineren we onze honden tegen, doen we dat niet: gaan er weer kweet-niet-hoeveel pups dood aan virussen die we nu best aardig onder controle hebben, mits we onze pups vaccineren. Echt, wat een hoop gelul in de ruimte. Ik heb me van de week ook nog aan een andere jodocus zitten irriteren. Wat een gek. Moet je kijken:

Gelukkig is het een minderheid, anders zou je echt doodsbang moeten worden.
Door Angelique
Anne in Zweden schreef: vr 14 aug 2020, 17:13 Misschien omdat de Zweden nergens welkom zijn en niemand uit andere landen in Zweden op vakantie wil (met uitzondering van Kim :biggrin2: )? Ik weet het niet. Maar het is wel een uitgangspunt geweest van het beleid hier, en als belangrijk argument tegen lockdowns gebruikt: een golfbeweging van dalende en stijgende ziektegevallen voorkomen. Want zodra je mensen na een lockdown weer de vrijheid geeft, zal het aantal gevallen weer stijgen, en iedere volgende lockdown stuit op steeds meer weerstand bij de bevolking omdat mensen het beu zijn. En die voorspelling lijkt inderdaad uit te komen.

Nou ja, niet wil, mensen willen er wel heen, maar Zweden is voor nederland nog steeds oranje en wordt reizen ernaartoe sterk afgeraden en je dient bij thuiskomst 14 dagen in quarantaine te gaan. Zal waarschijnlijk andersom net zo gelden dat de zweden maar op weinig plekken welkom zijn. Net als belgen en met wat pech, wij straks ook weer.
Door Siberienne
Lizzy schreef: za 15 aug 2020, 08:17 Ja, net als Ina, een paar seconden. Wat een gelul, excuseer mijn Frans. Wat dacht je van Parvo en Hondenziekte en HCC? Allemaal virussen. Daar vaccineren we onze honden tegen, doen we dat niet: gaan er weer kweet-niet-hoeveel pups dood aan virussen die we nu best aardig onder controle hebben, mits we onze pups vaccineren. Echt, wat een hoop gelul in de ruimte. Ik heb me van de week ook nog aan een andere jodocus zitten irriteren. Wat een gek. Moet je kijken:

Dit is wel heel hilarisch.
En er zullen vast mensen zijn die het geloven, dat geloof ik direct. Maar gelukkig zal dat een minderheid zijn. Althans, dat hoop ik dan maar....
Door Siberienne
Kaio schreef: za 15 aug 2020, 07:29 :???: er zijn toch een hele hoop vaccins juist tegen virussen :???:

Je kunt je twijfels hebben bij een vaccin tegen corona, of het alleen inzetten op een vaccin, maar je helpt je punt niet te maken door poep te praten he :biggrin2:
Het enige wat wel zo is; er zijn geen echt goede vaccins tegen luchtwegvirussen bij mensen...
Griepvaccin mag elk jaar opnieuw en dat is ook nog eens geen heel effectief vaccin.
Tegen RS, ‘gewone Corona’, rhinovirus, SARS, MERS CoV ; het is allemaal nog niet gelukt. Tegen een luchtweg virus is het gewoon lastiger als tegen bv een hepatitis virus.
Door Angelique
pluk schreef: za 15 aug 2020, 10:10 Zo'n 10% gelooft in de complottheorieën.
https://www.trouw.nl/binnenland/een-op- ... ~bd98ce41/
Als je ergens vraagtekens bijzet ben je in deze al een complotdenker en uiteraard een aanhanger van extreem rechts of links. Scheelt dat je momenteel in nederland al vlot extreem bent. Je hoeft alleen maar af en toe een afwijkende mening van de msm te hebben.
Volgzame niet zelfnadenkende schapen moeten we hebben. En ja, er lopen mensen rond met rare vergezochte gedachtenkronkels, maar het valt toch lastig te ontkennen dat er wel her end er in deze crisis rare agendaatjes worden afgewerkt en hoe fijn is dat als trekpopmedia om iedere andersdenkende weg te zetten als extrem links of rechts aluhoedjesgekkie.

Echt, een toponderzoek.
Door Angelique
Siberienne schreef: za 15 aug 2020, 10:56 Het enige wat wel zo is; er zijn geen echt goede vaccins tegen luchtwegvirussen bij mensen...
Griepvaccin mag elk jaar opnieuw en dat is ook nog eens geen heel effectief vaccin.
Tegen RS, ‘gewone Corona’, rhinovirus, SARS, MERS CoV ; het is allemaal nog niet gelukt. Tegen een luchtweg virus is het gewoon lastiger als tegen bv een hepatitis virus.
Die Fauci had vorige week ook ergens gezegd dat de verwachting was dat welk vaccin (als in...door wie ontwikkeld) dan ook, nooit meer dan voor 50% van de mensen zou gaan werken en dat er dan ook nog jaarlijks herhaald zou moeten worden (en hoe belangrijk het was dat men wat meer ook ging inzetten op onderzoek naar behandelmethodes)
Door doranto
Angelique schreef: za 15 aug 2020, 11:01 Als je ergens vraagtekens bijzet ben je in deze al een complotdenker en uiteraard een aanhanger van extreem rechts of links. Scheelt dat je momenteel in nederland al vlot extreem bent. Je hoeft alleen maar af en toe een afwijkende mening van de msm te hebben.
Volgzame niet zelfnadenkende schapen moeten we hebben. En ja, er lopen mensen rond met rare vergezochte gedachtenkronkels, maar het valt toch lastig te ontkennen dat er wel her end er in deze crisis rare agendaatjes worden afgewerkt en hoe fijn is dat als trekpopmedia om iedere andersdenkende weg te zetten als extrem links of rechts aluhoedjesgekkie.

Echt, een toponderzoek.
Ik heb het onderzoek zelf niet gelezen, maar als ik goed begrijp wat jij bedoelt dan is het aantal complotdenkers dus in werkelijkheid nog lager? Daar kan ik dan alleen maar blij van worden.
Door pluk
Angelique schreef: za 15 aug 2020, 11:01 Als je ergens vraagtekens bijzet ben je in deze al een complotdenker en uiteraard een aanhanger van extreem rechts of links. Scheelt dat je momenteel in nederland al vlot extreem bent. Je hoeft alleen maar af en toe een afwijkende mening van de msm te hebben.

Echt, een toponderzoek.
Geloven in de theorieën die in dit onderzoek als stelling zijn gebruikt is toch werkelijk iets heel anders als geloven dat de crisis her en der wordt gebruikt/misbruikt voor eigen gewin of om zaken door te drukken.
Het eerste impliceert een plan met vele betrokkenen om een pandemie te creëren om een vooraf bepaald doel te bereiken. Ipv gebruik maken van de paniek/crisis/onwetendheid/angst/etc die er is (evt door deze eerst zelf te versterken). Dit laatste gebeurd ongetwijfeld overal ter wereld op dit moment. Door overheden maar ook door politieke partijen en bedrijven.

Dat aan stemmers hun politieke voorkeur wordt gevraagd is onderzoekstechnisch niet zo raar, dat gebeurt wel vaker, en zeker niet nu corona is brede zin politiek wordt gemaakt. Wat mij wel stoort is de manier waarop partijen (en dus hun kiezers) worden geframed als extreem links of rechts.

In de msm zie ik juist best veel aandacht voor andersdenkenden mbt de aanpak van corona. Al in april heb ik uitgebreide artikelen gelezen van bijv Ira Helsloot en Damiaan Denys die op dat moment toch een heel andere mening hadden dan de goegemeente.
Door wenchew
vanhaut schreef: wo 05 aug 2020, 00:55 Overigens was ik gister op Schiphol om kind weg te brengen. En het is daar echt heel rustig
Dus het is niet zo dat er weer mensen masa’s met vliegtuig weg gaan.
Mijn schoonzus vertrekt dinsdag weer naar Amerika, en zowel op de heen als de terugweg mochten er maar 70 mensen in het vliegtuig.. (ipv 350?)
Door wenchew
Doranto schreef: za 15 aug 2020, 11:30 Ik heb het onderzoek zelf niet gelezen, maar als ik goed begrijp wat jij bedoelt dan is het aantal complotdenkers dus in werkelijkheid nog lager? Daar kan ik dan alleen maar blij van worden.
Alle kritische mensen met vragen worden onder de complotdenkers geschaard...
Ik dus, met een kritisch oog naar corona en zijn maatregelen kijkend, wordt dus geschaard onder de complotdenkers, terwijl alle andere "complotten", mij compleet voorbij gaan/vreemd zijn..

Wel denk ik dat er achter de schermen een smerig spelletje gespeeld wordt, maar dat heeft weinig te maken met complotdenken...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door