Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Tja aangezien het hier stil bleef over Zweden dacht ik wel dat het daar nou niet zo slecht zou gaan.....anders werd dat heus wel genoemd. ::)

Voor de rest is natuurlijk afwachten. Wellicht is er in Zweden minder vakantie verkeer geweest.
Maar wellicht ook al een veel grote *durfikhethardoptezeggen* groepsimmuniteit opgebouwd? Juist door mensen niet te isoleren en niet alles stil te leggen?
Door Ina
Kaio schreef: vr 14 aug 2020, 16:43 Tja aangezien het hier stil bleef over Zweden dacht ik wel dat het daar nou niet zo slecht zou gaan.....anders werd dat heus wel genoemd. ::)

Voor de rest is natuurlijk afwachten. Wellicht is er in Zweden minder vakantie verkeer geweest.
Maar wellicht ook al een veel grote *durfikhethardoptezeggen* groepsimmuniteit opgebouwd? Juist door mensen niet te isoleren en niet alles stil te leggen?

Op zich zien de cijfers er niet echt heel anders uit als bij ons toch?
Als je het aantal besmettingen in augustus ziet zijn die op de meeste dagen (in aug.) ver boven de 250.....of lees ik de grafiekjes fout?
Door Lizzy
Ina schreef: vr 14 aug 2020, 16:55 Op zich zien de cijfers er niet echt heel anders uit als bij ons toch?
Als je het aantal besmettingen in augustus ziet zijn die op de meeste dagen (in aug.) ver boven de 250.....of lees ik de grafiekjes fout?
Maar bij ons zit er toch een flinke stijgende lijn in? In Zweden dus niet. Tenminste, als ik goed kijk :biggrin2:
Lizzy schreef: vr 14 aug 2020, 16:30 Dank je wel Anne. Dat is toch wel interessant. Terwijl in de rest van Europa alles weer stijgt daalt het in Zweden :g:
Misschien omdat de Zweden nergens welkom zijn en niemand uit andere landen in Zweden op vakantie wil (met uitzondering van Kim :biggrin2: )? Ik weet het niet. Maar het is wel een uitgangspunt geweest van het beleid hier, en als belangrijk argument tegen lockdowns gebruikt: een golfbeweging van dalende en stijgende ziektegevallen voorkomen. Want zodra je mensen na een lockdown weer de vrijheid geeft, zal het aantal gevallen weer stijgen, en iedere volgende lockdown stuit op steeds meer weerstand bij de bevolking omdat mensen het beu zijn. En die voorspelling lijkt inderdaad uit te komen.
Ina schreef: vr 14 aug 2020, 16:55 Op zich zien de cijfers er niet echt heel anders uit als bij ons toch?
Er zijn nog steeds wel nieuwe besmettingen, maar de curve als geheel daalt. Terwijl elders in de wereld het aantal besmettingen juist weer stijgt. Die stijging is hier (nog) niet te zien. Maar binnenkort gaan de scholen weer open, misschien dat dat een nieuwe stijging veroorzaakt. We zullen het zien.
Kaio schreef: vr 14 aug 2020, 16:43 Tja aangezien het hier stil bleef over Zweden dacht ik wel dat het daar nou niet zo slecht zou gaan.....anders werd dat heus wel genoemd. ::)

Hetzelfde geldt voor de media. Daar hoor en lees je niets meer over Zweden - ik beschouw dat ook maar als een teken dat Zweden het in deze fase helemaal niet zo slecht doet. :biggrin2:
Door Lizzy
Ik hoor eigenlijk over andere landen nauwelijks iets. Corona is volgens mij gewoon niet meer zo hot voor de media.

Maar goed, ja, ik denk dat er wel wat in zit. Je versoepelt, de besmettingen nemen toe. En kennelijk doe je daar niet zoveel aan want niet alleen in NL loopt het aantal besmettingen meer op. En het lijkt of de mensen de bips afvegen met corona-maatregelen.

Zweden was lekker tegendraads maar misschien gaat het ze toch wat opleveren. We gaan het zien.
Door Ina
Dat klopt inderdaad....bij ons schuiven ze langzamerhand weer naar boven.
Maar hier wordt ook steeds meer getest, dus krijg je ook andere uitslagen....geen idee hoe dat in Zweden zit.

Hoe dan ook zijn onze grafiekjes misschien feitelijk niet echt schrikbarend....maar het stemt mij toch niet heel erg vrolijk dat ze nu dit al laten zien......hoe dan straks na de vakantie als iedereen weer naar school/werk gaat :(
Door Kaio
Anne in Zweden schreef: vr 14 aug 2020, 17:18 Hetzelfde geldt voor de media. Daar hoor en lees je niets meer over Zweden - ik beschouw dat ook maar als een teken dat Zweden het in deze fase helemaal niet zo slecht doet. :biggrin2:
oja sorry dat bedoelde ik met hier, het nieuws enzo dat we hier krijgen. Want toen er even meer gevallen waren werd dat groots uitgemeten en nu hoorde we niks er over....
We gaan het zien.
Anne in Zweden schreef:
Misschien omdat de Zweden nergens welkom zijn en niemand uit andere landen in Zweden op vakantie wil (met uitzondering van Kim :biggrin2: )? Ik weet het niet. Maar het is wel een uitgangspunt geweest van het beleid hier, en als belangrijk argument tegen lockdowns gebruikt: een golfbeweging van dalende en stijgende ziektegevallen voorkomen. Want zodra je mensen na een lockdown weer de vrijheid geeft, zal het aantal gevallen weer stijgen, en iedere volgende lockdown stuit op steeds meer weerstand bij de bevolking omdat mensen het beu zijn. En die voorspelling lijkt inderdaad uit te komen.
Ja denk dat dat psychisch inderdaad problematischer is...Je merkt het ook steeds meer onrust en weerstand en meer werkloosheid , ook niet bepaald bevorderlijk.
En voor mij ook die mondmaskers.... :-X Welcome to China 2.0 denk ik dan wel eens ::) (en dan niet alleen vanwege de maskers)
En dan lees je weer over een studie waarin aerosolen een belangrijke rol lijken te spelen, dus die 1,5 meter heb je niks aan dan ....en die maskers ook niet....
Door Siberienne
Lizzy schreef: vr 14 aug 2020, 17:23 Ik hoor eigenlijk over andere landen nauwelijks iets. Corona is volgens mij gewoon niet meer zo hot voor de media.

Maar goed, ja, ik denk dat er wel wat in zit. Je versoepelt, de besmettingen nemen toe. En kennelijk doe je daar niet zoveel aan want niet alleen in NL loopt het aantal besmettingen meer op. En het lijkt of de mensen de bips afvegen met corona-maatregelen.

Zweden was lekker tegendraads maar misschien gaat het ze toch wat opleveren. We gaan het zien.

Heel veel landen hebben flinke stijgingen; Belgie (mn regio Antwerpen) Frankrijk, Spanje, Tsjechië, Griekenland nu ook (gespaard bij de eerste golf, nu stijgt het aantal wel)

De Noren zijn nogal streng en maken veel landen rood, vandaar dat ik het een beetje volg. In Noorwegen zijn nu ook verschillende uitbraken, o.a. Een op een cruis schip (Hurtigruten) en in de regio Oslo gerelateerd aan huisfeesten en reizigers.

Op de ECDC website staan tabellen met aantallen en trends. https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea
Door Kaio
Ik las ook dat in Duitsland 1 op de 4 gevallen door vakantiereizen veroorzaakt werd.
Best wel wat dus. Dus dat zou nadat iedereen weer is gaan werken weer mee kunnen vallen, ook niet zo veel andere vrije tijdsbestedingen.
Maar ja dan heb je het schoolgebeuren ook nog, Moeten we kinderen dan nog een half jaar thuishouden ?
tja, dat is voor hele hoop andere dingen ook niet goed voor ze :-\ :-\ :-\
Door dinky89
De eerste middelbare school heeft in ieder geval mondkapjesplicht ingesteld: https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ool-assen/
En dat is hier in het noorden waar de besmettingsgraad laag is.

Hoorde dat Zweden en nederland qua economie ongeveer evenveel krimp hebben terwijl in het begin werd gezegd dat de economie in Zweden minder zou krimpen omdat er geen lockdown was.
Laatst gewijzigd door dinky89 op vr 14 aug 2020, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kaio
tja ik blijf het als schijnveiligheid zien.
Zeker als er verspreid wordt via aerosolen en dus ook ventilatiesystemen. Vrees dat dat een groot probleem gaat worden van de winter. Ook het goed ventileren...
Mijn mening veel te weinig aandacht voor geweest.

De eerste scholen in Duitsland zijn trouwens alweer dicht na 1 dag ....
Door hannabelgje
Hier in Belgie nog erg veel aandacht in het nieuws hoor. Brandhaarden in Brussel, Luik en Antwerpen. Allemaal extra maatregelen in die regio's.

Iemand het stukje gezien van Jesse van der Velde bij Giel Beelen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Ina
hannabelgje schreef: vr 14 aug 2020, 20:14 Hier in Belgie nog erg veel aandacht in het nieuws hoor. Brandhaarden in Brussel, Luik en Antwerpen. Allemaal extra maatregelen in die regio's.

Iemand het stukje gezien van Jesse van der Velde bij Giel Beelen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ik zag hem voorbij komen en heb geen idee wat het doel van het filmpje is, maar na 20 seconden was het voor mij al klaar toen de opmerking gemaakt werd 'je kunt geen vaccin maken voor virussen' gevolgd door 'doordat het virus constant muteert kan je er geen vaccin voor maken' ...... klik.....weg.....
Als die des-informatie en zogenaamde kennis wordt ik een beetje moe van en steek er geen tijd en energie meer in.....heeft dat lampie schijnbaar nooit van pokken, rodehond etc wat gelukkig allemaal 'onder controle' is dankzij een vaccin
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door