Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
sam28 schreef: do 13 aug 2020, 17:24 Ooh wat een goeie, dat ga ik vannacht doen!!!
En 19 gr vrijdag?? Waar woon jij?? :o :o :o
Hier wordt het nog gewoon heet. Morgen wordt het 26 gr en volgende week vr 23. Maar 23 is acceptabel, voor mij te warm maar wel acceptabel.
Zo'n 8 km van de kust. O, ik zie nu dat het hier vrijdag ook gewoon 24 wordt ipv 19C ::) Nou ja, 19 hoeft ook niet maar het leek me wel lekker tussendoor :biggrin2:
23 is voor mij ook te warm, maar acceptabel.
Mijn fijnste temperatuur is zo 16-18C, dan kan ik nog wat doen zonder oververhit te raken. 20C voelt voor mij genoeg als ZOMER :D
Maar : ik ben al blij dat juli zonder hitte voorbij is gegaan...ik heb dit jaar geen emigratieplannen naar Schotland gemaakt ;D
En de mensen die zeiken over herfst of winter : op kou en regen (okee, regen is nooit fijn, behalve motregen :biggrin2: ) kun je je kleden, deze warmte is gewoon afzien :-X :-X :-X Dat is mijn mening en daar moet u het mee doen :biggrin2:
Door Kaela
- pien - schreef: vr 14 aug 2020, 09:24 Zo'n 8 km van de kust. O, ik zie nu dat het hier vrijdag ook gewoon 24 wordt ipv 19C ::) Nou ja, 19 hoeft ook niet maar het leek me wel lekker tussendoor :biggrin2:
23 is voor mij ook te warm, maar acceptabel.
Mijn fijnste temperatuur is zo 16-18C, dan kan ik nog wat doen zonder oververhit te raken. 20C voelt voor mij genoeg als ZOMER :D
Maar : ik ben al blij dat juli zonder hitte voorbij is gegaan...ik heb dit jaar geen emigratieplannen naar Schotland gemaakt ;D
En de mensen die zeiken over herfst of winter : op kou en regen (okee, regen is nooit fijn, behalve motregen :biggrin2: ) kun je je kleden, deze warmte is gewoon afzien :-X :-X :-X Dat is mijn mening en daar moet u het mee doen :biggrin2:
Ja kou kun je je op kleden, maar toch vind ik de tijden dat ik elke avond na het avondeten afkoel tot niveau ijsklomp, ongeacht veel warme kleding, dekentjes en de kachel ook niet fijn.

Ik vind 20-24 graden prima. Draag graag een korte broek, maar dat je dan nog wel wat kan doen. Iets koeler is ook wel goed, maar dan met lange broek. Dat is dan net ietsje minder leuk.
Door src_esther
Hier is het binnen 24,5ºC. We hebben 0 regen gehad. Werd om 4 uur wakker en zag zeker 15 minuten lang rondom ons een stroboscoop aan de hemel. Heel soms een beetje gerommel, af en toe een windvlaag, verder niets.
Door smulpaap
Hier ook liever ijskoude winters , regen storm mist . Het maakt me allemaal niet uit
Daar kun je je op kleden . Tot 18 graden vind ik wel lekker , maar die gore hitte >:(
Tut is sinds een ruime week volledig uit haar panty gegaan . :biggrin2: :D die had heel wat energie over . Net wild West met twee speelkameraadjes . Daarna 20 minuten rustig gezeten ,we moesten ook nog naar huis lopen :biggrin2: eigenlijk was het nog te warm voor al die wilde fratsen .nu ligt het voldaan te slapen
Door dinky89
Net even via buienradar gekeken hoeveel neerslag er nou vannacht is gevallen. Zegt hier 2,4 dus bijna niets. Wel zie ik bij de huidige temperatuur dat het hier buiten het koelste is van Nederland met 20,5 graden :D Ondanks dat ik vannacht vrijwel niet heb geslapen door de warmte en het onweer heb ik het idee dat ik weer beetje begin te leven.

Mijn ideale zomertemperatuur ligt tussen de 20 en 25 graden. Lekker weer voor zomerkleding en je kan tenminste nog iets doen. Mij hoor je dan ook niet klagen over de huidige buitentemperatuur :cool:
Door eelke
We hebben wel geluk dat dit in augustus gebeurde, en niet in juli...met meer zonuren per dag. Heerlijk dat alles nu open kan blijven vandaag!
Door - pien -
Tanna schreef: do 13 aug 2020, 18:43 We hebben een AireRyder Cosmos, maar ik ben bang dat hij op het moment niet te leveren is. Ik wilde er vorige zomer eentje bij voor in de keuken maar daar heb ik haast een jaar op moeten wachten.
Die boven het bed draait nu op standje 6 en dan hoor je hem wel, maar we vallen toch gewoon in slaap. En ik trek zelfs in de loop van de nacht het dekbed over me heen........

Maar ooit......ooit komt er net als in ons vorige huis echte airconditioning!

https://www.plafondventilator.nl/conten ... osmos.html
Aha, dankjewel! Ik ga eens zoeken!

Zijn er mensen met een watercooler? Is dat wat of maakt het een hoop lawaai en levert het weinig op?
Kaela schreef:
Ja kou kun je je op kleden, maar toch vind ik de tijden dat ik elke avond na het avondeten afkoel tot niveau ijsklomp, ongeacht veel warme kleding, dekentjes en de kachel ook niet fijn.

Ik vind 20-24 graden prima. Draag graag een korte broek, maar dat je dan nog wel wat kan doen. Iets koeler is ook wel goed, maar dan met lange broek. Dat is dan net ietsje minder leuk.
Oei! Dat is wel heel koud :-\
eelke schreef:Hier is 26 mm regen gevallen, en het is nu 17,5 buiten. Heerlijk!
Ik heb het gister voor elkaar gekregen, met een kruk en kookboeken en een ventilator! Zonder ducttape :P
Er waait heerlijk koele lucht naar binnen :yeah:

Hier heeft het wat geflitst en gebommeld, geen fatsoenlijk onweer en al helemaal geen regen ::) Jammer...
Door MillyMol
Het weer hier in zuidwest Hongarije lijkt dit jaar erg op dat in Nederland de afgelopen weken en gaat qua weertype verandering zelfs een beetje gelijk op: hitte en regelmatig enorme onweersbuien. Het pad in mijn tuin, dat naar beneden loopt, verandert dan in een riviertje. Als daarna de zon weer gaat schijnen is de luchtvochtigheid groot. Ik heb nog nul keren de tuin hoeven sproeien.

Ik heb toen ik hier aankwam een mobiele airco gekocht voor in het gastenverblijf en ik maak er zonder schuldgevoel gebruik van. De mannen ook trouwens. :cool:

P.s. Binnenkort wat nieuwe foto’s van de vorderingen van de verbouwing. Spoiler alert: rood = zwart. ;)
Door pearlsofpassion
Hier is het gelukkig nog gewoon 20 graden 's nachts. Lekker. Overdag nog rond de 25 graden voor de volgende week. Tussen 23 en 29. Ideaal. Genieten.
Minder hoeft voor mij echt niet.

Hier is gisteren 1 bui gevallen, even hevig maar niet overdreven. Net goed.
Mijn zus echter heeft water binnen gehad. Ook kort maar heel hevig waardoor de straat onder stond en het dus binnen kwam. Water liep net niet in de auto's in de garage. :-X
Ze zijn er eigenlijk nog goed vanaf gekomen. Had nog veel erger gekund. Alleen die modder die je daarna overal vanaf mag poetsen. Bleh.
Door pearlsofpassion
MillyMol schreef: vr 14 aug 2020, 11:43 Het weer hier in zuidwest Hongarije lijkt dit jaar erg op dat in Nederland de afgelopen weken en gaat qua weertype verandering zelfs een beetje gelijk op: hitte en regelmatig enorme onweersbuien. Het pad in mijn tuin, dat naar beneden loopt, verandert dan in een riviertje. Als daarna de zon weer gaat schijnen is de luchtvochtigheid groot. Ik heb nog nul keren de tuin hoeven sproeien.

Ik heb toen ik hier aankwam een mobiele airco gekocht voor in het gastenverblijf en ik maak er zonder schuldgevoel gebruik van. De mannen ook trouwens. :cool:

P.s. Binnenkort wat nieuwe foto’s van de vorderingen van de verbouwing. Spoiler alert: rood = zwart. ;)
Klinkt fijn.

Hoe is het daar normaal 's zomers? Toch ook warm zou ik denken? Dus dan hou je daar ook van als je naar daar verhuist?
Door Laika
Hier is een klein buitje gevallen. Lang niet genoeg voor de tuin of om af te koelen.
Als er een land bestaat waar het altijd rond de 21 graden is dan emigreer ik daarheen.
Zowel kou als warmte vindt mijn lijf niet leuk.

Om de temperatuur binnen draaglijk te houden dubben we al een poosje tussen een airco of rolluiken aan de buitenkant. Het lawaaiige en electrosmog veroorzakende + stroomslurpende van een airco staat me tegen. Heeft nog iemand (ik weet dat Kim rolluiken heeft) rolluiken, en helpen die voldoende tegen de warmte?
Door eelke
- pien - schreef: vr 14 aug 2020, 11:39 Aha, dankjewel! Ik ga eens zoeken!

Zijn er mensen met een watercooler? Is dat wat of maakt het een hoop lawaai en levert het weinig op?

Ik heb het gister voor elkaar gekregen, met een kruk en kookboeken en een ventilator! Zonder ducttape :P

Hier heeft het wat geflitst en gebommeld, geen fatsoenlijk onweer en al helemaal geen regen ::) Jammer...
Ja, dat helpt wel wat he, die ventilator zo :)
Door Kaio
- pien - schreef: vr 14 aug 2020, 11:39 Aha, dankjewel! Ik ga eens zoeken!

water cooler?
Je bedoelt zo'n apparaat met ventilator en een bak water met koelpatronen?
Ja dat zorgt voor een fris briesje, moet wel eens per dag de patronen omwisselen. En het haalt natuurlijk niet de luchtvochtigheid omlaag. Maakt wel stuk minder lawaai dan een mobiele airco
Door Basil
Hier staat zo'n air/watercooler in de woonkamer.
Het was hier op zijn warmst 26,5 graden, zonder dat ding een graad of 2 warmer.
Ik wissel de cool en ventilator stand af of de combistand. Bij droge warmte heel fijn maar bij drukkend weer wordt het te vochtig en dan juist benauwd.
En hij maakt ook genoeg herrie helaas.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door