Siberienne schreef: ↑do 02 jul 2020, 19:52
On de CO2 uitstoot van China te minderen moeten we misschien minder willen ‘hebben’. Als fabrieksarbeider kun je moeilijk thuis werken en zo lang de vraag naar goedkope massa produkten hoog blijft, blijft China wel produceren...
Ik mocht/kon niet thuiswerken maar zeker in de revalidatie van mijn burn out had het me wel geholpen. Nu vind ik het ook wel weer lekker om werk en privé beetje te scheiden. Ben wel heel blij dat ik nog steeds nauwelijks file heb. Dat scheelt mij ook een uur reistijd per dag
Dat is ook. Ik bedoelde dan ook waarom zou het hier anders gaan dan in China? Die CO2 uitstoot komt vanzelf weer op gang. (al is het dat mensen goedkope oude 2e hands auto's kopen om niet met het OV naar het werk te moeten, zou ik ook voor kiezen wrslijk)
Voor mij zou qua werk een mix ideaal geweest zijn, zoals zovelen dat ook zeggen, dat babbeltje in de wandelgangen is echt serieus ook heel belangrijk.
En dat met s avonds doorwerken, telefoon opnemen etc, daar ben je zelf bij

daar moet je "gewoon" harde grenzen in stellen.
Ml werkt veel vanuit thuis ( jaren maar nu zonder veel reizen) en is daar heel duidelijk in , zo houden we dat ook goed gescheiden. Nu moet ik met mijn toekomstplannen ook een flow gaan vinden aangezien er geen vaste werktijden aan zitten, dus zal ik zelf bereikbaarheidstijden voor mezelf moeten gaan hanteren. Moet daar ook mijn pad in zien te vinden straks. Dat is inderdaad om mezelf te beschermen.