Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omdat ik op dit moment zelf ziek en weinig energie heb graag jullie hulp.
Onze golden 13 jaar heeft spondylose en nu ook artrose in gewrichten. Da wil hem pijnstiller/ontstekingsremmer voorschrijven.

Hij krijgt al Flexijoint met duivelsklauw en visolie. Wat kan ik meer doen.
En welke pijnstiller hebben jullie goede ervaringen mee.

Heel graag jullie hulp, ik kan op dit moment geen Bp doorzoeken.
Een link met bovenstaande info mag ook!

Bedankt !!!
Envie schreef: za 09 mei 2020, 15:52 Omdat ik op dit moment zelf ziek en weinig energie heb graag jullie hulp.
Onze golden 13 jaar heeft spondylose en nu ook artrose in gewrichten. Da wil hem pijnstiller/ontstekingsremmer voorschrijven.

Bedankt !!!
Onze Lupi (6 jaar) heeft ook spondylose en artrose, en zij krijgt dagelijks 40 mg Cimalgex. Volgens mijn homeopatisch dierenarts in Duitsland is Cimalgex de pijnstiller met de minste bijwerkingen voor lever en nieren, dus die raadde zij destijds aan voor onze Max, die toen al een jaar of 12-13 was. Hij is er dik 15 mee geworden. Toen Lupi gewrichtsklachten bleek te hebben, heb ik daarom weer voor Cimalgex gekozen. Officieel mag Lupi 60 mg per dag hebben, maar ik hou de pijnstiller nog wat laag, om ruimte naar boven te hebben. Uiteindelijk is ze pas zes jaar en moet ze er nog minstens zes mee.

Lupi krijgt verder Flexijoint, visolie, golden paste, groenlipmosselpoeder (van Lunderland) en Maxxiflex-pillen (zie afbeelding hieronder), en ze gaat één keer per week op de waterloopband, om extra spieren te kweken. Spieren steunen de gewrichten zodat die minder belast worden, vandaar dat dat heel goed is. Lupi was al heel gespierd, maar ik kan na een paar weken loopband al zien dat de spieren flink gegroeid zijn.

Volgens mij helpt dit alles haar heel goed; sinds een paar weken speelt ze weer als een waanzinnige met Mello en Aris, onze jonge goden, terwijl ze dat maanden niet gedaan had.

Sterkte met je hondje, en beterschap voor jezelf!

Sorry voor die joekels van afbeeldingen, ik kan ze zo snel niet verkleinen! ;D

Afbeelding Afbeelding
Ik heb ook een hond met spondylose en ik heb zo'n vermoeden dat hij hd heeft, maar dat ga ik verder niet meer laten onderzoeken, hij is bijna 13, super angstig bij de da, ik wil hem die stress niet aandoen.
Pr1mo krijgt ook Flexijoint, Cosequin met msm, turmertinc van CSJ en Metacam.
In het begin kreeg hij Cimalgex, een tijd geleden kon ik van Anne in Zweden een hele stapel overnemen, maar op gegeven moment waren die op en de Cimalgex is gewoon erg duur. Ik kan mijn euro maar 1 keer uitgeven, helaas. Dus zit hij nu weer aan de Metacam. Op allebei doet hij het heel goed, maar als ik het geld er voor had ging ik weer Cimalgex gebruiken.

Voor de corona shit ging ik om de 2-3 maanden met hem naar de fysio om de spieren wat los te maken, hoewel het nooit echt erg vast zat. Hij heeft ook 2 keer een anabole prik gehad en dat werkte goed. Maandag ga ik de da bellen om te vragen of hij er weer eentje kan krijgen want ik heb het idee dat het weer zwakker wordt (een keer houdt het op natuurlijk, daar ben ik me van bewust).

Beterschap en sterkte.
Cosequin is naar mijn weten alleen maar glucosamine en ik heb dan de versie met msm erin. Dit n.a.v. het aanraden van de fysiotherapeute. Flexijoint zit natuurlijk nog veel meer in.
Mijn hond hangt dus eigenlijk van pijnstillers aan elkaar, maar op deze leeftijd ga ik voor kwaliteit, een paar maanden geleden dacht ik dat het afscheid wel dichtbij was maar het ging toch wel weer aardig goed. Nu weer iets minder, maar misschien kan daar de doping ;) nog wat aan doen. Hij is vrolijk en hobbelt buiten nog lekker een uurtje mee.
Envie schreef: za 09 mei 2020, 15:52 Omdat ik op dit moment zelf ziek en weinig energie heb graag jullie hulp.

Bedankt !!!
Ik was voor mijn meiden ook weer op zoek gegaan naar pijnstillende opties. Ik kwam daarbij op de site van natuurdietisten, en daar staat het volgende (voor meer info en bronnen kun je de link volgen).

https://www.natuurdietisten.nl/krachtig ... n-artrose/

Het inzetten van gember blijkt even effectief te zijn als diclofenac, maar dan zonder nadelige bijeffecten op het maagmucosa. Dit kwam naar voren in een onderzoek uit 2012, waarbij de interventiegroep van 21 deelnemers dagelijks 340 mg gember en 1000 mg glucosamine kregen. De controlegroep van 22 deelnemers kregen dagelijks 100 mg diclofenac in combinatie met 1000 mg glucosamine.
Gember blijkt ook even effectief als het medicijn indomethacine (prostaglandinesynthetase remmer) volgens een onderzoek uit 2006.
Onderzoek naar kurkuma toont ook aan dat zij even effectief is als diclofenac bij artrose.
De kruiden duivelsklauw, kurkuma en bromelaïne zijn als trio effectief gebleken om verlichting te bieden bij gewrichtspijn door artrose. Dit bewijs is geleverd door Fransen artsen, die 42 patiënten twee maanden behandelden met deze combinatie. De deelnemers kregen driemaal daags een capsule met 300 mg duivelsklauw, 200 mg kurkuma en 150 mg bromelaïne.

Ik heb zelf nu net golden paste met gember gemaakt. Onze Bella krijgt dit nu naast Flexijoint en omega 3. Xindy naast novacam en omega 3.
Je zou denk ik ook nog bromelaine aan de goldenpaste met gember toe kunnen voegen.
Ik had dat niet in huis, dus heb het vooralsnog bij kurkuma en gember gehouden.

Verder zijn UCII collageen en groenlipmossel ook nog opties, maar dat had hier geen (zichtbaar) effect, dus vooralsnog doen we even zonder.
Ik overweeg nog wel evt Synopet te gaan proberen (Groenlipmossel, Curcumine en Zwarte bes-blad).
Want misschien was het supplement dat ik gaf niet van goede kwaliteit .. :???:
Eef+Stippels schreef: ma 11 mei 2020, 21:30 Ik was voor mijn meiden ook weer op zoek gegaan naar pijnstillende opties. Ik kwam daarbij op de site van natuurdietisten, en daar staat het volgende (voor meer info en bronnen kun je de link volgen).

https://www.natuurdietisten.nl/krachtig ... n-artrose/

Dank je wel Eef !!

Ik heb zelf nu net golden paste met gember gemaakt. Onze Bella krijgt dit nu naast Flexijoint en omega 3. Xindy naast novacam en omega 3.
Je zou denk ik ook nog bromelaine aan de goldenpaste met gember toe kunnen voegen.
Ik had dat niet in huis, dus heb het vooralsnog bij kurkuma en gember gehouden.

Verder zijn UCII collageen en groenlipmossel ook nog opties, maar dat had hier geen (zichtbaar) effect, dus vooralsnog doen we even zonder.
Ik overweeg nog wel evt Synopet te gaan proberen (Groenlipmossel, Curcumine en Zwarte bes-blad).
Want misschien was het supplement dat ik gaf niet van goede kwaliteit .. :???:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door