dinky89 schreef: ↑vr 24 jul 2020, 19:09 Klopt helemaal Suzanne, dat is zeker van belang.Thanks, en dat kreeg ik dus niet gevonden en zou voor mijn gevoel een betere graadmeter / gooi-het-de-wereld-in-getal moeten zijn.
Verspreiding coronavirus in Nederland neemt toe: 'Dit is een wake-upcall' - https://nos.nl/l/2341393
In dit artikel staat dat 18% meer is getest maar aantal positieve tests is gestegen van 0,6% naar 1%. Die stijging is dus meer dan alleen het extra testen.
Maar dan nog... als er 18% meer testen gedaan zijn en het aantal positieve test is van 0,6 naar 1 gegaan... dan is het toch nog steeds prima? Ik vind het zo ontzettend logisch dat als er meer getest wordt (18% meer testen) er dus ook meer besmettingen gevonden?
Tenzij bedoeld wordt dat nu van het totaal aantal geteste personen (ongeacht hoeveel dat er waren) nu 1% positief is en dat de vorige keer van het totaal aantal personen "maar" 0,6% positief is, maar zelfs DAT blijkt dus niet uit wat je zegt...
Ik krijg soms een beetje het idee dat er moedwillig met getallen gegoogled wordt ;-(
Suzanne