Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ina
Kaela schreef: zo 05 jul 2020, 12:59 Klopt helemaal!

Dank je! Ik zit inmiddels thuis op de bank, zalig!
Super....dat betekend dus dat alle belangrijke lichaamsfuncties goed werken :biggrin2: en je geen koorts hebt :)
Nu lekker met de beentjes omhoog bijkomen van de afgelopen schrikdagen :flowers:
Door Ronald
Ik heb mijn werktelefoon op de automaat gezet. Dus na vieren op werkdagen gaat alles uit, email, whatsapp, telefoon. En pas 's morgens om 07:00 op de volgende werkdag gaat alles automagisch weer aan. Als ik buiten die tijden mijn mail zou willen lezen, dan moet ik echt op knopjes gaan drukken om dat mogelijk te maken. En dat is een heerlijke barrière.
Door hannabelgje
Hier nog niet heel veel veranderd. Ik blijf nog steeds overal zo veel mogelijk weg. Ik ga wel weer naar mijn vriendin in Nederland en 1 dag in de week naar kantoor. Mijn privé kantoor is in orde gemaakt dus morgen weer die kant op. Zoë is de afgelopen maanden steeds plakkeriger geworden en dat wil ik ook een beetje doorbreken met 1 dag in de week niet bij elkaar zijn.
Ik ga niet op vakantie, niet naar de horeca en ook niet uitgebreid shoppen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Borke
Wij doen nog steeds heel rustig aan, net zoals in maart. Boodschappen worden nog zoveel mogelijk thuis bezorgd.

Wij zijn weliswaar een kleine 3.5 week met onze caravan weggeweest naar Drenthe en De Achterhoek, maar hebben alleen ons eigen sanitair (douche, wc) in de caravan gebruikt. We zouden, net gepensioneerd, 3 maanden naar Spanje/Portugal gaan met de caravan, maar durfden dat niet aan.
Ook nu niet, nu het wel ‘mag’. Met de caravan hebben we alleen gewandeld in het bos naast de caravan en veel in en om de caravan gezeten. Hij is net nieuw, dus dat was toch heel leuk.

Horeca, waar wij dol op zijn, hebben wij nog niet gezien.
Wij hebben een paar maal mensen gezien, altijd in de tuin met een ‘corona protocol’ dus handen wassen bij binnenkomst met een handdoek apart voor bezoek. Bezoek gebruikt de wc beneden en de gastheer/vrouw de wc boven.

Het enige ‘wilde’ is dat de thuiskapster is langsgeweest, maar de pedicure heb ik ook al maanden niet gezien, terwijl ik daar altijd 6 wekelijks naartoe gaat.

Ik heb het idee (verstandelijk) dat we het wel meer los kunnen laten allemaal, maar het voelt niet goed en dan volg ik het liefste mijn gevoel. Eerst maar eens zien hoe we door de zomer komen allemaal, hier en overal...

Thuis in de tuin is het heerlijk :-)
Door Lizzy
Kaela schreef: zo 05 jul 2020, 09:09 Ik lig sinds donderdag in het ziekenhuis. Dus daar hield de “we doen rustig aan en vooral buiten afspreken” strategie wel op. Ik merk dat we er gek genoeg rustiger van zijn geworden. Je moet je overgeven en het is niet anders. Ik heb ook al wat bezoek gehad en komende week komt er thuis ook wat bezoek.

Daarna wil ik wel weer terug naar de “het liefst lekker alles buiten” strategie”. Want dat voelt wel het veiligste en is in de zomer ook (meestal) niet lastig.
Holyshit Kaela!!!!!!!!!!

Ik lees net dat je thuis bent?! Hoe is het nu met je???
Door dinky89
Ik ben wel relaxter geworden dan eind maart. Toch doe ik in mijn ogen geen hele gekke dingen. Houd nog steeds zoveel mogelijk afstand en zoek geen drukte op. Ga weer 1 dag in de week naar kantoor waar ik collega's zie en spreek.

Hoorde wel van mijn 'sportjuf' dat er sportscholen zijn waarbij zij zich afvroeg of dat wel goed kan gaan. Dat wanneer we daar geen piek van krijgen dat dan alles weer moet kunnen. Zelf sporten wij nog gewoon buiten op afstand wat ik zelf sowieso geen straf vind :cool: komende week is het voor het eerst dat pilates weer binnen wordt gegeven ipv buiten of online. Ben nog in dubio of ik daar heen zal gaan omdat ik niet weet hoe vol die les zal zijn.
Door Lizzy
Ik ben echt zo blij en oplucht om te lezen dat ik niet de enige "zaikerd" ben! Het is niet dat ik niks doe hoor. Ik heb mijn rijbewijs verlengt (pasfotowinkel + Stadhuis), zoek een nieuwe vloer uit voor onze woonkamer, ga mee verf uit zoeken voor plafon/wanden, ga naar Holland & Barrett (op een rustig tijdstip), etc. Maar dat is allemaal wel "in and out". Mijn moeder van 80 heeft meer lef. Zij doet boodschappen en gaat alweer naar de dans! :o
Door Kaela
Lizzy schreef: zo 05 jul 2020, 17:20 Holyshit Kaela!!!!!!!!!!

Ik lees net dat je thuis bent?! Hoe is het nu met je???
Wel goed hoor. Pijn van de operatie zelf. En moe, want slapen gaat lastig. Maar ik ben eigenlijk helemaal niet ziek geweest, alleen een uurtje of 16 heel Gruwelijk veel buikpijn. Tegen de tijd dat we terecht konden bij de huisarts knapte ik juist al weer wat op. Godzijdank heeft hij het wel goed herkent en ons doorgestuurd, anders zou ik eerst heel erg ziek zijn gaan worden, want het was toen dus geperforeerd.

Ik ben wel dermate gammel dat de mevrouw uit 1930 die bij mij op zaal lag, mij er met gemak uit liep ;D. Maar ja, ze hebben door buikspieren heen gesneden, dat is gewoon even niet leuk maar geneest vanzelf weer. Er wordt heel goed voor me gezorgd!
Door doranto
Kaela schreef: zo 05 jul 2020, 18:02 Wel goed hoor. Pijn van de operatie zelf. En moe, want slapen gaat lastig. Maar ik ben eigenlijk helemaal niet ziek geweest, alleen een uurtje of 16 heel Gruwelijk veel buikpijn. Tegen de tijd dat we terecht konden bij de huisarts knapte ik juist al weer wat op. Godzijdank heeft hij het wel goed herkent en ons doorgestuurd, anders zou ik eerst heel erg ziek zijn gaan worden, want het was toen dus geperforeerd.

Ik ben wel dermate gammel dat de mevrouw uit 1930 die bij mij op zaal lag, mij er met gemak uit liep ;D. Maar ja, ze hebben door buikspieren heen gesneden, dat is gewoon even niet leuk maar geneest vanzelf weer. Er wordt heel goed voor me gezorgd!
Jeetje Kaela wat heftig! Dat is toch heel gevaarlijk, een geperforeerde blindedarmontsteking?
Ik hoop dat je snel helemaal weer opknapt!
Door Kaela
Doranto schreef: zo 05 jul 2020, 19:19 Jeetje Kaela wat heftig! Dat is toch heel gevaarlijk, een geperforeerde blindedarmontsteking?
Ik hoop dat je snel helemaal weer opknapt!
Als je daar niet op tijd bij bent wel. Dan komt er heel veel rommel in je buik en gaat dat mis. Goed mis. Gelukkig hebben we in Nederland goede gezondheidszorg. Want anders ga je daar al snel vrij naar dood van.
Door Laika
Kaela schreef: zo 05 jul 2020, 18:02 Wel goed hoor. Pijn van de operatie zelf. En moe, want slapen gaat lastig. Maar ik ben eigenlijk helemaal niet ziek geweest, alleen een uurtje of 16 heel Gruwelijk veel buikpijn. Tegen de tijd dat we terecht konden bij de huisarts knapte ik juist al weer wat op. Godzijdank heeft hij het wel goed herkent en ons doorgestuurd, anders zou ik eerst heel erg ziek zijn gaan worden, want het was toen dus geperforeerd.

Beterschap Kaela :flowers:
Door Cathelijn
We zijn hier ook wel wat relaxter geworden, maar doen nog heel veel niet.
Ik heb van maart tot drie weken geleden afstand van mijn ouders gehouden, maar toen zijn we samen op vakantie gegaan. Drie weken in een natuurhuisje in Drenthe. Bij aankomst heb ik ze wel geknuffeld. Daar zo'n beetje alleen in de natuur geweest en af en toe naar de supermarkt. Net als thuis eigenlijk. Alle maaltijden in het huisje gegeten. Vrijdag ten afscheid nog een keer geknuffeld. Vanaf dinsdag moet ik weer werken en ga ik ook weer afstand houden van mijn ouders.
Ok, we hadden elkaar kunnen besmetten, maar daar waren we niet meer zo bang voor.
De eerste tijd, maart/april, hield ik echt angstvallig afstand van iedereen, maar nu raak ik niet meer in paniek als iemand op een meter achter me langsloopt.
Ik hou wel mijn hart vast voor de landgenoten die Europa gaan rondreizen en hoop maar dat ze niets mee naar Nederland brengen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door