Dat duurt nu sinds vrijdag. Zaterdagochtend wilde ze het ontbijtje wel eten, maar het duurde vrij lang voordat ze de bak leeg had. Gisteren en vandaag wilde ze helemaal geen ontbijt. Ik heb haar gisteren 40 mg Cimalgex (cimicoxib) gegeven, maar kon geen duidelijke werking van vaststellen. Gisteravond pas ging het plotseling veel beter. Ze ging graag mee wandelen, huppelde ook goed mee, en d'r barf at ze ook met smaak op. Gisteravond kregen ze groentemix hier, en ook die heeft ze helemaal opgegeten, maar het duurde weer een eeuw voordat ze alles had opgeslobberd. Nogmaals, alsof ze haar tong niet ver genoeg naar buiten kan bewegen om veel vochtig voer tegelijk naar binnen te kunnen werken.
Haar temperatuur was daarnet 39,1 - ietsje verhoogd dus.
Ik kan in haar mond niets vreemds ontdekken; gisteren mocht ik ook gewoon haar tanden poetsen. Ze is dol op de tandpasta, die ze het liefst gewoon oplikt. Haar tandvlees heeft de normale kleur, ik kan zo snel geen ontstekingen achterin ontdekken (al zegt dat weinig, omdat ik weliswaar met een otoscoop kijk maar haar mond niet ver en lang genoeg kan openhouden zonder haar te pesten).
O ja: ze heeft ook erge slijmdraden uit haar mondhoeken hangen de laatste dagen, als we wandelen of als ze snoepjes (gedroogde long) krijgt. Dat heeft ze anders nooit. En eigenlijk heeft ze het tijdens wandelingen ook pas op het laatste stuk voordat we thuiskomen, in het begin is alles droog. Ook zag ik de laatste dagen vaak droge blaadjes en zand en zo in haar mondhoek, op de kant waarop ze gelegen had, dus blijkbaar kwijlt ze ook nu. Doet ze anders niet. Ik dacht eerst dat het extra slijm een gevolg was van de hitte (al dagenlang 30-35 graden), maar door dat moeizame drinken/slobberen denk ik nu toch dat er iets anders speelt.
Vrijdagavond ademde ze anders dan normaal, iets sneller, alsof ze het warm had (hoewel er een ventilator draaide), maar hijgen deed en doet ze niet meer dan normaal. Ze ademt nu weer gewoon, dus dat zal met de hitte te maken hebben gehad.
Ik heb overwogen of ze misschien een wesp heeft opgegeten of zo, maar kan geen zwelling ontdekken. Bovendien zou je dan denken dat het effect van zo'n steek dan nu wel zou zijn weggeëbd, na drie dagen? Als pup stak ze haar snuit regelmatig in een heg die vol wespen zat, en dan zwollen haar slobberlippen gigantisch op en werden keihard. Dat heeft ze nu allemaal niet (gehad). Ze heeft ook geen moeite met slikken, alleen met oplikken. En blijkbaar voelt ze zich momenteel zodanig bleh dat ze ook geen harde dingen wil (al nam ze tijdens de wandeling wel de gedroogde long gewoon aan, volgens baasje).
Heeft iemand ervaringen die hierop lijken? En wat zouden jullie eventueel aanraden te doen? Ik heb Laika nu eerst 60 mg Cimalgex gegeven; mijn dierenarts is er vandaag niet, ik kan morgenochtend pas naar hem toe.

Ik spuit haar nu om de zoveel uur wat water in, zodat ze genoeg vocht krijgt. Dat veroorzaakt wel slijmdraden, maar dat is dan maar zo.
O ja, Laika is een boxerdame van 11 jaar jong.