Envie schreef: ↑za 09 mei 2020, 15:52
Omdat ik op dit moment zelf ziek en weinig energie heb graag jullie hulp.
Onze golden 13 jaar heeft spondylose en nu ook artrose in gewrichten. Da wil hem pijnstiller/ontstekingsremmer voorschrijven.
Hij krijgt al Flexijoint met duivelsklauw en visolie. Wat kan ik meer doen.
En welke pijnstiller hebben jullie goede ervaringen mee.
Heel graag jullie hulp, ik kan op dit moment geen Bp doorzoeken.
Een link met bovenstaande info mag ook!
Bedankt !!!
Onze Lupi (6 jaar) heeft ook spondylose en artrose, en zij krijgt dagelijks 40 mg Cimalgex. Volgens mijn homeopatisch dierenarts in Duitsland is Cimalgex de pijnstiller met de minste bijwerkingen voor lever en nieren, dus die raadde zij destijds aan voor onze Max, die toen al een jaar of 12-13 was. Hij is er dik 15 mee geworden. Toen Lupi gewrichtsklachten bleek te hebben, heb ik daarom weer voor Cimalgex gekozen. Officieel mag Lupi 60 mg per dag hebben, maar ik hou de pijnstiller nog wat laag, om ruimte naar boven te hebben. Uiteindelijk is ze pas zes jaar en moet ze er nog minstens zes mee.
Lupi krijgt verder Flexijoint, visolie, golden paste, groenlipmosselpoeder (van Lunderland) en Maxxiflex-pillen (zie afbeelding hieronder), en ze gaat één keer per week op de waterloopband, om extra spieren te kweken. Spieren steunen de gewrichten zodat die minder belast worden, vandaar dat dat heel goed is. Lupi was al heel gespierd, maar ik kan na een paar weken loopband al zien dat de spieren flink gegroeid zijn.
Volgens mij helpt dit alles haar heel goed; sinds een paar weken speelt ze weer als een waanzinnige met Mello en Aris, onze jonge goden, terwijl ze dat maanden niet gedaan had.
Sterkte met je hondje, en beterschap voor jezelf!
Sorry voor die joekels van afbeeldingen, ik kan ze zo snel niet verkleinen!