Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
De laatste 20 jaar van mijn werkzame leven heb ik volledig thuisgewerkt, waarbij ik ca 1x per 2-3 weken naar kantoor ging voor een vergadering en verder een paar keer per week naar klanten.

Ik vond het heerlijk, maar voor mij werkt het alleen als je er een goede discipline bij in bouwt:
Ik hield altijd strikt de kantooruren aan, inclusief de pauzes.
Zette mijn telefoon uit als ik niet werkte.
Ik had een werkbureau in huis wat ik voor de avond opruimde (dan maak je je hoofd ook leeg en kom je niet in de verleiding om door te werken).
Als ik ziek was, dan werkte ik niet. Ging het weer een beetje, dan deed ik wat mail, maar geen telefoon.

Leo heeft zijn laatste 10 jaar ook van huis uit gewerkt en die ging 1x per jaar naar kantoor. Dat vond ik wel heel erg contactarm, maar hij vond het fijn. Dat was wel gezellig samen lunchen.

Bij thuiswerken is een hond ideaal. Je werk afsluiten en dan lekker in weer en wind een flink eind gaan wandelen met je hond(en) en je hoofd leegmaken. Een heerlijke maaltijd koken kan ook een goede manier zijn om je hoofd leeg te maken.

Door de jaren heen heb ik meerdere collega’s gehad die met deze aanpak konden wennen aan thuiswerken, maar voor sommigen is het niets. Ik denk dat het echt bij je moet passen :biggrin2:
Door Lizzy
De laatste jaren van mijn carrière heb ik ook voornamelijk thuis gewerkt. Ik moest af en toe wel naar kantoor en naar m'n relaties maar eigenlijk was ik het liefst thuis. Ik was veeeeel productiever thuis. Al dat geklets met collega's was wel leuk hoor (soms) maar dat soort afleiding had ik thuis niet. Ik deed echt veel meer. Dus nou, ik hoor ook bij de categorie extremen ;D

Hoe gaat het trouwens met jullie nu, qua Corona? Zijn jullie lekker los? Weer naar restaurantjes, café's, vakantie met vliegtuig? Ik moet eerlijk bekennen dat er hier niks gewijzigd is aan onze manier van leven de afgelopen 4 maanden :-\ . Nu iedereen los gaat heb ik zoiets van "laat mij maar lekker thuis en genieten van het buitenleven maar vraag me nog ff niet op visite". Ik vind het hartstikke leuk om buitenactiviteiten te plannen, met familie en vrienden, maar binnen....? Ik ben misschien een aansteller maar ik vind het nog eng. Ik moest een week of 3 geleden ook naar de dierenarts met Bisq. Nou, toch wel met pien in de buuk. Word ik vier dagen later ook nog eens echt zo ziek als een hond, met koorts :-X . Leo heeft gelijk voor een Corona test gebeld. Die zou ik de dag erop krijgen. De dag erop was ik weer beter, dus weer afgebeld. En Leo moest naar de huisarts en werd doorgestuurd naar de KNO, waar hij afgelopen vrijdag is geweest. Toch ook wel weer een bietje pien in de buuk. Ik geloof nog niet erg in die hele lage besmettingsgraad (en vooral dat dat zo blijft).
Door Kaela
Ik lig sinds donderdag in het ziekenhuis. Dus daar hield de “we doen rustig aan en vooral buiten afspreken” strategie wel op. Ik merk dat we er gek genoeg rustiger van zijn geworden. Je moet je overgeven en het is niet anders. Ik heb ook al wat bezoek gehad en komende week komt er thuis ook wat bezoek.

Daarna wil ik wel weer terug naar de “het liefst lekker alles buiten” strategie”. Want dat voelt wel het veiligste en is in de zomer ook (meestal) niet lastig.
Door Lizzy
Kaela schreef: zo 05 jul 2020, 09:09 Ik lig sinds donderdag in het ziekenhuis. Dus daar hield de “we doen rustig aan en vooral buiten afspreken” strategie wel op. Ik merk dat we er gek genoeg rustiger van zijn geworden. Je moet je overgeven en het is niet anders. Ik heb ook al wat bezoek gehad en komende week komt er thuis ook wat bezoek.

Daarna wil ik wel weer terug naar de “het liefst lekker alles buiten” strategie”. Want dat voelt wel het veiligste en is in de zomer ook (meestal) niet lastig.
Wat wat wat wat?????? In het ziekenhuis? WTF???
Door Kaio
Kaela schreef:
Blindedarmontsteking... mag als het goed is zo naar huis. Ben donderdagnacht geopereerd.
Ook beterschap! Hopelijk mag je inderdaad zo naar huis :-*
Door Kaio
Lizzy schreef: zo 05 jul 2020, 08:40 De laatste jaren van mijn carrière heb ik ook voornamelijk thuis gewerkt. Ik moest af en toe wel naar kantoor en naar m'n relaties maar eigenlijk was ik het liefst thuis. Ik was veeeeel productiever thuis. Al dat geklets met collega's was wel leuk hoor (soms) maar dat soort afleiding had ik thuis niet. Ik deed echt veel meer. Dus nou, ik hoor ook bij de categorie extremen ;D

Hoe gaat het trouwens met jullie nu, qua Corona? Zijn jullie lekker los? Weer naar restaurantjes, café's, vakantie met vliegtuig? Ik moet eerlijk bekennen dat er hier niks gewijzigd is aan onze manier van leven de afgelopen 4 maanden :-\ . Nu iedereen los gaat heb ik zoiets van "laat mij maar lekker thuis en genieten van het buitenleven maar vraag me nog ff niet op visite". Ik vind het hartstikke leuk om buitenactiviteiten te plannen, met familie en vrienden, maar binnen....? Ik ben misschien een aansteller maar ik vind het nog eng. Ik moest een week of 3 geleden ook naar de dierenarts met Bisq. Nou, toch wel met pien in de buuk. Word ik vier dagen later ook nog eens echt zo ziek als een hond, met koorts :-X . Leo heeft gelijk voor een Corona test gebeld. Die zou ik de dag erop krijgen. De dag erop was ik weer beter, dus weer afgebeld. En Leo moest naar de huisarts en werd doorgestuurd naar de KNO, waar hij afgelopen vrijdag is geweest. Toch ook wel weer een bietje pien in de buuk. Ik geloof nog niet erg in die hele lage besmettingsgraad (en vooral dat dat zo blijft).
Ja helemaal los :biggrin2: :D
Nou serieus, doe weer zo veel mogelijk normale dingen. Nou waren veel van mijn normale dingen niet in mensenmassa's gesitueerd, dat haat ik over het algemeen, kan ik niet goed tegen dus.
Uit eten vind ik niet zo veel aan vaak, nu zou ik dat met voorkeur ook buiten willen doen maar dan moet er altijd gerookt worden ( heel erg lekker voor de luchtwegen ! Duh) en dat vind ik zo goor, daar ga ik niet in eten of drinken.
Maar de rest, les geven, volgen en waterwerken dat doen we lekker, heerlijk is dat weer!
Ik heb verder geen enkele vorm van angst. Al toen het laatst zo warm was vond ik die 1,5 meter in de supermarkt nog niet voldoende! Gatver , er mag wel meer gewassen worden dan alleen de handen. Had ze graag onder het karretjes schoonmaak apparaat gedouwd :biggrin2:
Volgende week hier ook naar de DA, geen corona angst wel andere zenuwen.
Ml moet overigens wel weer vaker reizen en dus ook buiten de deur eten. Gaat prima.
Vakantie hadden we ivm Maci nog niet geboekt en nu zijn de plekken waar je met je hond terecht kunt veel te schaars doordat iedereen lokaler op vakantie gaat, dus erg lastig. Komt nog mijn opleiding erbij, zucht, een weekje zee zou ik toch graag wel willen :-\

Zometeen in ieder geval naar mijn ouders voor een bescheiden verjaardagsvisitie. Tja zonder contacten leven willen zij ook niet, en kan ze daarin toch gelijk geven. Denk juist das isolatie en angst , ongelukkig zijn, je weerstand ernstig verzwakken. Dus wel lekker bezig blijven ( met verstand dat wel)
Door sam28
Beterschap Kaela!
Lizzy schreef: Ik moet eerlijk bekennen dat er hier niks gewijzigd is aan onze manier van leven de afgelopen 4 maanden :-\ . Nu iedereen los gaat heb ik zoiets van "laat mij maar lekker thuis en genieten van het buitenleven maar vraag me nog ff niet op visite"
Hier ook weinig gewijzigd, ik ben wel 3x uit eten geweest (buiten) en gisteravond waren er 2 vriendinnen bij mij met afstand. Dat was raar maar wel gezellig. Nu iedereen los gaat wil ik zelf wel wat strikter worden want heb niet zo'n zin om mee te doen aan de tweede golf als die er komt.
Door Siberienne
Ik ben wel wat geruster omdat we zo weinig gevallen zien nu in het ziekenhuis en ook uit de screeningen we nauwelijks iets positief vinden. Vorige week bv was 0,3% van alle testen positief - en we draaien echt veel nog steeds.

Ik zie wat meer mensen, ook omdat we gaan emigreren wil je toch wel wat mensen gedag zeggen. Maar we knuffelen niet en het is mondjesmaat. Wel gek hoor, om mijn beste vriendin geen knuffel te geven.

Ik mijd grote bijeenkomsten en ben nog niet uit eten geweest. Ik vind het ook nog maar krampachtig gedoe deels. Maar ik heb gewoon geen zin om nu nog ziek te worden met alle gestress van dien. ;)

Ik heb wel een collega die eerst in 1 week en naar Praag en Parijs ging en nu voor een vakantie naar Italië is en dan denk ik.... is dit nou nodig.... ik ben blij dat ik hem nog maar 1 dag zie voor we vertrekken naar Noorwegen en dan houd ik ook echt wel even afstand. Ik zou zo graag zien dat niet iedereen deze zomer weer overal heen ging reizen als vanouds. Ik voorzie echt nieuwe golven na de zomervakantie omdat de economische belangen ver vooruit het gezonde verstand gaan. Bijvoorbeeld dat Britse toeristen ook weer overal welkom zijn zowat, en dan lekker gaan feesten op Ibiza, ik zie dat gewoon niet goed gaan. Daar maak ik me wel zorgen over. Als wij nu niet richting emigratie waren gegaan, waren we misschien ook wel even weg gegaan, naar de Ardennen of zo maar echt wel uit de mensenmassa’s gebleven.

Wat ik wel makkelijker vind; ik ben niet meer zo bang dat ik het loop te verspreiden, in het begin van epidemie, toen ik dagelijks bij de Corona afdelingen kwam, was ik erg bezorgd dat ik het misschien onder de leden had en per ongelijk door zou geven. Vond ik echt heel stressig. Nu durf ik wel bij mijn moeder op bezoek en vrienden te zien. Op afstand ;)
Door El_Kato
Wij zijn wel wat losser maar niet extreem. Ben wat losser in de supermarkt ik probeer nog wel op rustige tijden te gaan maar gisteren ben ik bv rond 14.00 boodschappen gaan doen en heb me er maar aan overgegeven. Wel al een keer uit eten geweest maar in een luxe restaurant die altijd al veel ruimte tussen de tafels heeft en dat nu nog meer had. Met een lekker wijnarrangement erbij en dat is ook niet bevordelijk voor het houden van afstand. Heb niet geknuffeld of gezoend als afscheid maar we liepen wel gezellig bij elkaar richting huis. Op de terrassen ed is overigens hier in de stad weinig van de 1,5 mrt afstand te merken. Vond het er weinig anders uitzien als anders dus daar hebben we ons nog niet een gewaagd…

We zouden in september naar West Amerika op vakantie maar die gaat niet door. Officieel is de reis nog niet gecanceld maar daar word de situatie alleen maar extremer dat zal niet zo snel verbeteren. En dan nog wij hoeven niet zo nodig dus gaan sowieso kijken of we hem kunnen verplaatsen naar volgend jaar. Wat we nu gaan doen weten we nog niet. In NL is veel al vol en ik vind het ook echt serieus duur een weekje weg in eigen land :o
Door Laika
Hier nog niks veranderd. We komen nog steeds niet in winkels, ik durf niet naar de tandarts of dokter en therapie gaat via beeldbellen. Ik ben nu eenmaal een bangerik en dat we in het deel van Nederland wonen waar de minste besmettingen zijn (geweest) doet daar niets aan. Zeggen dat je niet bang moet zijn is zo makkelijk. Het scheelt wel denk ik of je wel of niet tot een risicogroep behoort. Ik vind al die versoepelingen eng en blijf veilig thuis zolang het kan.
Door Ina
Wij doen nog steeds zo minimaal mogelijk
Werken vanuit huis, boodschappen bezorgd (maar dat deden we al jaren ;) ), op bezoek alleen tijdens mooi weer zodat je buiten kan zitten maar in praktijk is dat niet echt vaak, als we al naar de winkel moeten gaan alleen op rustige momenten en alleen bij winkels waar nog enigzins de regels in acht worden genomen door de winkel zelf....het publiek hoef je het niet meer van te hebben als de winkel niet oplet bij de ingang >:(

Ik ben vrijdag wel naar de tandarts geweest .... nadat ik het al 1 keer had uitgesteld .... en heel eerlijk, veiliger als bij de tandarts kan je je niet wanen.
Alcohol bij de ingang (inclusief instructie de hendel met je elleboog te bedienen) minimaal aantal patienten in de zeer ruime wachtkamer (wel geteld 1 andere), bij binnenkomst behandelkamer was de stoel nog vochtig van het schoonmaken, ik moet eerst met peroxide spoelen voordat ik ook maar mocht gaan zitten, mijn tandarts is altijd al ingepakt, maar nu dus ook al mondkapje voor.....dito assistente....wisseling handschoenen voordat zij na haar schoonmaakrondje ook maar iets aanraakte wat met mij in contact ging komen.....
Dus daar ga ik gerust weer naar toe
Gerust wat corona betreft dan, want ik schijt in mijn broek voor de tandarts, dus een echt feestje is het niet voor mij ;)

Verder zijn wij geen stappers, uit eten doen we thuis....dus of we halen of we laten bezorgen.
Honden dingen als chiro, DA, kapper doe ik wel weer gewoon, dat is allemaal prima te doen met inachtneming van 1.5 meter

Ik vind het wel prettig dat er weer wat meer open is qua wandelen, ik kan nu tenminste weer met de meiden in de auto stappen en ergens anders gaan wandelen.....helemaal fijn met dit prut weer, want dan komt de gemiddelde Nederlander toch niet verder als zijn woonkamer.

Nu zit ik alleen buikpijn (figuurlijk)....eigenlijk moet ik naar de huisarts en dat zit me nog niet zo lekker.
Ik weet nu al dat ze niet veel meer voor me kan doen als dat ik zelf al uitgezocht heb.
Maar het is wel iets wat ze wel moet weten en (voor haar lol) ook moet zien :biggrin2:
......ik weet het nog niet.....gelukkig nog een hele zondag om over te twijfelen ::)
Door MillyMol
Hier in de provincie Baranya (iets kleiner dan de provincie Gelderland en maar ca. 360.000 inwoners) leeft het totaal niet. Er zijn in deze provincie volgens de officiële cijfers maar iets van 16 besmettingen geweest geloof ik, dus men kleeft lekker tegen elkaar aan.

Toch houdt men zich in de winkels wel min of meer aan de plicht om een gezichtsmasker te dragen, alleen kan die zich overal bevinden tussen de navel en de ogen. :-\
Sommigen hebben het aan 1 oor hangen. Anderen dragen helemaal niks. Er zijn bij de kassa’s plastic schermen aangebracht, restaurants hebben desinfectie-apparaten staan, maar zeker hier in de dorpen, met nul besmettingen, heeft men er maar moeite mee om afstand te houden.
Door Ina
Kaela schreef: zo 05 jul 2020, 09:25 Blindedarmontsteking... mag als het goed is zo naar huis. Ben donderdagnacht geopereerd.
Tja....dan heb je weinig keuze meer en ben je waarschijnlijk allang blij dat dit nu gebeurde en niet 2 maanden geleden (voor zover je ook maar een spatje blij kan zijn met een acute blindedarmontsteking ::) )

Hopelijk krijg je groen licht vandaag en mag je lekker naar huis, heel veel beterschap gewenst :)
Door Kaela
Ina schreef: zo 05 jul 2020, 12:49 Tja....dan heb je weinig keuze meer en ben je waarschijnlijk allang blij dat dit nu gebeurde en niet 2 maanden geleden (voor zover je ook maar een spatje blij kan zijn met een acute blindedarmontsteking ::) )

Hopelijk krijg je groen licht vandaag en mag je lekker naar huis, heel veel beterschap gewenst :)
Klopt helemaal!

Dank je! Ik zit inmiddels thuis op de bank, zalig!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door