Salade van vanalles.. oa witlof, veldsla, paprika, sinaasappel, walnoten
Paar gebakken aardappeltjes er bij.
Morgen stamppotje rauwe andijvie
Vrijdag kookt meneer Clou Clou soba noedels, spinazie sesam salade met zalm sashimi
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Siberienne schreef: ↑wo 29 apr 2020, 15:41 Dit is te ver weg zeker? Daar haalden wij ze toen ik nog in Lochem woonde.Oh Siberienne je bent geweldig! Dat is absoluut niet te ver weg. Woon hier (Harfsen) al vier jaar maar had er nog nooit van gehoord
https://www.asperges-tenbroeke.nl/
Post doet er lang over hè? Anders stuurde ik wel een kilootje uit Limbabwe.![]()
![]()
![]()
pike schreef: Oh Siberienne je bent geweldig! Dat is absoluut niet te ver weg. Woon hier (Harfsen) al vier jaar maar had er nog nooit van gehoordRecept is een zelf samen gesteld tav wat we in huis hadden. Want zijn veel echt heerlijke recepten van te vinden. Dus pondje witte asperges, Deeg is kant en klaar bladerdeeg, randen omgevouwen. Binnendeel gaatjes geprikt en ff blind bakken voor ongeveer 20 minuten dat ze goudbruin is op 220 graden . Intussen asperges schillen en net aan beetgaar koken. Had 3 eieren, 250ml slagroom 2 eetlepels witte fijne patent bloem zout peper en gedroogde Italiaanse kruiden gemixt. Daarna bos verse bieslook in stukjes geknipt en erdoor gedaan. Dan bladerdeeg uit oven halen. Eerst laagje ham dan asperges dan weer ham. Dan je eimengsel. En terug in de oven 200 graden 20 minuten, ik had wat eimengsel over en die na 10 minuten erbij gegoten toen eerste lading wat gestold was. De ham was simpele yorkham![]()
Morgen moet ik toch naar de apotheek in Laren, ik ga gelijk kijken. Dank je wel voor de link!
Ik verheug me nu al op de asperges en de aardbeien!!
Anneloog mag ik jouw recept???![]()
Er is sinds kort wel een geweldig biologisch gemengd bedrijf achter Almen (Velhorst). Die verkopen niet aan huis maar wel via de supermarkt in Almen, bestellen via de website en ophalen aldaar. Eigenlijk is dat dan weer net even te ver voor een beetje groente, maar soms doe ik dat wel als ik het kan combineren met bijvoorbeeld een wandeling met Duc in de bossen daar of langs de Berkel. Maar op het moment hebben ze alleen rabarber
Anneloog schreef: ↑wo 29 apr 2020, 19:13 Recept is een zelf samen gesteld tav wat we in huis hadden. Want zijn veel echt heerlijke recepten van te vinden. Dus pondje witte asperges, Deeg is kant en klaar bladerdeeg, randen omgevouwen. Binnendeel gaatjes geprikt en ff blind bakken voor ongeveer 20 minuten dat ze goudbruin is op 220 graden . Intussen asperges schillen en net aan beetgaar koken. Had 3 eieren, 250ml slagroom 2 eetlepels witte fijne patent bloem zout peper en gedroogde Italiaanse kruiden gemixt. Daarna bos verse bieslook in stukjes geknipt en erdoor gedaan. Dan bladerdeeg uit oven halen. Eerst laagje ham dan asperges dan weer ham. Dan je eimengsel. En terug in de oven 200 graden 20 minuten, ik had wat eimengsel over en die na 10 minuten erbij gegoten toen eerste lading wat gestold was. De ham was simpele yorkhamDank je wel
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
pike schreef: ↑wo 29 apr 2020, 18:42 Oh Siberienne je bent geweldig! Dat is absoluut niet te ver weg. Woon hier (Harfsen) al vier jaar maar had er nog nooit van gehoordEet jij vlees? Ik haalde vroeger mijn vlees in Almen bij een geweldige bio boer. Lekkerste (Runder)rookworst ter wereld. De website is er nog http://www.boerderijhethave.nl/ maar ze verkopen wel minder verschillende dingen dan vroeger (toen hadden ze soms ook varkens)![]()
Morgen moet ik toch naar de apotheek in Laren, ik ga gelijk kijken. Dank je wel voor de link!
Ik verheug me nu al op de asperges en de aardbeien!!
Anneloog mag ik jouw recept???![]()
Er is sinds kort wel een geweldig biologisch gemengd bedrijf achter Almen (Velhorst). Die verkopen niet aan huis maar wel via de supermarkt in Almen, bestellen via de website en ophalen aldaar. Eigenlijk is dat dan weer net even te ver voor een beetje groente, maar soms doe ik dat wel als ik het kan combineren met bijvoorbeeld een wandeling met Duc in de bossen daar of langs de Berkel. Maar op het moment hebben ze alleen rabarber![]()
Anneloog schreef: ↑wo 29 apr 2020, 19:13 Recept is een zelf samen gesteld tav wat we in huis hadden. Want zijn veel echt heerlijke recepten van te vinden. Dus pondje witte asperges, Deeg is kant en klaar bladerdeeg, randen omgevouwen. Binnendeel gaatjes geprikt en ff blind bakken voor ongeveer 20 minuten dat ze goudbruin is op 220 graden . Intussen asperges schillen en net aan beetgaar koken. Had 3 eieren, 250ml slagroom 2 eetlepels witte fijne patent bloem zout peper en gedroogde Italiaanse kruiden gemixt. Daarna bos verse bieslook in stukjes geknipt en erdoor gedaan. Dan bladerdeeg uit oven halen. Eerst laagje ham dan asperges dan weer ham. Dan je eimengsel. En terug in de oven 200 graden 20 minuten, ik had wat eimengsel over en die na 10 minuten erbij gegoten toen eerste lading wat gestold was. De ham was simpele yorkhamJe 'taart' zag er héérlijk uit!
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Siberienne schreef: ↑wo 29 apr 2020, 20:45 Eet jij vlees? Ik haalde vroeger mijn vlees in Almen bij een geweldige bio boer. Lekkerste (Runder)rookworst ter wereld. De website is er nog http://www.boerderijhethave.nl/ maar ze verkopen wel minder verschillende dingen dan vroeger (toen hadden ze soms ook varkens)De vleesboer in Almen zit er nog steeds. Ik heb er wel een vlees gekocht maar was niet echt onder de indruk en vond het i.h.a. nogal vet. De rookworst was wel lekker
Koeien lopen op graslanden van natuurmonumenten.
Oooooooh dit is echt een trip down memory lane, dank je Pike! Er was ook zo’n leuke mosterd winkel in Almen.
On topic
Wij aten stamppot met paksoi, oesterzwammen en gerookte tahoe reepjes. En salie.
pike schreef: ↑do 30 apr 2020, 15:09 En morgen worden het aspergesIk las het....met aardbeien toe
, met gevaar voor eigen leven vandaag bij de boer gekocht
![]()
![]()
Too schreef: ↑wo 29 apr 2020, 16:43 Salade van vanalles.. oa witlof, veldsla, paprika, sinaasappel, walnotenClou Clou heeft lekkere happen zag ik op hun site
Paar gebakken aardappeltjes er bij.
Morgen stamppotje rauwe andijvie
Vrijdag kookt meneer Clou Clou soba noedels, spinazie sesam salade met zalm sashimi
- pien - schreef: ↑do 23 apr 2020, 12:41 Mmmmm lekker allemaal!
Leuk dat er bij jou goeie restaurants zitten waar je kunt afhalen? Of bezorgen ze?
Bij ons in het durp is het aanbod echt minimaal...verder dan een broodje shoarma e.d. komt het niet. En zelfs dat maken wij lekkerder![]()
Gister dan toch echt de knolselderijshoarma gemaakt...het was mehMet friet (van de snackbar) en salade. De friet was ook meh...net te kort gebakken zodat het aardappelig/ongaar smaakt
Die proberen we dus niet nog een keer
![]()
Vanavond eten we witlofsla met een eitje.
De shoarma ga ik nog een keer proberen maar dan de knolselderij raspen en goed kruiden en lang in laten trekken en langer bakken. Er ligt namelijk nóg een knolselderij uit de groentetas
Knolselderij is ook heel erg lekker om er frietjes van te maken
![]()