Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
Siberienne schreef: do 30 apr 2020, 15:15 Ik las het....

Wij zijn al bijna 15 jaar uit Lochem weg, dus er zal best een en ander veranderd zijn. De mosterdwinkel zal dan wel weg zijn want die zat pontificaal midden in het dorp - en zo groot is Almen niet.

Eet smakelijk in ieder geval!
Het winkeltje zelf had het op zich allemaal goed geregeld, het waren de klanten die er weer een zooitje van maakten!

Ik heb even gegoogled op de mosterdwinkel, maar hij is dus weg sinds 2011/2012. Omdat je er nog wel eens kwam vind je dit misschien wel aardig om te lezen:
https://www.destentor.nl/lochem/mosterd ... ~a19826e6/
Door Siberienne
pike schreef: do 30 apr 2020, 20:33 Het winkeltje zelf had het op zich allemaal goed geregeld, het waren de klanten die er weer een zooitje van maakten!

Ik heb even gegoogled op de mosterdwinkel, maar hij is dus weg sinds 2011/2012. Omdat je er nog wel eens kwam vind je dit misschien wel aardig om te lezen:
https://www.destentor.nl/lochem/mosterd ... ~a19826e6/
Ach... wat sneu. Was een aardige man.
Door koekje
- pien - schreef: do 30 apr 2020, 16:12 Clou Clou heeft lekkere happen zag ik op hun site :D
Smaken die sobanoedels enigszins naar boekweit? Ik heb ze nog nooit op...staan wel op m'n verlanglijstje
Ik ben Too niet en ik heb eigenlijk geen idee hoe kale boekweit smaakt. Maar sobanoedels zijn erg lekker! Ik heb ze meestal van hakubaku. Dat verkopen ze hier bij de lokale Aziatische toko en de Ekoplaza dacht ik ook. En volgens mij ook de dichtstbijzijnde Jumbo, maar dat zegt niets over een Jumbo bij jou in de buurt.
Door - pien -
Aquillo schreef: do 30 apr 2020, 18:09
Dat is ook nog een idee! Hoewel ik niet dol ben op de smaak van knolselderij (wel stukjes ergens doorheen of flink gekruid zoals met de shoarma) ga ik het wel een keer proberen!
Door - pien -
koekje schreef: vr 01 mei 2020, 00:00 Ik ben Too niet en ik heb eigenlijk geen idee hoe kale boekweit smaakt. Maar sobanoedels zijn erg lekker! Ik heb ze meestal van hakubaku. Dat verkopen ze hier bij de lokale Aziatische toko en de Ekoplaza dacht ik ook. En volgens mij ook de dichtstbijzijnde Jumbo, maar dat zegt niets over een Jumbo bij jou in de buurt.
In mijn jonge jaren heb ik wel boekweit gegeten, het heeft echt een aparte smaak.
Volgens mij heeft Appie ze ook van Hakubaku. Even opgezocht en jawel : ramen, soba en nog die andere. Dan ga ik het gewoon een keer proberen.
Waar combineer jij het mee? Echt iets Japans of 'gewoon roerbak'?
Door pike
Siberienne, die asperges waren echt super lekker! Ik heb werkelijk nog nooit zulke verse en zulke lekkere asperges gehad. Super bedankt nogmaals voor de tip :D
Door pike
- pien - schreef: vr 01 mei 2020, 11:48 In mijn jonge jaren heb ik wel boekweit gegeten, het heeft echt een aparte smaak.
Volgens mij heeft Appie ze ook van Hakubaku. Even opgezocht en jawel : ramen, soba en nog die andere. Dan ga ik het gewoon een keer proberen.
In mijn jonge jaren heb ik het nooit gegeten, maar een aantal jaren geleden heb ik eens boekweitpannenkoeken gemaakt. En die smaakten nou echt helemaal nergens naar :-X Ik heb daarna ook nooit meer iets gedaan met boekweit.
Door koekje
- pien - schreef: vr 01 mei 2020, 11:48
Het lekkerst vind ik (semi-)Japans, want echt Japans koken kan ik niet. En ik gebruik bepaalde dingen niet, zoals vissen en dingen die naar vissen smaken (kombu, nori, etc). Maar denk aan miso-aubergines uit de oven, komkommersalade met rijstazijn en sesamolie en geroosterd sesamzaad en Japans gekruid peperpoedermengsel, tofuzakjes met sushirijst, etc.
Gewoon roerbak (al dan niet met een zak wokgroente) kan natuurlijk ook.

Disclaimer: het is lang geleden dat ik bovenstaande dingen heb gegeten, want mijn kindertjes zijn vreselijk trutten met eten die alleen agv lusten, muv frieten en pizza en shoarma en af en toe eens macaroni.
pike schreef: vr 01 mei 2020, 20:32 In mijn jonge jaren heb ik het nooit gegeten, maar een aantal jaren geleden heb ik eens boekweitpannenkoeken gemaakt. En die smaakten nou echt helemaal nergens naar :-X Ik heb daarna ook nooit meer iets gedaan met boekweit.

Echt? Ik vind boekweitpannekoeken verslavend lekker. Veel lekkerder dan gewone.
Maar das vast persoonlijk...
Door pike
pearlsofpassion schreef: vr 01 mei 2020, 20:44 Echt? Ik vind boekweitpannekoeken verslavend lekker. Veel lekkerder dan gewone.
Ik was het niet alleen, manlief vond het ook naar niks smaken. Misschien had ik geen goed meel :-\ Maar ik weet nu niet meer waar ik het toen vandaan heb gehaald.
Door - pien -
pike schreef: vr 01 mei 2020, 20:32 In mijn jonge jaren heb ik het nooit gegeten, maar een aantal jaren geleden heb ik eens boekweitpannenkoeken gemaakt. En die smaakten nou echt helemaal nergens naar :-X Ik heb daarna ook nooit meer iets gedaan met boekweit.
;D ;D ;D Het heeft een aparte smaak
Door - pien -
pearlsofpassion schreef: vr 01 mei 2020, 20:44 Echt? Ik vind boekweitpannekoeken verslavend lekker. Veel lekkerder dan gewone.
Ik vind poffertjes (waar als het goed is, ook boekweitmeel in zit) heel erg lekker! Wel de echte van de poffertjeskraam (goh, hoe lang is dat geleden, 10 jaar minstens :D )
Ik heb nog boekweitmeel liggen, maar 's proberen :)
Wat is jouw recept PoP?
Door - pien -
koekje schreef: vr 01 mei 2020, 20:41 Het lekkerst vind ik (semi-)Japans, want echt Japans koken kan ik niet. En ik gebruik bepaalde dingen niet, zoals vissen en dingen die naar vissen smaken (kombu, nori, etc). Maar denk aan miso-aubergines uit de oven, komkommersalade met rijstazijn en sesamolie en geroosterd sesamzaad en Japans gekruid peperpoedermengsel, tofuzakjes met sushirijst, etc.
Gewoon roerbak (al dan niet met een zak wokgroente) kan natuurlijk ook.

Disclaimer: het is lang geleden dat ik bovenstaande dingen heb gegeten, want mijn kindertjes zijn vreselijk trutten met eten die alleen agv lusten, muv frieten en pizza en shoarma en af en toe eens macaroni.
Dat is al best Japans hoor! Japanseriger dan ik voor elkaar ga krijgen ;D (ben meer van Thais/Vietnamees/Koreaans/Chinees bij tijd en wijle).
Jammer dat de kinders het niet waarderen, als ze wat groter worden, wie weet?
Door Aquillo
- pien - schreef: za 02 mei 2020, 09:30 Dat is al best Japans hoor! Japanseriger dan ik voor elkaar ga krijgen ;D (ben meer van Thais/Vietnamees/Koreaans/Chinees bij tijd en wijle).
Jammer dat de kinders het niet waarderen, als ze wat groter worden, wie weet?
Oh echt? Kinderen eten meestal wel gado gado met pindasaus en smoor kip en babi ketjap en bami goreng met prei en kool en selderij en gebakken tahoe.en foe Jong hai ,ofwel rijkgevulde dikke omeletten met een zoetere tomatensaus en tjap tjoi. Nasi goreng gaat ook meestal goed en de inidsche kippensoep die je ook vegetarisch wel kunt maken en waarbij je allemaal gezonde gestoomde groenten bij serveert en gebakken uitjes. (Soto ayam of Soto tahoe) . Wat zoetere gerechten met soja saus eten kinderen meestal wel graag. Pittig kan ik me iets bij voorstellen dat wilde ik als kind ook niet. En vis at ik als kind ook niet graag.
Door Aquillo
gisteren had ik spaghetti met een homemade ruccola hazelnoten pesto en heel fijn gesnipperde rode paprika er doorheen
met een home made bietenburger met gebakken rode ui en champignons

Vandaag..
Roti Kip en spercieboontjes en aardappeltjes er in
alleen de vellen heb ik al kant en klaar bij de Surinamer gekocht.. (de lekkere met dahl er in)
verse tomatensalade erbij voor de frisse noot
en zure rode ui ringen erbij
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door