Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ina schreef: do 23 apr 2020, 18:53 Ze spreken daar gewoon op tijd af (altijd al hoor, maar dan vaak wel 2 patienten tegelijk dus meer mensen in de wachtruimte)
Nu is er maar 1 behandelkamer in gebruik, dus 1 patient (behalve de OK) ....wij hebben heel even voor de deur staan wachten omdat er een mevrouw haar hondje inleverde voor een operatie en die liep nog lekker rond te scharrelen....maar echt wachten hoeft dus niet

Haha....de assistente moest ook echt om mij lachen toen ik (waarschijnlijk met een zeer verontwaardigd hoofd) vroeg 'hoe dan, dan weet de DA toch niet wat ik wel of niet wil' ;D

Nee, dit was echt super geregeld.

En Misty, mmmm, daar ben ik nog niet zo blij mee, die moet dringend gekraakt worden maar ik zit te wachten tot die weer aan het werk gaat
Ik wilde tot die tijd andere pijnstilling om te overbruggen, omdat Rimadyl nu niet echt super zal zijn als je dat langer gebruikt

Ze heeft nu Galliprant gekregen, maar heb nog niet het idee dat die heel erg goed werken
We wachten nog even af tot maandag, dan heb ik hopelijk bericht van de Chiro en anders gaan we over naar een ander en zien of we tot die tijd met Galliprant doorgaan of toch nog iets anders proberen
Wat vervelend dat de Galliprant niet goed werkt.
Ik hoopte voor mijn meiden ook dat dat een goed alternatief op novacam zou kunnen zijn.
Misschien zijn er wel chiro's die behandelen als je niet in de ruimte bent, of in ieder geval op afstand?

Mijn meiden moeten eigenlijk ook weer naar de osteopaat, maar ja..

Ik ben inmiddels bij de da geweest en gelukkig had je me goed voorbereid, want ik moest ze bij de deur van de spreekkamer afgeven :o ;D
Vonden ze niet zo leuk. Xindy moest door 2 assistentes worden vastgehouden. En ze kon me niet zien en door doofheid ook niet horen, bah wat naar vind ik dat :-\
Nu afwachten op de uitslag :nerves:

sam28 schreef: di 28 apr 2020, 09:42
Ik heb het naar mijn zin in het ziekenhuis, erg leuke collega's ook en het is fijn om even geen leerling/trainee of wat dan ook te zijn maar gewoon collega. Ook al ken ik vrijwel niemand en is het te groot om dat ook echt te gaan doen. Het is een warm bad en super goed voor mijn verloren zelfvertrouwen ondanks dat het werk echt wel zwaar is. Hele dagen staan, patiënten die dag 1 wel redelijk gaan, liggen dag 2 weer aan de beademing en net als je denkt dat het een rustige dienst word, komt er toch ineens weer iemand binnen die slecht is.
Maar de IC verpleegkundigen met wie ik gestaan heb waren erg blij met mij en mijn zelfstandigheid en zijn heel geduldig als je iets niet weet of als ze je moeten helpen. Ik heb enorm veel geleerd al weer. Ik heb er aan eentje durven vragen om een referentie en dat wilde ze wel. :)
Vanavond ga ik de nachtdienst in.
Wat ontzettend fijn dat je het zo naar je zin hebt :-* :-*
Door sam28
Eef+Stippels schreef:Vonden ze niet zo leuk. Xindy moest door 2 assistentes worden vastgehouden. En ze kon me niet zien en door doofheid ook niet horen, bah wat naar vind ik dat :-\
Wat een narigheid. Ik duim voor jullie!!! :bigarmhug:
Door Ina
Eef+Stippels schreef: di 28 apr 2020, 15:28 Wat vervelend dat de Galliprant niet goed werkt.
Ik hoopte voor mijn meiden ook dat dat een goed alternatief op novacam zou kunnen zijn.
Misschien zijn er wel chiro's die behandelen als je niet in de ruimte bent, of in ieder geval op afstand?

Mijn meiden moeten eigenlijk ook weer naar de osteopaat, maar ja..

Ik ben inmiddels bij de da geweest en gelukkig had je me goed voorbereid, want ik moest ze bij de deur van de spreekkamer afgeven :o ;D
Vonden ze niet zo leuk. Xindy moest door 2 assistentes worden vastgehouden. En ze kon me niet zien en door doofheid ook niet horen, bah wat naar vind ik dat :-\

Wat ontzettend fijn dat je het zo naar je zin hebt :-* :-*

Ik geloof dat de Galliprant even een inwerktijd nodig had bij Misty, ik merk sinds gisteren dat ze weer vrolijker werd.....en vanochtend tijdens het wandelen in de regen maakte ze geen ene aanstalte om richting huis te gaan.... in de regen mollen graven was veel leuker ;)
Dus ik heb hoop dat dit voor nu toch wel even voldoende is

En voor de Chiro ga ik morgen bellen voor een ander, ik wil niet nog langer wachten, dus hopelijk is er eentje die binnenkort tijd heeft

Balen voor je meisje dat het op deze manier moest bij de DA, maar helaas zijn soms dingen niet anders als dat ze zijn en moet er soms dus ook wel eens 'iets niet zo leuk, maar wel noodzakelijk' gebeuren

Hebben ze wel kunnen doen waarvoor je kwam?
Door pluk
Lizzy schreef: di 28 apr 2020, 17:08 Ik weet dat niet iedereen hem even "lief" vind maar dit is en blijft een interessant artikel (met een interessante zienswijze): https://www.maurice.nl/2020/04/25/we-le ... L54W_SClOM.
Siberienne weet er vast meer van maar is een belangrijk verschil tussen SARS en Covid19 nou niet juist dat SARS diep in de longen zit waardoor je anderen minder makkelijk besmet en Covid19 vermenigvuldigd in de neus en is daardoor besmettelijker.
Omdat het toevallig twee coronavirussen zijn maakt niet dat ze zich hetzelfde gedragen. Nu allerlei oude onderzoeken erbij pakken over een andere variant en daaruit halen wat past in je "de lockdown moet eraf" frame is wel erg makkelijk.
Door Siberienne
Ik was vandaag nog in discussie met een collega die opmerkte ‘waarom zou het bij dit virus anders zijn dan bij SARS ?” Waarop ik nogal pinnig zei ‘omdat dit een ander virus is?’ :P

Pluk heeft gelijk; een van de grootste problemen van dit virus is dat het milde infecties geeft, soms zelfs helemaal zonder symptomen waarbij de patiënt al enkele dagen voor de klachten virus uit gaat scheiden. Het voordeel van het oude SARS virus was dat mensen eigenlijk pas besmettelijk waren als ze ook ziek waren en de uitscheiding vooral in de longen optrad en minder in de neus. Dus je had veel minder kans op ‘stille overdracht’

Super spreading events zijn bij COVID19 zoom beschreven en spelen mogelijk ook een rol, maar die zijn waarschijnlijk minder belangrijk voor het in stand houden van de uitbraak dan de ‘stille transmissie’ door mensen die geen klachten hebben.

Verder weet ik niet precies wat Maurice allemaal voor bewijzen heeft gevonden maar berucht vanuit de SARS tijd was het Amoy garden complex. Daar was een hele bijzondere constructie met afvoerputten van de douche die vlakbij de uitgangen van het toilet op het riool uitkwamen. Deze putjes werden een poos niet gebruikt en de sifons waren droog komen te staan. tegelijk ontstonden luchtstromen vanuit het riool (met poep van SARS patiënt) het flatgebouw in. dat was een hele uitzonderlijke situatie van pech op pech op pech.

Voor wie het hele detective verhaal wil lezen; https://edition.cnn.com/2013/02/21/worl ... index.html
Door Tanna
Lizzy schreef: di 28 apr 2020, 08:14 Dank je Tanna, voor je reactie. Ja, mijn moeder is ook graag onafhankelijk. Het punt is gewoon, tot voor deze Corona crisis ging mijn moeder nog 3 keer per week dansen. En als je haar ziet dansen, geloof je gewoon niet dat ze 80 is. Ze mist het dansen ook vreselijk. En nou mag ze niet eens boodschappen doen. Ik snap haar wel. Ze doet nu trouwens iedere ochtend mee met beweeg TV (ofzoiets) :biggrin2: . En ze is de afgelopen dagen weer gaan fietsen. Ik laat haar maar. Als dit nog twee jaar duurt en ze mag twee jaar niks (nou ja, mogen mogen, ik bind haar niet vast natuurlijk) : dan gaat ze daar aan dood :-\ . Een beetje vergelijkbaar met jouw broer dus Tanna. Ik hoop dat ze beide gezond blijven :-*
Mooi mens, jouw moeder!
Door Siberienne
Mijn moeder (bijna 80, super fit eigenlijk, fietst, Bridget en doet hele huis en tuin zelf) zegt ‘dit is zo geen leven’

Dus ze gaat morgen een boodschap doen in het dorp en bij mijn broer op bezoek zondag als mijn neefje jarig is. Mijn zegen heeft ze. Alleen maar thuis zitten- ze wordt er gek van...
Ina schreef: di 28 apr 2020, 16:14 Ik geloof dat de Galliprant even een inwerktijd nodig had bij Misty, ik merk sinds gisteren dat ze weer vrolijker werd.....en vanochtend tijdens het wandelen in de regen maakte ze geen ene aanstalte om richting huis te gaan.... in de regen mollen graven was veel leuker ;)
Dus ik heb hoop dat dit voor nu toch wel even voldoende is

En voor de Chiro ga ik morgen bellen voor een ander, ik wil niet nog langer wachten, dus hopelijk is er eentje die binnenkort tijd heeft

Balen voor je meisje dat het op deze manier moest bij de DA, maar helaas zijn soms dingen niet anders als dat ze zijn en moet er soms dus ook wel eens 'iets niet zo leuk, maar wel noodzakelijk' gebeuren

Hebben ze wel kunnen doen waarvoor je kwam?
Wat fijn dat de Galliprant toch lijkt te werken!
Heerlijk als ze zich zo goed vermaken dat ze niet naar huis willen :-X

Ja, ze hebben wel kunnen doen waarvoor ik kwam. Ze is onderzocht en er zijn vier buisjes bloed afgetapt. Ik werd niet blij van de bevindingen :(
Er zal ook nog wel een hartecho gemaakt moeten gaan worden denk ik.

En nu ben ik dus bang dat ze in de tijd dat we wachten op de uitslagen dood neervalt :-X
En was ik maar eerder gegaan, maar ja, corona he.. Ik dacht in beginsel dat we dat nog af konden wachten.

Ik hoop ontzettend dat ze medicatie kan krijgen waar ze weer fit(ter) van wordt. Maar daar lossen we de pijnlijke knieen en heupen niet mee op. Pfffff :-\
Bleven ze maar altijd jong en fit.
Siberienne schreef: di 28 apr 2020, 22:46 Mijn moeder (bijna 80, super fit eigenlijk, fietst, Bridget en doet hele huis en tuin zelf) zegt ‘dit is zo geen leven’

Dus ze gaat morgen een boodschap doen in het dorp en bij mijn broer op bezoek zondag als mijn neefje jarig is. Mijn zegen heeft ze. Alleen maar thuis zitten- ze wordt er gek van...
Kan ik me voorstellen.
En inmiddels hebben veel meer mensen dat gevoel denk ik...
Als ik lees hoeveel mensen er gisteren in de rij voor de ikea stonden.

Hier in de buurt is het bezoek dat men ontvangt trouwens helemaal niet verminderd hoor, sinds corona. Ook bij ouderen niet, de (klein) kinderen komen regelmatig langs.
Bij jullie wel?
Eef+Stippels schreef:
Hier in de buurt is het bezoek dat men ontvangt trouwens helemaal niet verminderd hoor, sinds corona. Ook bij ouderen niet, de (klein) kinderen komen regelmatig langs.
Bij jullie wel?
Hier niet, achterburen passen nog wekelijks 1 à 2 dg per week op de kleinkinderen en met 1ste Paasdag waren alle kinderen en aanhang bij hen....... ik hoor de laatste dagen juist meer feestjes enzo.... ligt het op het puntje van mn tong om over de schuttingen iets te roepen (zal het maar hier niet neerzetten :D )......
Door Tanna
Eef+Stippels schreef: wo 29 apr 2020, 07:02 Kan ik me voorstellen.
En inmiddels hebben veel meer mensen dat gevoel denk ik...
Als ik lees hoeveel mensen er gisteren in de rij voor de ikea stonden.

Bij jullie wel?
Hier wel, hoor. Er zijn heel veel buren die geen bezoek meer krijgen en ook niet op bezoek gaan. Geen kinderen, geen kleinkinderen, niemand. Ze komen wel allemaal buiten. Sommigen omdat ze een hond hebben maar de anderen gaan ook elke dag wandelen. Nu kan dat makkelijk, het is hier altijd al stil, dus dat scheelt. Ik ben vanmorgen 2 uur met de hondjes op pad geweest een wandelaar tegengekomen die ik niet kende en de buurman van de overkant. Zelfs in het tokkiestraatje waar ze normaal gesproken allemaal bij elkaar over de vloer komen en met z'n allen tot 's avonds laat in de tuin zitten is het rustig.
Allemaal braverds in het noorden!
Door dinky89
Ik heb het idee dat mijn buren er vergelijkbare denkbeelden op na houden als in ieder geval mijn moeder (zijn ook van zelfde generatie). Afgelopen weekend was ik jarig en vond mijn moeder dat mijn zusje en mijn ouders best tegelijk langs konden komen want 'we zijn immers eigenlijk gewoon één gezin' dus geen beperking. Overigens heb ik het wel gesplitst maar het geeft wel het gedachtebeeld weer. Ook zijn mijn ouders gewoon bij mijn opa van 84 langs geweest. Mijn buren hebben ook meerdere keren per week mensen over de vloer waaronder veelvuldig hun dochter met hun kleinkind. Heb regelmatig het idee dat daar meer mensen aanwezig zijn dan de maximaal 3 die zijn toegestaan.
Allemaal braverds in het noorden!
Aangezien bovenstaande ook in het noorden is wonen ook hier in het noorden niet allemaal braverds ;) Overigens is het wel zo dat de besmettingen hier zeer laag zijn. Gisteren 4e dag op rij dat in onze provincie geen nieuwe bevestigde gevallen zijn: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/221713/G ... ft-geboden
Door Kaela
Hier wisselt het heel erg. Een gezin verderop trekt zich nergens wat van aan en heeft hordes mensen over de vloer. Verjaardag werd ook gewoon gevierd, een drukte van belang. Terwijl we verder vooral heel veel naleving zien, buren die alleen vanaf afstand praatjes maken, het park is steeds rustig enz.

Meneer was laatst jarig en toen wilde mijn moeder vrolijk langskomen. Ja, zonder geknuffel hoor. Nou, nee dus. Want ons huis is niet heel groot, onze gang is niet eens een meter breed. Haar meneer zou ook meekomen, terwijl ze nog niet eens samenwonen en hij nog met zijn 2 dochters woont. Wat een netwerk heb je dan alweer te pakken. Ik wil dat niet. En dat moet je dan nog uitleggen ook...
Door dinky89
Ja, dat vind ik misschien nog wel het meest vervelende. Dat je het moet uitleggen aan je ouders terwijl je daarvan toch zou verwachten dat die oud en wijs genoeg zouden moeten zijn. Maar ik hoorde van mijn zusje het vergelijkbare verhaal over dat de generatie van mijn ouders (geboren eind jaren 50/begin jaren 60) het meeste moeite lijkt te hebben naast de pubers met de maatregelen.

Ik dacht ook even te kijken naar het onderzoek rondom versoepelingen waarbij aan de bevolking wordt gevraagd mee te denken met de scenario's: https://www.tudelft.nl/tbm/pwe/pwe-basi ... nederland/
Helaas is de server overbelast en is het waarschijnlijk rond 15:00 uur weer beschikbaar. Daar zou je dan moeten kunnen zien wat voor gevolgen versoepelingen hebben en kan je aangeven wat je dan als eerste versoepelt zou willen zien.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door