Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door CindyMayella
Ik ben vorige week maandag begonnen met koolhydraatarm dieet.... ik ben in 5 dg 1,9 kg afgevallen, maar sindsdien blijft de weegschaal exact op hetzelfde gewicht staan :-[ .... nunstaat er wel dat de batterij bijna leeg is, dus ik weet niet of dat ermee te maken heeft :???: ....
Sinds afgelopen week ben ik weer begonnen met werken, 2,5 dagen alleen maar staan, amper pauze, dus ik heb wel gemerkt dat ik veel vocht vast hield.... ik heb ook gewoon een lunch meegenomen die ik mocht eten...maar probleem was alleen dat ik ‘s avonds begon te snaaien, 2/3 plakken kaas, maar kaas is in principe niet heel verkeerd....
Dus ik weet het ff niet meer.... zal misschien ook aan de overgang liggen??!!! :'(
Door pluk
CindyMayella schreef: vr 22 mei 2020, 17:37 Ik ben vorige week maandag begonnen met koolhydraatarm dieet.... ik ben in 5 dg 1,9 kg afgevallen, maar sindsdien blijft de weegschaal exact op hetzelfde gewicht staan :-[ .... nunstaat er wel dat de batterij bijna leeg is, dus ik weet niet of dat ermee te maken heeft :???: ....
Sinds afgelopen week ben ik weer begonnen met werken, 2,5 dagen alleen maar staan, amper pauze, dus ik heb wel gemerkt dat ik veel vocht vast hield.... ik heb ook gewoon een lunch meegenomen die ik mocht eten...maar probleem was alleen dat ik ‘s avonds begon te snaaien, 2/3 plakken kaas, maar kaas is in principe niet heel verkeerd....
Dus ik weet het ff niet meer.... zal misschien ook aan de overgang liggen??!!! :'(
Dat ligt er maar net aan wat je voor dieet doet ;)
Met 2-3 plakken kaas ben ik zelfs met 30+ ver door mn WW punten heen :biggrin2:
Op zich is het niet zo gek als je eens niet afvalt, meestal verloopt gewichtsverlies in tredes met soms periodes van niet afvallen. Maar als je net begonnen bent is het wel balen.
Door CindyMayella
Ik doe Atkins... heb ik 6 jaar geleden ook gedaan en dat ging heel erg goed, nooit zolang stil blijven staan; bleef ook nadat ik weer normaal at, op gewicht.... maar na de operaties van de afgelopen 4/5 jaren, moest ik eten wat ik lekker vond om weer een beetje aan te komen (na de 1ste spoed-operatie, was ik 10 kg onder mn normale gewicht) en is het langzamerhand er weer bij gekomen en het laatste driekwart jaar, ging het wel een beetje erg snel erbij :-[ ....
Ik hoor verschillende ervaringen over Atkins, vooral negatief, dat het niet goed is voor je lichaam etc...... maar in combinatie met het werk dat ik nu doe, lukt het dus niet....

Ik heb ook gekeken naar WW, maar ik vind het, persoonlijk, onzinnig of wat dan ook, dat ik daar een abonnement voor moet gaan afsluiten (dus betalen om recepten ontvangen etc, dat je je moet registreren) om het te gaan volgen.... geef me gewoon een lijst met hoeveel punten ieder ingredient/maaltijd etc is en dan wil ik het wel proberen....
Ik klink nu wel erg kort door de bocht, maar zo zie ik het.... weet het ff niet anders te omschrijven :-[ :-\
Door pluk
Uiteindelijk moet iedereen het dieet doen wat bij m past. Ik moet niet denken aan koolhydraatarm, daarvoor eet ik te graag pasta, rijst en brood :)
Dat is voor mij het fijne van WW, ik mag alles wat ik wil. Ook het rekenen en bijhouden van punten helpt mij enorm.
Een puntenlijst is niet zo makkelijk. Vroeger kon je nog een boekje kopen, maar nu gaat t allemaal digitaal.
Door Kaela
CindyMayella schreef:Ik doe Atkins... heb ik 6 jaar geleden ook gedaan en dat ging heel erg goed, nooit zolang stil blijven staan; bleef ook nadat ik weer normaal at, op gewicht.... maar na de operaties van de afgelopen 4/5 jaren, moest ik eten wat ik lekker vond om weer een beetje aan te komen (na de 1ste spoed-operatie, was ik 10 kg onder mn normale gewicht) en is het langzamerhand er weer bij gekomen en het laatste driekwart jaar, ging het wel een beetje erg snel erbij :-[ ....
Ik hoor verschillende ervaringen over Atkins, vooral negatief, dat het niet goed is voor je lichaam etc...... maar in combinatie met het werk dat ik nu doe, lukt het dus niet....

Ik heb ook gekeken naar WW, maar ik vind het, persoonlijk, onzinnig of wat dan ook, dat ik daar een abonnement voor moet gaan afsluiten (dus betalen om recepten ontvangen etc, dat je je moet registreren) om het te gaan volgen.... geef me gewoon een lijst met hoeveel punten ieder ingredient/maaltijd etc is en dan wil ik het wel proberen....
Ik klink nu wel erg kort door de bocht, maar zo zie ik het.... weet het ff niet anders te omschrijven :-[ :-\
Hoezo is het onzinnig om te betalen voor dienstverlening? Je krijgt niet alleen recepten, maar ook een app (dat is de basis en die app wordt ook continu aangevuld en verbeterd) en afhankelijk van je abonnement bijeenkomsten. Er zijn dan mensen voor jou aan het werk, dan is het toch logisch dat je er voor betaald? Waarom zouden ze dat gratis moeten geven?

Maar je schrijft dat je vorige week maandag bent begonnen met koolhydraatarm. Hoe kun je dan nu al "zo lang" stilstaan? Afvallen heeft tijd nodig en hoe langzamer je afvalt, hoe beter. Dus rustig aan.
Als je nu merkt dat je gaat snaaien, dan had je niet genoeg eten mee en moet je gaan kijken wat je mee kan nemen zodat het wel lukt. Dat is wennen, je hebt net nieuw werk, dat is altijd even zoeken. Ik eet zelf niet koolhydraatarm, dus ik heb niet echt tips. Maar gewoon nog ergens een eetmomentje met slimmer eten. Kaas is vanuit koolhydraatarm niet slecht, maar het is natuurlijk wel slecht. Allemaal verzadigde vetten. Dus verzin iets beters, wat je weer energie geeft om verder te gaan.
Door hannabelgje
WW kost wel wat ja, maar ik ben zoooo blij dat ik eindelijk iets gevonden heb wat werkt voor mij. Ik heb ook geen jojo effect meer. Als ik het iets loslaat dan kom ik niet ineens kilo's aan. Ok ik val dan ook niet af maar dat lijkt me logisch. Ik heb het geld er graag voor over.
En ook het bijhouden van je activiteit en daar met je eten ook weer rekening houden vind ik ook heel fijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door dinky89
Hier gaat het qua gewicht nog niet heel geweldig. Rond 10 maart begonnen om na het avondeten niets meer te eten. Na zo'n 2 weken was ik 2 kilo kwijt maar sindsdien staat het eigenlijk stil en schommelt het (soms zit ik op -2,5 maar week erna is het dan zomaar weer op -2).
Nou helpt het natuurlijk niet dat vanaf 16 maart het sporten is weg gevallen, was 3 keer in de week. Nu buitensporten weer is opgestart in beperkt aantal lessen ben ik wel weer aan het sporten begonnen dus ik hoop dat ik er nu wel weer iets af kan krijgen.
Door El_Kato
Inmiddels een tijdje bezig met WW maar ik vind het toch wel lastig… het systeem an zich is simpel maar afgelopen week bv met het lekkere weer en wat extra vrije dagen toch te veel wijntjes en lekkere hapjes genomen :( Ben in totaal nu 3,5 kg afgevallen en dat is niet zoveel voor de tijd dat ik het nu doe. Ik moet in ieder geval meer water drinken en op sommige dagen ook meer eten of in ieder geval meer goeds. Ondanks veel recepten in de app vind ik het wel lastig om gevarieerd te eten. Vooral de lunch vind ik lastig ben toch wel erg van het hartige en een salade alleen vult wel maar houd dan toch nog behoefte aan een broodje of cracker....
Door hannabelgje
El_Kato schreef:Inmiddels een tijdje bezig met WW maar ik vind het toch wel lastig… het systeem an zich is simpel maar afgelopen week bv met het lekkere weer en wat extra vrije dagen toch te veel wijntjes en lekkere hapjes genomen :( Ben in totaal nu 3,5 kg afgevallen en dat is niet zoveel voor de tijd dat ik het nu doe. Ik moet in ieder geval meer water drinken en op sommige dagen ook meer eten of in ieder geval meer goeds. Ondanks veel recepten in de app vind ik het wel lastig om gevarieerd te eten. Vooral de lunch vind ik lastig ben toch wel erg van het hartige en een salade alleen vult wel maar houd dan toch nog behoefte aan een broodje of cracker....
Ik kan je het 365 boek van harte aanbevelen. Daar staan 365 dagnenu's in om te volgen. Dat helpt mij om te varieren en genoeg te eten.

Door pluk
El_Kato schreef: za 23 mei 2020, 20:53 Inmiddels een tijdje bezig met WW maar ik vind het toch wel lastig… het systeem an zich is simpel maar afgelopen week bv met het lekkere weer en wat extra vrije dagen toch te veel wijntjes en lekkere hapjes genomen :( Ben in totaal nu 3,5 kg afgevallen en dat is niet zoveel voor de tijd dat ik het nu doe. Ik moet in ieder geval meer water drinken en op sommige dagen ook meer eten of in ieder geval meer goeds. Ondanks veel recepten in de app vind ik het wel lastig om gevarieerd te eten. Vooral de lunch vind ik lastig ben toch wel erg van het hartige en een salade alleen vult wel maar houd dan toch nog behoefte aan een broodje of cracker....
Heb je al gekeken of een ander kleur WW programma niet beter bij je past?
Ik doe paars en kan s middags bijvoorbeeld gewoon 3 boterhammen met bijv een eitje of mager beleg eten. Bij avondeten met weinig punten kan ik zelfs kaas (30+) op brood nemen.
Door El_Kato
Gisteren mezelf een schop onder de kont gegeven en een weekmenu gemaakt :) Ik kook graag en heb meestal voldoende inspiratie dus nu ook even niet zeuren maar doen. Gisterenavond boodschappen gedaan en met 2 tassen vol groente en fruit terug naar huis gegaan - en met ferme stappen het chips vak voorbij gestampt :D En ook niet gezwicht voor de Kwekkeboom bitter en kaasballen aanbieding ;D

Vanmorgen had ik een 1/2 bak aardbeien met zelfgemaakte muesli en magere kwark als ontbijt - dat eet ik nu meestal als ontbijt fruit met muesli en magere kwark moest wat wennen aan het zurige van de kwark maar vind het nu prima te doen. Vanmiddag heb ik nog een verjaardag maar ga straks vast het eten voor vanavond voorbereiden dan hoef ik dat alleen nog maar de oven in te schuiven. Heb een knolselderijsoep uit de vriezer gepakt voor de lunch, heb er voor vandaag vertrouwen in :P

Ik ga eens kijken of ik dat boek ergens voor een leuk prijsje kan bestellen :)
Als het straks nog steeds niet wil dan ga ik eens naar die andere programma’s kijken. Misschien dat dat beter bij me past idd.
Door hannabelgje
Hoest hier? Ik ben weer braaf weekmenu's aan het volgen en mijn gewicht gaat weer omlaag. Ik hoop deze zomer onder de 60 te komen. Das heul lang geleden. Nog een paar kilo te gaan.

Door pluk
Van de week het gehele weektotaal ingezet voor een heerlijke lunch op het terras (zuurdesem, geitenkaas, honing, noten :dribble: ) en toen kwam er ook nog een gevulde koek van de bakker langs ::)
Maar, daarna weer heel strikt gedaan en veel 0 punten producten gegeten en toch een beetje afgevallen :)

In ruim 6 weken ben ik 6,1 kg afgevallen. Nog 4,1 te gaan naar de bovengrens van mn streef.
Ga alleen dinsdag tapas eten met een vriendin. Kan ik mn weektotaal weer ineens wegstrepen :biggrin2:
Door sam28
Ik ben 5kg aangekomen de afgelopen tijd door vreselijke roosters, vermoeidheid en dus slechter eten. In ieder geval mag er niks meer bij komen en als ik dan weer een fatsoenlijk rooster heb gaan die kilo's er vast weer af want op wandelen na, doe ik niks meer. Normaal liep ik 3xpw hard en fietste ik bijna elke dag een uur.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door