Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
eelke schreef: wo 12 aug 2020, 13:50 Ventilator in het raam zetten, dan blaast ie de koude lucht naar binnen.

Nou ja, koude lucht, iets minder warme lucht ;-)
Hoe breed is jouw vensterbank ;D
Wij hebben ventilatoren-met-grote-voeten, die blijven nooit in hun eentje staan in de vensterbank.
Door Kaio
- pien - schreef:
Hoe breed is jouw vensterbank ;D
Wij hebben ventilatoren-met-grote-voeten, die blijven nooit in hun eentje staan in de vensterbank.
Ik zeg: duct tape :biggrin2:
- pien - schreef:
:-*
Ik heb iets geweldigs ontdekt, heb 't ooit gelezen dat ze dat doen in de tropen : maak een doek nat (theedoek, handdoek, whatever) en leg het over je heen in bed, beste idee ooit!
Als je dan genoeg afgekoeld bent kun je je lakentje weer over je heen doen (ik lig onder een dekbedovertrek) en verder slapen, of je blijft onder je natte lappie liggen...maar het werkt fantastisch!
Wat de temperaturen betreft...ik tel de uren dat het nog zo heet is en zondag wordt het nog 26C (en voelt 'vies heet' :-X ) maar daarna gaat het naar acceptabele temperaturen met zelfs vrijdag 19C :groupwave2: Ja, ik heb alvast een dansje gedaan :biggrin2:
Best een verschilletje met hier dan , blijft tegen de 30 met kleffe nattigheid, daarna langzaam teruglopend naar 25. Ach ja we kunnen in ieder geval weer naar buiten dan denk ik :P
Door eelke
- pien - schreef: do 13 aug 2020, 09:25 Hoe breed is jouw vensterbank ;D
18 cm :P Op een tafeltje ervoor dan misschien?
Door - pien -
eelke schreef: do 13 aug 2020, 10:40 18 cm :P Op een tafeltje ervoor dan misschien?
We hebben nog ergens een krukje staan...
Misschien gaan we dit mcgyveren als het morgen wat frisser is.
Als we een ventilator voor het raam gaan zetten staat het zo gebarricadeerd dat we niet meer zonder te acrobatieken bij het touwtje van het rolgordijn kunnen ;D dus dat is ook nog een dingetje.
Door Too
- pien - schreef: do 13 aug 2020, 11:43 We hebben nog ergens een krukje staan...
Misschien gaan we dit mcgyveren als het morgen wat frisser is.
Als we een ventilator voor het raam gaan zetten staat het zo gebarricadeerd dat we niet meer zonder te acrobatieken bij het touwtje van het rolgordijn kunnen ;D dus dat is ook nog een dingetje.
Dan maar ondersteboven aan t plafond hangen of t rolgordijn met vakantie sturen.. :biggrin2:
Door zurca
Hier nog iemand die eerder last heeft van een zomerdepressie dan een winterdepressie ::)
Ben er weer he-le-maal klaar mee met deze temperaturen.
Door hannabelgje
En dan lees je dat er met het extreme weer van afgelopen weekend gewoon eventing wedstrijden gereden worden in de paardensport. Dat is toch echt te belachelijk voor woorden.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door pearlsofpassion
Ik voel me best in m'n element in zo'n klimaat. Mag wel wat meer regenen, maar de zon vind ik heerlijk. Binnen is het 30 graden maar eigenlijk vind ik het wel prima.
's avonds mag het wel even afkoelen, anders houdt ik het ook niet vol.. En we hebben een zwembad... :biggrin2:

Maar ik wordt dus depressief van de januarimaanden van de voorbije jaren. Je weet wel, niet koud, en vooral minder dan 10 uur zon op een hele maand. :o
Daar wordt ik echt ongelukkig van.
Van deze temperaturen kan ik wel genieten.
Door sam28
- pien - schreef: maak een doek nat (theedoek, handdoek, whatever) en leg het over je heen in bed, beste idee ooit!
Ooh wat een goeie, dat ga ik vannacht doen!!!
En 19 gr vrijdag?? Waar woon jij?? :o :o :o
Hier wordt het nog gewoon heet. Morgen wordt het 26 gr en volgende week vr 23. Maar 23 is acceptabel, voor mij te warm maar wel acceptabel.
Door Tanna
hannabelgje schreef: do 13 aug 2020, 14:09 En dan lees je dat er met het extreme weer van afgelopen weekend gewoon eventing wedstrijden gereden worden in de paardensport. Dat is toch echt te belachelijk voor woorden.....

Zonder meer.
Door Tanna
- pien - schreef: wo 12 aug 2020, 13:07 Ook een knuffel van mij :-*
We hebben in de slaapkamer 's nachts de ramen helemaal open staan, maar ja, als het niet waait heb je daar nog niks aan.
En een ventilator naast het bed.
We hebben 6 ventilatoren (niet allemaal tegelijk aan) en het is 30C in huis ondanks dat de zonkant dicht zit...'s nachts koelt het ook niet af...Rond 22 u is het nog 28C en in de nacht wordt het 23C maar zo gauw de zon weer op komt (vanochtend was het wat bewolkt...heerlijk...voor korte duur) wordt het weer f**king heet.
Ik word er zo sacherijnig van en soms tegen depressief aan... :-X

Wat voor plafondventilator heb je?
We willen airco voor de slaapkamer maar als we een stille kunnen vinden is dat ook wel fijn denk ik!
We hebben een AireRyder Cosmos, maar ik ben bang dat hij op het moment niet te leveren is. Ik wilde er vorige zomer eentje bij voor in de keuken maar daar heb ik haast een jaar op moeten wachten.
Die boven het bed draait nu op standje 6 en dan hoor je hem wel, maar we vallen toch gewoon in slaap. En ik trek zelfs in de loop van de nacht het dekbed over me heen........

Maar ooit......ooit komt er net als in ons vorige huis echte airconditioning!

https://www.plafondventilator.nl/conten ... osmos.html
Door Kaela
hannabelgje schreef: do 13 aug 2020, 14:09 En dan lees je dat er met het extreme weer van afgelopen weekend gewoon eventing wedstrijden gereden worden in de paardensport. Dat is toch echt te belachelijk voor woorden.....

Ja idioot gewoon. Van de organisatie en van mensen die meedoen. Moet je gewoon niet willen...
Door Tanna
sam28 schreef: wo 12 aug 2020, 17:57 Mijn god wat is het heet. :o Ik ben het spuugzat en herken het depressieve. :-[
Ik heb dat altijd als de zon maar blijft schijnen, het 20+ graden is en er komt geen eind aan.
Ik voel zó met je mee....... :-* :-*
Door BlissSpirit
pearlsofpassion schreef:Ik voel me best in m'n element in zo'n klimaat. Mag wel wat meer regenen, maar de zon vind ik heerlijk. Binnen is het 30 graden maar eigenlijk vind ik het wel prima.
's avonds mag het wel even afkoelen, anders houdt ik het ook niet vol.. En we hebben een zwembad... :biggrin2:

Maar ik wordt dus depressief van de januarimaanden van de voorbije jaren. Je weet wel, niet koud, en vooral minder dan 10 uur zon op een hele maand. :o
Daar wordt ik echt ongelukkig van.
Van deze temperaturen kan ik wel genieten.
+1 Van mij mag het zo blijven voorlopig.
En ja, 's nachts hier en daar een bui vind ik prima. Afbeelding
Als ik de temperaturen zie na volgende week, word ik spontaan chagrijnig.Afbeelding Lijkt wel herfst met 19 graden en regen.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Door Kaela
Ik vind een paar dagen hittegolf niet zo'n punt. Even een keer goed warm, prima. Maar het duurt nu wel lang en de energie is er zo uit. Als het snachts nou afkoelde, maar het blijft zo warm en klef.

Ach ja, we kunnen mopperen wat we willen, het is wat het is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door