Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Too
Salade van vanalles.. oa witlof, veldsla, paprika, sinaasappel, walnoten
Paar gebakken aardappeltjes er bij.

Morgen stamppotje rauwe andijvie
Vrijdag kookt meneer Clou Clou soba noedels, spinazie sesam salade met zalm sashimi
Door pike
Siberienne schreef: wo 29 apr 2020, 15:41 Dit is te ver weg zeker? Daar haalden wij ze toen ik nog in Lochem woonde.

https://www.asperges-tenbroeke.nl/

Post doet er lang over hè? Anders stuurde ik wel een kilootje uit Limbabwe. ;) ;) ;)
Oh Siberienne je bent geweldig! Dat is absoluut niet te ver weg. Woon hier (Harfsen) al vier jaar maar had er nog nooit van gehoord :-[
Morgen moet ik toch naar de apotheek in Laren, ik ga gelijk kijken. Dank je wel voor de link!
Ik verheug me nu al op de asperges en de aardbeien!!
Anneloog mag ik jouw recept??? :biggrin2:

Er is sinds kort wel een geweldig biologisch gemengd bedrijf achter Almen (Velhorst). Die verkopen niet aan huis maar wel via de supermarkt in Almen, bestellen via de website en ophalen aldaar. Eigenlijk is dat dan weer net even te ver voor een beetje groente, maar soms doe ik dat wel als ik het kan combineren met bijvoorbeeld een wandeling met Duc in de bossen daar of langs de Berkel. Maar op het moment hebben ze alleen rabarber :biggrin2:
Door Anneloog
pike schreef: Oh Siberienne je bent geweldig! Dat is absoluut niet te ver weg. Woon hier (Harfsen) al vier jaar maar had er nog nooit van gehoord :-[
Morgen moet ik toch naar de apotheek in Laren, ik ga gelijk kijken. Dank je wel voor de link!

Er is sinds kort wel een geweldig biologisch gemengd bedrijf achter Almen (Velhorst). Die verkopen niet aan huis maar wel via de supermarkt in Almen, bestellen via de website en ophalen aldaar. Eigenlijk is dat dan weer net even te ver voor een beetje groente, maar soms doe ik dat wel als ik het kan combineren met bijvoorbeeld een wandeling met Duc in de bossen daar of langs de Berkel. Maar op het moment hebben ze alleen rabarber :biggrin2:
Recept is een zelf samen gesteld tav wat we in huis hadden. Want zijn veel echt heerlijke recepten van te vinden. Dus pondje witte asperges, Deeg is kant en klaar bladerdeeg, randen omgevouwen. Binnendeel gaatjes geprikt en ff blind bakken voor ongeveer 20 minuten dat ze goudbruin is op 220 graden . Intussen asperges schillen en net aan beetgaar koken. Had 3 eieren, 250ml slagroom 2 eetlepels witte fijne patent bloem zout peper en gedroogde Italiaanse kruiden gemixt. Daarna bos verse bieslook in stukjes geknipt en erdoor gedaan. Dan bladerdeeg uit oven halen. Eerst laagje ham dan asperges dan weer ham. Dan je eimengsel. En terug in de oven 200 graden 20 minuten, ik had wat eimengsel over en die na 10 minuten erbij gegoten toen eerste lading wat gestold was. De ham was simpele yorkham Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Door pike
Anneloog schreef: wo 29 apr 2020, 19:13 Recept is een zelf samen gesteld tav wat we in huis hadden. Want zijn veel echt heerlijke recepten van te vinden. Dus pondje witte asperges, Deeg is kant en klaar bladerdeeg, randen omgevouwen. Binnendeel gaatjes geprikt en ff blind bakken voor ongeveer 20 minuten dat ze goudbruin is op 220 graden . Intussen asperges schillen en net aan beetgaar koken. Had 3 eieren, 250ml slagroom 2 eetlepels witte fijne patent bloem zout peper en gedroogde Italiaanse kruiden gemixt. Daarna bos verse bieslook in stukjes geknipt en erdoor gedaan. Dan bladerdeeg uit oven halen. Eerst laagje ham dan asperges dan weer ham. Dan je eimengsel. En terug in de oven 200 graden 20 minuten, ik had wat eimengsel over en die na 10 minuten erbij gegoten toen eerste lading wat gestold was. De ham was simpele yorkham Afbeelding

Dank je wel :D Eens zien of ik komende dagen ook aan de frutsel kan met het bladerdeeg. Ik heb wel een ietwat soortgelijk receptje met ham en room en ei en ook nog kaas erdoor maar dan gaat alles in de ovenschaal ipv in de bladerdeeg"schaal".
Eerst maar eens proberen die asperges te kopen bij de boer :)
Door Siberienne
pike schreef: wo 29 apr 2020, 18:42 Oh Siberienne je bent geweldig! Dat is absoluut niet te ver weg. Woon hier (Harfsen) al vier jaar maar had er nog nooit van gehoord :-[

Eet jij vlees? Ik haalde vroeger mijn vlees in Almen bij een geweldige bio boer. Lekkerste (Runder)rookworst ter wereld. De website is er nog http://www.boerderijhethave.nl/ maar ze verkopen wel minder verschillende dingen dan vroeger (toen hadden ze soms ook varkens)

Koeien lopen op graslanden van natuurmonumenten.

Oooooooh dit is echt een trip down memory lane, dank je Pike! Er was ook zo’n leuke mosterd winkel in Almen.

On topic

Wij aten stamppot met paksoi, oesterzwammen en gerookte tahoe reepjes. En salie.
Door - pien -
Anneloog schreef: wo 29 apr 2020, 19:13 Recept is een zelf samen gesteld tav wat we in huis hadden. Want zijn veel echt heerlijke recepten van te vinden. Dus pondje witte asperges, Deeg is kant en klaar bladerdeeg, randen omgevouwen. Binnendeel gaatjes geprikt en ff blind bakken voor ongeveer 20 minuten dat ze goudbruin is op 220 graden . Intussen asperges schillen en net aan beetgaar koken. Had 3 eieren, 250ml slagroom 2 eetlepels witte fijne patent bloem zout peper en gedroogde Italiaanse kruiden gemixt. Daarna bos verse bieslook in stukjes geknipt en erdoor gedaan. Dan bladerdeeg uit oven halen. Eerst laagje ham dan asperges dan weer ham. Dan je eimengsel. En terug in de oven 200 graden 20 minuten, ik had wat eimengsel over en die na 10 minuten erbij gegoten toen eerste lading wat gestold was. De ham was simpele yorkham Afbeelding

Je 'taart' zag er héérlijk uit!

Leuk, die boeren die 'aan de weg/op het erf' verkopen! Bij ons in de buurt zijn dat alleen bloemen al is iemand die daarnaast ook asperges verkoopt maar sinds we een andere da hebben komen we niet meer die kant op.

We aten gister shortrib uit de slowcooker, met aardappelpuree, saus van de shortrib en salade.
Vandaag andijviestamppot met saus van de shortrib. Ik had teveel aardappels besteld dus voorlopig moeten we even aardappels eten :D
Door pike
Siberienne schreef: wo 29 apr 2020, 20:45 Eet jij vlees? Ik haalde vroeger mijn vlees in Almen bij een geweldige bio boer. Lekkerste (Runder)rookworst ter wereld. De website is er nog http://www.boerderijhethave.nl/ maar ze verkopen wel minder verschillende dingen dan vroeger (toen hadden ze soms ook varkens)

Koeien lopen op graslanden van natuurmonumenten.

Oooooooh dit is echt een trip down memory lane, dank je Pike! Er was ook zo’n leuke mosterd winkel in Almen.

On topic

Wij aten stamppot met paksoi, oesterzwammen en gerookte tahoe reepjes. En salie.
De vleesboer in Almen zit er nog steeds. Ik heb er wel een vlees gekocht maar was niet echt onder de indruk en vond het i.h.a. nogal vet. De rookworst was wel lekker :D
Maar je kan absoluut niet zien wat voor vlees er in je zakje zit, kwaliteit is niet te beoordelen. Hij haalt in een andere ruimte een zakje uit zijn vriezer. Daar zit dan iets opgefrommelds in. Niets is ook gestickerd, geen slachthuisvermelding, geen houdbaarheidsdatum. Gewoon in een dichtgeknoopt plastic zakje in de vriezer, soms maar meestal niet zat er een handgeschreven miniatuur stickertje opgeplakt zodat hij zelf weet wat erin zit. "RIB" staat er bv op een zakje stoofvlees :biggrin2: Je moet hem echt op zijn blauwe ogen geloven dat het vlees inderdaad van zijn eigen koeien is. Het zal heus wel, maar officieel mag het natuurlijk helemaal niet op die manier. Maar dit is Gelderland :biggrin2:
De Velhorst verkocht afgelopen jaar ook hun allereerste biolamsvlees voor helemaal niet eens zo veel geld. Wel met slachthuisvermelding.
Kip/kalkoen (en in de wintermaanden wild) haal ik in Lochem bij 't Voske. Die zijn inmiddels verhuisd en hebben een mooie, grotere winkel met parkeren voor de deur. Rundvlees besteld ik tegenwoordig online. Misschien dat de Velhorst dat ook nog eens gaat verkopen :-\
De mosterdwinkel heb ik nooit gezien. Er is wel een super.
Door Siberienne
pike schreef: do 30 apr 2020, 15:09 En morgen worden het asperges :D met aardbeien toe :D , met gevaar voor eigen leven vandaag bij de boer gekocht :-X >:(
Ik las het....

Wij zijn al bijna 15 jaar uit Lochem weg, dus er zal best een en ander veranderd zijn. De mosterdwinkel zal dan wel weg zijn want die zat pontificaal midden in het dorp - en zo groot is Almen niet.

Eet smakelijk in ieder geval!
Door - pien -
Too schreef: wo 29 apr 2020, 16:43 Salade van vanalles.. oa witlof, veldsla, paprika, sinaasappel, walnoten
Paar gebakken aardappeltjes er bij.

Morgen stamppotje rauwe andijvie
Vrijdag kookt meneer Clou Clou soba noedels, spinazie sesam salade met zalm sashimi
Clou Clou heeft lekkere happen zag ik op hun site :D
Smaken die sobanoedels enigszins naar boekweit? Ik heb ze nog nooit op...staan wel op m'n verlanglijstje
Door Aquillo
- pien - schreef: do 23 apr 2020, 12:41 Mmmmm lekker allemaal!
Leuk dat er bij jou goeie restaurants zitten waar je kunt afhalen? Of bezorgen ze?
Bij ons in het durp is het aanbod echt minimaal...verder dan een broodje shoarma e.d. komt het niet. En zelfs dat maken wij lekkerder :D
Gister dan toch echt de knolselderijshoarma gemaakt...het was meh :-\ Met friet (van de snackbar) en salade. De friet was ook meh...net te kort gebakken zodat het aardappelig/ongaar smaakt :-X Die proberen we dus niet nog een keer >:(
Vanavond eten we witlofsla met een eitje.
De shoarma ga ik nog een keer proberen maar dan de knolselderij raspen en goed kruiden en lang in laten trekken en langer bakken. Er ligt namelijk nóg een knolselderij uit de groentetas :P
Knolselderij is ook heel erg lekker om er frietjes van te maken
:D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door