Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
ooh ik weet zeker dat het bij mij wel die heftige burn out ed. had kunnen voorkomen als ik zeker de helft van de tijd thuis had mogen werken. Niet alleen vanwege reistijd maar ook vanwege de prikkels en mijn PDS. Had zoveel gescheeld ::) Maar goed een jaar of 7 te laat dit virus >:( ;D

Nee sreius ik hoop ook dat het zo blijft ,maar als ik lees dat in China de CO2 uitstoot groter is dan voor de corona, dan twijfel ik ten zeerste of dat deels thuiswerken een blijvend iets gaat worden, helaas , want het zou voor veel dingen prima zijn voor veel beroepen en mensen.
Door Elf
Ik denk wel dat er wat gaat veranderen in de manier van werken. Maar heel eerlijk gezegd denk ik dat alleen maar thuiswerken ook niet ideaal is. Ikzelf ben heel blij om af en toe weer op kantoor te kunnen zitten en ook manlief gaat na 3 maanden volledig thuiswerken weer af en toe naar zijn werk. Voor hem scheelt thuisweken minimaal 3 uur reistijd per dag en hij vloog de hele wereld over. De ‘wandelgangen’ mis je erg bij volledig thuiswerken vind ik. En ook word ik zelf een blijer mens van verandering van omgeving ;)
Ik verwacht dat veel werkgevers gaan voor een combinatie van thuiswerken en op locatie in de toekomst.
Door Kim_S
O ik mis het "echte" contact met klanten en af en toe met mijn collega's ook echt wel hoor, zou niet voor altijd fulltime thuis willen werken. Maar ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gelukkig :)
Door dinky89
Voorafgaand aan corona had ik al een thuiswerkdag. Grappige is wel dat collega's nu roepen ook een thuiswerkdag te nemen.
Zelf ben ik enorm blij dat ik sinds 3 weken weer 1 dag in de week naar kantoor mag. Dat had ik mentaal echt nodig! Samen met een directe collega waardoor we dingen direct konden afstemmen wat vlotter gaat dan overleg plannen of een mail sturen die verdwijnt tussen de vele extra mail die ik sinds corona krijg.
Door Siberienne
Kaio schreef: do 02 jul 2020, 18:17 ooh ik weet zeker dat het bij mij wel die heftige burn out ed. had kunnen voorkomen als ik zeker de helft van de tijd thuis had mogen werken. Niet alleen vanwege reistijd maar ook vanwege de prikkels en mijn PDS. Had zoveel gescheeld ::) Maar goed een jaar of 7 te laat dit virus >:( ;D

Nee sreius ik hoop ook dat het zo blijft ,maar als ik lees dat in China de CO2 uitstoot groter is dan voor de corona, dan twijfel ik ten zeerste of dat deels thuiswerken een blijvend iets gaat worden, helaas , want het zou voor veel dingen prima zijn voor veel beroepen en mensen.
On de CO2 uitstoot van China te minderen moeten we misschien minder willen ‘hebben’. Als fabrieksarbeider kun je moeilijk thuis werken en zo lang de vraag naar goedkope massa produkten hoog blijft, blijft China wel produceren...

Ik mocht/kon niet thuiswerken maar zeker in de revalidatie van mijn burn out had het me wel geholpen. Nu vind ik het ook wel weer lekker om werk en privé beetje te scheiden. Ben wel heel blij dat ik nog steeds nauwelijks file heb. Dat scheelt mij ook een uur reistijd per dag ;)
Door Kaela
Ik vind vele voordelen aan thuiswerken, maar de balans werk en prive is er zeker niet een van.

Ik vind het vreselijk dat mijn werk zo dichtbij is. Dat je zo snel geneigd bent nog even de laptop aan te slingeren. Dat ziekmelden zo lastig voelt, want je kan savonds anders nog wel wat doen. Dat als ik op de bank zit ik mijn werkplek zie.

Normaal kom ik thuis van kantoor en is het klaar. Dan is thuis ook echt thuis. Nu woon ik dicht bij mijn werk, dus ik heb niet veel reistijd. Dat scheelt denk ik ook wel.
Dan ben jij er niet geschikt voor hé Kaela. Das heus geen schande hoor. ;) Het gaat over de mogelijkheid voor mensen die het wel aangenaam vinden.
Als het een verplichting wordt, vind ik het ook geen goed idee. Nu kan het niet anders, maar in normale omstandigheden natuurlijk wel.

Ik denk trouwens dat er weinig mensen echt 100% van thuis uit zouden willen werken. Das wel erg extreem.
Maar als de helft van de tijd kan, zou dat al een pak minder files geven he.
Door Kaela
Ik verwacht dat bij ons deels thuiswerken de norm gaat worden. En ach, er zijn ook voordelen, dus dan doen we ons best daar zoveel mogelijk van te genieten.

Tenslotte zit aan op kantoor werken ook nadelen (herrie, drukte).
Door doranto
pearlsofpassion schreef: do 02 jul 2020, 21:26 Dan ben jij er niet geschikt voor hé Kaela. Das heus geen schande hoor. ;) Het gaat over de mogelijkheid voor mensen die het wel aangenaam vinden.
Als het een verplichting wordt, vind ik het ook geen goed idee. Nu kan het niet anders, maar in normale omstandigheden natuurlijk wel.

Ik denk trouwens dat er weinig mensen echt 100% van thuis uit zouden willen werken. Das wel erg extreem.
Maar als de helft van de tijd kan, zou dat al een pak minder files geven he.
Dan horen wij bij de extremen. Wij hebben er totaal geen moeite mee, integendeel.
Door Kaio
Siberienne schreef: do 02 jul 2020, 19:52 On de CO2 uitstoot van China te minderen moeten we misschien minder willen ‘hebben’. Als fabrieksarbeider kun je moeilijk thuis werken en zo lang de vraag naar goedkope massa produkten hoog blijft, blijft China wel produceren...

Ik mocht/kon niet thuiswerken maar zeker in de revalidatie van mijn burn out had het me wel geholpen. Nu vind ik het ook wel weer lekker om werk en privé beetje te scheiden. Ben wel heel blij dat ik nog steeds nauwelijks file heb. Dat scheelt mij ook een uur reistijd per dag ;)
Dat is ook. Ik bedoelde dan ook waarom zou het hier anders gaan dan in China? Die CO2 uitstoot komt vanzelf weer op gang. (al is het dat mensen goedkope oude 2e hands auto's kopen om niet met het OV naar het werk te moeten, zou ik ook voor kiezen wrslijk)

Voor mij zou qua werk een mix ideaal geweest zijn, zoals zovelen dat ook zeggen, dat babbeltje in de wandelgangen is echt serieus ook heel belangrijk.

En dat met s avonds doorwerken, telefoon opnemen etc, daar ben je zelf bij ;) daar moet je "gewoon" harde grenzen in stellen.
Ml werkt veel vanuit thuis ( jaren maar nu zonder veel reizen) en is daar heel duidelijk in , zo houden we dat ook goed gescheiden. Nu moet ik met mijn toekomstplannen ook een flow gaan vinden aangezien er geen vaste werktijden aan zitten, dus zal ik zelf bereikbaarheidstijden voor mezelf moeten gaan hanteren. Moet daar ook mijn pad in zien te vinden straks. Dat is inderdaad om mezelf te beschermen.

Doranto schreef: Dan horen wij bij de extremen. Wij hebben er totaal geen moeite mee, integendeel.
Dan hoor ik ook bij de extremen, doordat ik vanuit huis werk kan ik überhaupt nog werken. Ben volledig afgekeurd, maar op deze manier lukt het nog wat.
Ik kan zelf niet vanuit huis werken (en heb daar dus ook een beloning voor gekregen in de zin van een bonus, net als alle andere mensen die niet vanuit huis kunnen werken) maar ik merk op het werk heel duidelijke een tweedeling; de mensen die het missen en dus ook weer af en toe een dag komen, en mensen die al vanaf 16 maart ofzo niet weer zijn geweest en echt ook geen behoefte hebben. En die groep is bij ons best groot. Die groep is echt groter dan de mensen die weer af en toe langs komen....
Door sam28
Vandaag had ik dikke files weer, gister ook al wel wat. Heb er vandaag meer dan een uur over gedaan waardoor de vertraging 30min+ was. :-X
Als dat volgende week nog zo is ga ik maar met de trein, niet te doen zo.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door