Naomi en Pukkie schreef: ↑vr 22 mei 2020, 15:27
Mijn hond zit momenteel op een speciaal dieet en mag enkel nog snacks met weinig eiwitten. Welke snacks zou ik kunnen geven? Runderoren etc mogen nu even niet.
Dit werdt geadviseerd door de dierenarts ivm struviet-kristallen in de urine.
Tips qua voeding/toevoegingen mag ook, eerder kreeg hij een koudgeperste brok en gestoomd vlees
Hoi Naomi,
Bij struviet is het belangrijk om de juiste voeding te geven. En er is maar 1 juiste voeding voor de hond en dat is verse, rauwe voeding en dat is zeker nu ook van groot belang.
Struviet wordt overigens vaak veroorzaakt door blaasontsteking. De bacteriën in de urine zorgen voor een verhoogde pH waarde (alkalisch) en daar vormt zich makkelijk struviet in. Ik neem aan dat er gekeken is of je hond blaasontsteking heeft en deze behandeld wordt?
Ja en verder, zonder nu gelijk grof te worden is het je reinste flauwekul dat je hond nu een eiwit beperkend dieet nodig heeft. Niet bij struviet. Dus ik weet niet, is er nog een ander onderliggend probleem? Adviseert je dierenarts dit om een andere goede reden? Zo niet, als er alleen sprake is van struviet: kletst je dierenarts
Bij struviet moet de urine verzuurt worden. Niets werkt zo prachtig verzurend als verse, rauwe voeding op basis van vlees, vleesbot en orgaanvlees. Dus als er verder geen onderliggende problemen zijn, raad ik je aan om over te schakelen op een goede KVV, eventueel in het begin met verzurende producten zoals cranberry. En je hoeft dan ook geen eiwitarme snacks te geven, gedroogd vlees is perfect.
Misschien duizelt het je nu even. Ik zie dat je brok en gestoomd voer geeft. Allebei voedingen waar wij hier op Barfplaats niet aan doen zeg maar