Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Siberienne
Het manneke voelt zich niet fijn maar ik kan er geen vinger op leggen wat er is. Afgelopen woensdag was hij wat stilletjes en braakte hij ineens een vieze bruine plas vocht uit. Maar dat was maar 1 keer. Poep is goed en eetlust ook maar hij is timide, wil wel mee wandelen maar duidelijk rustiger dan normaal en kruipt liefst overdag in zijn nachthok en laat zich niet zien. Zijn oren voelen warm (temperaturen is echt heel lastig bij hem, heb ik nog niet gedaan) en verder kan ik niks ontdekken. Slijmvliezen normaal van kleur, oogwit niet geel. Een enkele teek gehad de afgelopen weken maar geen bulten oid.
Het enige andere dat me echt opviel; gisteren liepen we buiten in een hoosbui en normaal schudden ze zich dan regelmatig even uit, en dat deed hij niet. Bij de auto ook niet maar thuis wel gewoon. Hij loopt rustiger en de heren stoeien niet, maar toch heb ik niet de indruk dat hij pijn heeft. Iemand suggesties? Als het over het weekend niet beter wordt gaan we maandag maar even de DA opzoeken.
Door Fenixjuh
Kan het een griepje zijn?
Hier vorig weekend een ziek hondje, en van de week de andere.... Jacy 1 dag geen eten gegeven, toen ging het wel, Snow liet niets merken, die heeft alleen anderhalve dag water gepoept.....
Ik zou het denk ik van het weekend nog even afwachten....
Door Siberienne
A7C779E8-9436-4A88-A27B-872C91551BF7.jpeg
A7C779E8-9436-4A88-A27B-872C91551BF7.jpeg (194.66 KiB) 2499 keer bekeken
Ja zo lig ik er ook wel bij als ik griep heb ;) het is gewoon zo niet shadow ;)
Door Kim_S
Atziflatzi voelt zich ook niet lekker. Vannacht gekotst, vanochtend heel vroeg wilde hij naar buiten en had hij diarree. En hij heeft de hele weg lopen grazen, echt heel veel gras gegeten. Nu ligt ie rustig te slapen. Misschien heerst er wat? We wonen wel 300 km uit elkaar, maar je weet nooit natuurlijk :biggrin2:

Beterschap voor het zieke mannetje :-*
Door Lizzy
He getsie. Hij ziet er ook echt een beetje bescheten uit. Is koorts opnemen onmogelijk of lastig? Bij lastig zou ik dat toch eerst even doen.
Door doranto
Toen Honyx zich niet lekker voelde bleek hij last van zijn prostaat te hebben. Misschien zou het bij hem ook daaraan kunnen liggen?
Door Chouka
Ja, zo wil je een hond met een hoog energiegehalte niet zien liggen. Er is iets.
Om een idee te krijgen van zijn temperatuur kan je ook een vinger in zijn mond of zijn oor steken. Ben jij gewoon om bij mensen met je handen te oordelen? Vergelijk eventueel met een andere hond. Bij mijn honden zou ik niet proberen met een thermometer.
Of kijk eens naar zijn ogen. Zijn dat koortsogen?
Kan je dat braaksel beter beschrijven? Of volgende keer een foto laten zien? Ergens denk ik dat we het daar moeten zoeken.
Het lijkt me nog geen urgentie om vandaag mee naar de DA te gaan. Morgen wel als het zo blijft. En als het verergert wel vandaag.

Dan heb jij een vrije dag en moet je je nog zorgen maken. Veel sterkte voor jou en ik hoop dat het snel betert.
Door Chouka
Niet goed gelezen (of niet goed onthouden tot na ik de rest gelezen had)
Oren zijn dus warm. Dan zou ik genoeg weten en niet storen met een thermometer.
Het braken was van woensdag. Dan valt waar ik aan denk al weg.
Door Siberienne
Ja hij heeft maar 1x gebraakt. Dat was viezig bruinig maar ik heb het niet uitgebreid bekeken. Nu braakt hij niet meer. Zijn vacht ziet er niet uit maar dat is meer omdat hij aan het verharen is.

Thermometer is denk ik een hond over de flos in mijn nek dus laat ik toch maar even achterwegen. Hij is gecastreerd dus prostaat vind ik toch wat minder waarschijnlijk

We kijken het nog even aan of hij opknapt en als hij zieker wordt zijn we snel bij de DA. Meneer maakt zich nog niet zo'n zorgen, ik vind het gewoon niks als honden niet lekker zijn ::)
Door doranto
Siberienne schreef: za 02 mei 2020, 12:42 Ja hij heeft maar 1x gebraakt. Dat was viezig bruinig maar ik heb het niet uitgebreid bekeken. Nu braakt hij niet meer. Zijn vacht ziet er niet uit maar dat is meer omdat hij aan het verharen is.

Thermometer is denk ik een hond over de flos in mijn nek dus laat ik toch maar even achterwegen. Hij is gecastreerd dus prostaat vind ik toch wat minder waarschijnlijk

We kijken het nog even aan of hij opknapt en als hij zieker wordt zijn we snel bij de DA. Meneer maakt zich nog niet zo'n zorgen, ik vind het gewoon niks als honden niet lekker zijn ::)
Nee, die kans is dan inderdaad heel klein. Pfff, moeilijk hoor. Konden ze maar praten.
Beterschap!
Door hannabelgje
Met dat soort klachten wil ik zelf toch echt wel heel graag de temperatuur weten.
Is die ok dan zou ik denken aan pijn. Is die niet ok dan weet je meteen waar het gedrag vandaan komt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Chouka
hannabelgje schreef: za 02 mei 2020, 13:13 Met dat soort klachten wil ik zelf toch echt wel heel graag de temperatuur weten.
Is die ok dan zou ik denken aan pijn. Is die niet ok dan weet je meteen waar het gedrag vandaan komt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
met dat soort klachten wil ik vooral de hond gerust laten en zeker geen gevecht uitlokken. Als je in praktijk staat dan heb je andere zintuigen die je een idee van de temperatuur geven. En ogen om te observeren of er ergens pijn is.
Dit is een advies dat ik zeker niet zou geven aan iedereen zonder achtergrond. Onze kennis van mensen kunnen wij toepassen op onze huisdieren. Als ik naar de DA ga geef ik hele ongewone bevindingen. Heel anders dan andere mensen formuleren. Kijk maar eens in het eerste bericht waar Siberienne al oog voor had.
Door Siberienne
Alweer iets meer praatjes, hij ligt nu ook weer binnen ipv in zijn nachthok dus we kijken het nog wel even aan. Gelukkig vandaag en morgen vrij en de meneer is de hele week thuis dus we kunnen hem goed in de gaten houden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door